Tuesday, February 25, 2014

JOM CARI KEDAH TUA ! ... Satu Penemuan Ketamadunan Kedah Yang Amat Bernilai , Amat Berharga Kepada Negara Bangsa !


 
Jemputan terbuka kepada semua Rakyat Malaysia !
JOM CARI KEDAH TUA ...


Program anjuran Sekretariat Penyelidikan Tamadun Awal Kedah Tua dengan kerjasama Pusat Penyelidikan Arkeologi Global USM akan diadakan bermula pada 28 Februari 2014 sehingga 2 March 2014 di tapak Arkeologi Sungai Batu, Merbok, Kedah Darul Aman.

Program ini bakal memberi peluang kepada peserta untuk bersama-sama melakukan ekspedisi arkeologi yang bakal diketuai oleh Datuk Prof Dr Mokhtar dari USM.

Semua dijemput untuk menyertai program pencarian ini bersama pihak-pihak media arus perdana terpilih. Tempat adalah terhad.

Program ini bermula pada Jumaat - 28 Februari 2014 jam 4 petang dan berakhir pada lewat petang Ahad - 2 March 2014.

Pada hari Ahad, 2 March 2014, YAB Dato' Seri Menteri Besar akan hadir jam 2 petang untuk bersama-sama dengan orang ramai di Tapak Arkeologi Sungai Baru tersebut untuk upacara Majlis Penutup Program JOM CARI KEDAH TUA.

Orang ramai dijemput hadir pada 2 March 2014 seawal jam 12 tengahari untuk bersama-sama menikmati jamuan kenduri kampung yang juga bertempat di tapak Arkeologi tersebut.

Datanglah beramai-ramai untuk mengenali SEJARAH AWAL KETAMADUNAN KEDAH ! ....

Pastinya anda akan takjub dan berbangga bahawa Negara Bangsa kita ini mempunyai satu peradaban sejarah yang hebat dan kehebatannya amat melangkaui beberapa ketamadunan lain di dunia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Percayalah ... kerana ianya benar !!!

JOMMMM ! ... Hadirlah beramai-ramai untuk mendalami sejarah kita ....



AloQStaQ

SELASA
25 Feb 14
12:02 Tgh Mlm



0 komen:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP