Tuesday, September 7, 2010

BLOGGER PERASAN ! ... AloQStaQBlog adalah salah satunya ! ...

Selepas beberapa kali aku ulang baca artikel kawan-kawan aku Di SINI , Di SINI dan juga Di SINI , aku rasa amat perlu bagi aku untuk MENGANUGERAHKAN UNTUK BLOG AKU SENDIRI IAITU AloQStaQBlog.blogspot.com dengan satu anugerah yang aku namakan "ANUGERAH BLOGGER PERASAN" ....

Dah kalau itu yang Datuk Othman Aziz dah cakap pada blogger macam aku/kami ni ! ... Alhamdulillah aja laa ... dan JUTAAN TERIMA KASIH la Datuk ! ... Kami Para Blogger-Blogger Perasan di Kedah ni mengaku kami tak sehebat barisan geng warlord-warlord UMNO Kedah macam Datuk ! ...

Selain itu, aku juga rasa amat perlu untuk AloQStaQBlog menjadi ahli Blogger Musang Berbulu Ayam "Kami Tak Naik Heli" ....

Sebab itu semua adalah "PANDANGAN IKHLAS" PARA PEMIMPIN ATASAN TERHADAP KAMI SEMUA PARA BLOGGER ...

TERIMA KASIH PARA PEMIMPIN (tak semua) YANG SUNGGUH SERONOK MENGUTUK KAMI PARA BLOGGER ...

KAMI AKUI , KAMI MEMANG TIDAK HEBAT, TIDAK FOFULAR, TIDAK GLAMER ....

TAPI YANG KAMI TAHU, KAMI SENTIASA IKHLAS MEMBANTU PERJUANGAN , BUKAN KERANA ANDA (para pemimpin yang suka mengutuk) , TETAPI ADALAH KERANA ALLAH ... DEMI AGAMA , BANGSA & TANAHAIR ...

... Dan bukan pujian yang kami harapkan ....
Sekupang habuk pun kami tak dapat !! Lima duit (lima sen) pun kami tak mintak !! ... Kalau nak tau, duit Streamyx / Broadband pun kami bayaq pakai duit gaji kami sendiri !!! ...

Akhirnya, apa balasan "indah" yang kami dapat ??? .... hanyalah kutukan ini ;

1. KAMI ADALAH BLOGGER : MUSANG BERBULU AYAM
2. DAN KAMI JUGA ADALAH : BLOGGER PERASAN ! ...




Terima Kasih !!! ........ Kata-katamu itu akan ku kenang !



AloQStaQ
07 September 2010
2:00 Ptg

16 komen:

taipingmali September 7, 2010 at 3:15 PM  

Sabaq sajalah , nak buat macam mana, Paling sedih bila orang atas guna nama bloger untuk kebas duit, kononnya nak bagi kat blogger tetap depa gabuih duit tu...

Pakteh September 7, 2010 at 3:27 PM  

Salam
Bro, perlukah pakteh yang menolak jemputan tempohari meletakkan kedua2 anugerah tersebut di blog pakteh?
Jika diletak tanpa 100% maklumat dikatakan maklumat sampah pulak. Mungkin Bro boleh mesej ayat2 power yang dikenakan kepada blogger kedah tempohari. Ada rakan dah maklumkan perihal isu ni cuma xtau 100%.
p/s: Agenda memecah-belahkan/mengguris/menjatuhkan blogger UMNO/BN rupanya bermula dari dalam......fikir2kan

AloQStaQ September 7, 2010 at 4:22 PM  

Sahabatku TM,

Memang ada orang atas macam hang sebut tu, tu lagi perit bro !... depa jadikan blogger tempat depa nak cari duit jamu anak bini makan ! pedih ! pedih !

Aku setakat ni memang bersabaq banyak dengan karenah orang atas (tak semua) yang mengutuk para blogger ... kelihatan seolah-olah blogger ni semua menyusahkan aja bagi depa ...

Pakteh,

Saya dapat maklumat yang juga kurang lengkap (tetapi sudah cukup untuk saya rasa terhina) dengan pandangan Datuk tu terhadap para blogger ...

Kalau tak betul bagai dikata, masakan Det Guaq (orang kuat UMNO Negeri) yang juga orang kuat yang menjemput blogger ke majlis iftar hari tu BERSUNGGUH2 MEMINTA MAAF bagi pihak Datuk SUK UMNO Kedah tu ? ...

Ini memberi gambaran jelas bahawa memang berlaku apa yang dikata.

Kalau Pakteh nak tahu lebih tepat mengenai apa yang dikata, kita boleh jumpa bila-bila dengan group kita ... sambil2 kita pekena teh tarik kat kedai mamak pokok ceri pun OK gak ! .... kat situ , kita boleh rungkai semuanya apa yang di kata ... hehe ...


AloQStaQ

Anonymous September 7, 2010 at 4:40 PM  

Tuan,
Sabar lah ya. KEIKHLASAN tuan akan terbalas nanti. Teguran kita adalah untuk kebaikan dan kejayaan UMNO/BN. Saya tak baca pula komen Dato' Azia tu, tak dapatlah nak komen. Teruskanlah perjuangan.

Bekas Ketua Cawangan. SP, Kedah.

CUCU TOK WAN September 7, 2010 at 7:04 PM  

Datuk Man Aziz tu mungkin gementar kut sebab tu baru kali pertama dia berjumpa dengan PARA BLOGGERS...

Jadi, dia dah melakukan kesilapan cakap...

Maafkanlah dia... buat apa nak menyakitkan hati mengingatkan kekhilafan macam tu... Kita bermaafan, itu terlebih baik..

Hati tak sakit, kerja pun boleh jalan dengan senang...

CucuTokJasin September 7, 2010 at 11:51 PM  

salam bro Aloq Staq.... Tera tuh dah level of thinking yang dikatakan sebagai S.U.K baru Umno Kedah ... Lagu mana nak buleh balik Kedah bila orang-orang sekeliling yang nak bantu ambik balik Kedah pun di hina lagu tu...

pi mam**ih la Man Aziz oiii.. baik hang jaga team bola kampung hang lagi baik la ...

DukeOfUMNO September 8, 2010 at 12:48 AM  

Salam bro...

Iskk..iskk...siapa la kita ni bro...kalau blog hang pun depa "peleche" lagu tu...apatah lagu aku ni setakat blogger picisan...blog aku tu member2 opis aku ja yg baca...tu pun kalau ada yg baca...blog aku syok sendiri broo...iskkk..iskk..

AloQStaQ September 8, 2010 at 8:09 AM  

Sahabatku Bekas KCSP,

Thanxs Bro atas nasihat & simpati

... actually, harap perkara sebegini tidak berulang lagi , semoga para pemimpin atasan pandai menjaga tutur kata sewaktu bercakap mengenai blogger.

Blogger bukannya maksum sampai tak layak ditegur, tapi kenalah ada caranya ... jangan la tuduh yang melampau (yang blogger tak buat : MUSANG BERBULU AYAM) dan kata2 menghina (BLOGGER PERASAN) ...

Pedihhh oooo kena macam tu dari pemimpin sendiri ! kalau pemimpin Paih ka, Keldaian ka, DAPig ka, tak pa la jugak sebab dah memang keja depa mengutuk orang UMNO ! ....

AloQStaQ September 8, 2010 at 8:21 AM  

Salam Cucu Tok Wan !

Terima kasih di atas nasihat tuan (dan saya ucapkan TAHNIAH di atas komitmen tuan sanggup turun dari jauh untuk support majlis petang tu!) ...

Saya bukan apa CTW, saya sedih sangat bila baca kawan-kawan punya posting mengenai isu tersebut (yang pada awalnya, saya tak mau amik pot sangat pun)...

Tapi oleh kerana kalau dibiaqkan pemimpin atasan (yang keja buat depa tak tera mana tu) dok hantam sama kita para blogger, elok sangat rasanya saya menyuarakan rasa pedih dan sedih ini.

Sekurang2nya sebagai protes terhadap perlakuan SUK UMNO Kedah yang baru tu ...

Bukan apa, kalau kita tak protes, mungkin dia ingat takdak masalah apa laa ... dia ingat, dia buleh kutuk lagi dan lagi dan lagi masa depan pada para blogger yang PERASAN ni , dan dia ingat para blogger macam kita ni akan accept aja apa SUK UMNO Kedah balun !...

Inilah niat & sebabnya saya buat posting ni CTW ...

Sebenaqnya, petang tu saya juga dijemput ... Oleh kawan-kawan yang prihatin terhadap blogger ciput (bukan C.I.F.U.T tau! Hahaha!) & perasan macam saya ni ...

Tapi, oleh kerana dah ada program iftar lain yang saya dah confirmedkan kedatangan lebih awal, maka terpaksalah tolak program dengan SUK UMNO Kedah tu ...

Kalau tak, boleh la bertemu dengan CTW petang tu ... sekali lagi, saya ucapkan TAHNIAH kepada CTW yang sanggup & sudi turun dari jauh demi UMNO Kedah ... Semoga cepat sembuh & teruskan perjuangan ! ......


AloQStaQ

AloQStaQ September 8, 2010 at 8:35 AM  

Sahabatku CucuTokJasin,

Aku setuju la dengan kata-katamu wahai sahabat ... kalau sampai begitu sekali dia mengutuk orang yang membantu siang malam tanpa MINTAK DUIT SEKUPANG pun macam kita, macamana dia nak buat keja nak amik kedah dari "Parti Bulan Purnama cap anjing DAPig berlatar belakangkan Juburi" ni ??? ....

Dia kena sedar bahawa kerja SUK UMNO Kedah bukannya mudah beb! Dia kena kerja sekurang-kurangnya 25 JAM SATU HARI !

Dia kena ada support dari atas.

Dia kena ada support dari bawah.

Dia kena ada support dari tengah.

Dia kena ada support dari blogger HEBAT!

Dia JUGA kena ada support dari BLOGGER PERASAN (mungkin bagi dia, ni golongan blogger marhaein la kot? blogger yang tak glamer, yang tak hebat dan yang tak power)... yang blog depa tak dak sapa lapaq nak baca ...

Cara itu baru dia buleh buat kerja ... Kalau bab internet , dia dah tak payah pikiaq teruk2 sangat, sebab para blogger tanpa upah ni dah dok tolong sikit2 ... dia kena tumpu "personal touch" dengan rakyat diluar sana saja !...

... Dia hanya perlu pikiaq nak pi rumah depa, kunjungi rakyat yang sakit, bantu orang miskin, tolong urus jenazah, makan kenduri depa, amik tahu pasai pelajaran anak cucu depa ...

JANGAN DOK JADI "SOMBONG BABI"! ("Ini cakap orang kampung dia sendiri tau!" seperti makluman yang aku dapat terus/direct dari mulut pengundi di kawasan dia sewaktu PRU12 dulu! ... Dan katanya sikap SOMBONG itu yang menyebabkan orang pilih Abdul Ghani Ahmad (PAS)!!! Padan muka!) ...

Jadi, harap Anugerah Blogger Perasan yang aku kalungkan ke leher aku sendiri ini, akan membuka mata Othman Aziz untuk bermuhasabah diri balik dan mengaku kesilapannya ...

Buat keja bagi orang sayang !


AloQStaQ

AloQStaQ September 8, 2010 at 8:47 AM  

DukeOfUMNO sayangku!

Salam sahabat, (bila nak pi teh tarik kat pokok ceri niii ?... lama dah tak jumpak hang!) ...

Cuihhh ! ... bloh hang lagi hebat la woi! Blog hang tak termasuk pun dalam senarai yang Othman Aziz sebut sebagai BLOGGER PERASAN tuuu ..!

Aku dengaq, Dato Najib nak amik blog hang jadi blog contoh kot? betoi ka? ... hehehe (aku buat crita aja!) ... apapon, hang la antara idola aku Duke oiii ... :-)

Hang sebut ni : "blog aku tu member2 opis aku ja yg baca...tu pun kalau ada yg baca...blog aku syok sendiri broo...iskkk..iskk.."

Hang taktau ka bro? ... blog hang tu jadi rujukan geng UMNO kat Kedah ni nak buat modai hentam kerajaan Azizan! ... hang memang best la bro! keep up the good job! ...


AloQStaQ

Pakteh September 8, 2010 at 9:12 AM  

Salam Bro
Sama la kita, memang Detguaq jemput, Pang5husin ada mesej gak cuma terada program, so xdapat la nak jumpa ngan kawan-kawan. Mungkin ada rahmatnya dimana kalau pakteh ada kat situ, sure pakteh akan rasa blog pakteh la jadi punca SUK UMNO kata macamtu. Nak banding blog pakteh ngan blog tuan DUKE beza langit ngan bumi la.
APAPUN, skali lagi pakteh ingatkan semua blogger BN, PR telah amat-amat menyedari bahawa gerombolan angkatan perang atau pejuang-pejuang siber BN ini perlu dipecah2kan sehingga porak poranda jika nak menang PRU13. Kita bersabar dan Insyaallah dengan niat berjuang demi Agama, Bangsa dan Negara, setakat anugerah cap ayam ngan "perasan" tu takkan jadi kudis.

AloQStaQ September 8, 2010 at 9:43 AM  

Ya Pakteh ,

Kita perlu bekerja keras membantu, tapi dalam masa yang sama jugak kita perlu menyedarkan barisan kepimpinan UMNO Kedah yang masih belum mencapai tahap optimum untuk menghadapi pilihanraya ...

tekak September 13, 2010 at 2:56 AM  

walapun aku bkn blogger tp aku blog reader.pendapat reader cam aku ni ialah,bukan dia yg menentukan kalah menang bn ni tp reader mcm kami ni.jd biaq pi la depa atas tu nk kata apa.yg penting kami dpt info yg umno bhgn,negri tak bagi pun pasai isu2 semasa.yg ada pun ceramah drp org luaq&isu luaq basi yg byk.bukan ceramah pasai kddkn kedah la ni yg dibwh teraju pas atau ceramah yg menginsafkan ttg perjuangan umno.

Anonymous September 20, 2010 at 3:01 PM  

salam AkAs,

dah lama aku bengang dgn set2 umno yg ingat depa saja yg hebat. dah berbelas tahun aku nak join bahahgian tempat aku duduk.. langsung tak layan. last2 aku join pusat. padan muka depa. nak undi tak undi aku punya pasal...ingat2 sekali nak tukar pusat mengundi plak...

Anonymous April 11, 2011 at 11:47 AM  

kih kih kih..apa dah jadi nih?..takkan bertelagah sesama AMNO kot?..kui

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP