Wednesday, June 4, 2014

PERINGATAN : Kerajaan Dato Najib Jangan Abaikan Golongan Pertengahan !

Satu persatu tindakan kerajaan seolah-olah cuba menampakkan kebodohan yang ketara apabila kerajaan Dato Najib seakan-akan melupakan golongan berpendapatan sederhana a.k.a Golongan Pertengahan.

Pendekata, jika nak diberikan contoh yang paling mudah adalah pekerja-pekerja di dalam kelompok "KUMPULAN B" DALAM SEKTOR AWAM. (Golongan yang nak disebut sebagai Bos Pun Bukan, Orang Bawah Pun Bukan!). Inilah contoh yang amat tepat untuk menggambarkan siapa Golongan Pertengahan.

Kumpulan / Golongan Pertengahan yang Admin AloQStaQBlog sebutkan ini adalah meliputi semua sektor di Malaysia, sama ada di sektor Awam, Swasta mahupun golongan yang bekerja sendiri. Kerajaan tentu sedia maklum definisi Golongan Pertengahan yang Admin maksudkan ni .... kan?

Golongan pertengahan inilah yang TIDAK LAYAK MENERIMA BRIM. Golongan ini terkebil-kebil bijik mata melihat "Golongan Bawahan" (Yang Layak terima BRIM) berpusu2 memenuhi dewan orang ramai untuk sain baucher BRIM saban tahun.

Golongan pertengahan inilah yang TIDAK MAMPU MEMBELI RUMAH MEWAH RATUSAN RIBU & TAK LAYAK UNTUK MEMBELI RUMAH KOS RENDAH. Dan tidak keterlaluan jika disebut sebagai Golongan Pertengahan inilah yang banyak menyewa rumah kerana tidak layak memiliki rumah yang berharga murah (yang boleh dinikmati oleh "Golongan Bawahan") ...

Sungguh sedih mendengar rintihan beberapa orang rakan yang tersepit berada di dalam kelompok Golongan Pertengahan ini ... Mereka ini tak dapat BRIM, tapi gaji mereka tidaklah sebesar mana berbanding gaji Kumpulan Pengurusan / Profesional ... Dah tu pulak, mereka inilah golongan yang terpaksa membayar cukai pendapatan setiap tahun , berbanding Golongan Bawahan yang dapat macam2 nikmat itu dan ini termasuk pemberian BRIM padahal Golongan Bawahan itu otak tak perlu pening nak kena pikiaq bayar cukai pun!

Suatu masa sebelum ini, pernah terbaca rintihan berbentuk Surat Terbuka Kepada PM oleh seorang wanita yang meminta Dato Najib memandang berat kepada Golongan Pertengahan ini. Sehingga kini, nampaknya seolah2 tiada respon dari Dato Najib ....

Admin AloQStaQBlog sebut ini bukan apa, sebab nak beri kesedaran kepada pihak Kerajaan bahawa Golongan Pertengahan ini perlu juga diberi sedikit sebanyak keistimewaan ... Kalau golongan bawah diberikan nikmat BRIM saban tahun, pikir-pikirkanlah juga untuk Golongan Pertengahan.

Di zaman ekonomi Malaysia yang semakin meningkatkan harga macam2 barangan ni, Dato Najib patut sedar bahawa ada satu golongan lagi yang kurang diberi muka dan kurang keistimewaan tersepit di tengah2. Bantulah mereka , yakni Golongan Pertengahan.

Jangan hanya membantu Golongan Bawahan semata-mata , jangan hanya memberi muka kepada panda sahaja, tetapi lihatlah sama Golongan Pertengahan. Mereka kini memerlukan sedikit sebanyak ehsan dari Kerajaan.

Dalam bab Subsidi Minyak yang akan dirombak dalam masa terdekat, jangan buat keputusan bodoh yang boleh menambahsempit lagi kesempitan yang sedia ada yang sedang ditanggung oleh Golongan Pertengahan.

Harap Dato Sri Najib dapat mendengar keluhan mereka yang tersepit ini ...........


P.S : Ada kawan disektor awam (Golongan Pertengahan = Kumpulan B) memaklumkan kepada Admin, Kumpulan B nak sambung study Degree (Ijazah Pertama) dan Master (Sarjana) TAK DAPAT KEISTIMEWAAN : CUTI BELAJAR BERGAJI PENUH, Sedangkan Golongan Pengurusan / Profesional ada keistimewaan tersebut ! ... Padahal , apa bezanya ? Kedua-dua Golongan ini bekerja demi Kerajaan Malaysia juga ! kenapa ada pilih kasih antara Kumpulan A dengan Kumpulan B ? .... INILAH ANTARA YANG DATO NAJIB KENA PANDANG ELOK2 ...


Dato Najib sekali lagi diingatkan untuk kesekian kalinya,
JANGAN LUPA PADA GOLONGAN PERTENGAHAN ....



Khas Untuk Dato Sri Najib,

AloQStaQ
4 Jun 2014
Rabu
7.50Mlm

3 komen:

Admin Kedahnews June 5, 2014 at 6:24 PM  

Salam Bro...

Mohon pautkan link KedahNew.com di blog bro..
http://www.kedahnews.com/

Thanks Bro

AloQStaQ June 6, 2014 at 1:33 AM  

Sudahpun dipautkan bro ... OK!

Anonymous August 9, 2015 at 3:21 PM  

najib pelaQ,,, penyokong najib lagi pelaQQQQ..

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP