Saturday, September 24, 2011

MAI MAT SABU ... KITA SAMA-SAMA TENGOK VIDEO BEST NI !

Dalam pada Mat Sabu dok cari helah sampai sakit otak, aku rasa video di bawah ni akan menambah parahkan lagi sakit jiwa Mat Sabu dalam mempertahankan Mat Indera serang Rumah Pasung di Bukit Kepong.

Cukup padat isi kandungan & huraian dari Prof Madya Dr Hafidzi Mohd Noor, Pengarah PACE ...

Jom Mat Sabu, kita sama-sama tonton ... HANG MAU KA ??? Muka hang maseh dok ada bau **RIT lagi ka ??? Ha Ha Ha ...


Clip di atas sungguh bijak dalam memberi contoh bahawa askar dan polis (di zaman British) adalah berjuang utk mempertahankan negara, bukanlah berkhidmat untuk penjajah British.

Clip ini juga mengisahkan bagaimana rekod keberanian askar Melayu telah disebut di depan Maharaja Jepun , kerana mempertahankan NEGARA (bukan British!).

MAT SABU , ADA FAHAM KA ???


AloQStaQ
SABTU
24 September 2011
1:30 Pagi


3 komen:

Anonymous September 24, 2011 at 3:21 AM  

Al Fatihah untuk semua anggota keselamatan dan keluarga mereka yang telah terkorban sewaktu mempertahankan Tanah Air. Semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas roh-roh mereka bersama orang-orang yang beriman.

Kamal Sanusi September 24, 2011 at 11:31 AM  

Sekali fikir, klu tak kerana Mat Sabu, sampai sekarang pusara mereka yg terkorban tidak diziarahi, waris yg terkorban tidak mendapat perhatian.

Sekali fikir lagi, klu tak kerana Mat Sabu, kita pun tak tahu samada Malaysia ni pernah dijajah atau hanya dinaungi yang sampai sekarang pun masih kelabu, dijajah atau tidak, tiada keputusan.

Dua kali fikir, terserlah kekalutan isu ini hanyalah utk kepentingan poliTAIK kerana tiada pendakwaan dibuat ke atas Prof Zainal Keling yg turut mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan yg dilihat sama jugak dgn kes pendakwaan ke atas Mat Sabu.

Anonymous September 25, 2011 at 1:48 AM  

Setiap kejadian ada hikmahnya. Hanya Allah s.w.t sahaja yang tahu apa yang tersurat dan tersirat.

Setiap pendapat ada yang pro dan kontra. Terpulang hak individu untuk menilainya tidak kira dari sudut mana sekali pun. Yang pasti sekarang rakyat Malaysia dapat menikmati udara segar untuk beribadat kerana rahmatNya.

Kerana keceluparan mulut Mat Sabu ada baiknya juga, kini keluarga anggota keselamatan yang telah lama terpinggir mendapat perhatian sewajarnya dari pihak kerajaan. Jika tidak kehidupan mereka semakin terpinggir sebagaimana terpinggirnya pengorbanan anggota keselamatan itu sendiri. Pendapat ini bukan bermakna aku menyokong pandangan Mat Sabu mengherokan komunis...sorryyy

Sebenarnya dari dahulu sehingga sekarang nasib anggota keselamatan telah terpinggir. Contohnya mudah sahaja. Anggota keselamatan yang dilahirkan di negeri Terengganu tetapi bertugas di negeri Johor atau lain-lain negeri di Malaysia. Mereka akan ibarat pendatang asing yang tidak layak memohon tanah atau membeli sebiji rumah kerajaan yang disediakan oleh kerajaan sesuatu negeri atau tempat mereka bertugas sedangkan mereka ini bertugas demi bangsa, agama dan negara. Nasib mereka serta keluarga mereka akan merempat bila seseorang anggota keselamatan itu telah bersara. Maka dengan itu, tidak hairanlah mereka akan berpaling tadah setelah bersara. Mana ada seorang Menteri pun yang memperjuangkan nasib mereka. Cuba fikir-fikirkan...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP