Friday, September 23, 2011

ALOQSTAQBLOG (UMNO) MENYOKONG HUKUM HUDUD !!!

Setelah lama aku tak menulis blog ni disebabkan terlalu banyak urusan rasmi yang melanda aku sejak sebelum Ramadhan hari tu sehingga kini, hari ini hati aku amat memaksa untuk aku menulis walaupun seringkas mungkin dalam menyatakan pendirian aku (AloQStaQ) seorang blogger UMNO dalam isu HUKUM HUDUD di Malaysia.

Aku AloQStaQ adalah pemilik tunggal AloQStaQBlog dengan ini menyokong 100% HUKUM HUDUD dilaksanakan di Malaysia ... berlandaskan Hukum Allah & Sunnah RasulNya yang adil, saksama dan mulia.

Akan tetapi, aku menyokong kenyataan TS Muhyiddin Mohd Yassin , Timbalan Perdana Menteri Malaysia yang menyatakan bahawa Malaysia masih belum sesuai perkenal hudud. Menurut beliau Hudud yang merupakan Hukum Allah itu hanya akan dapat dilaksanakan di Malaysia sekiranya keadaan negara ini benar-benar kondusif dengan memastikan keamanan dan keadilan benar-benar wujud terlebih dahulu.

Aku juga menyokong kenyataan DS Haji Hadi Awang yang mengatakan bahawa Hukum Hudud itu hanyalah 1/10,000 (Satu Par Sepuloh Ribu) daripada tuntutan Islam. Rujuk SINI atau Utusan Malaysia bertarikh 07March2000.

Jadi, Presiden MCA dan barua-barua DAP khasnya Karpal Singh tak perlulah nak rasa macam anak babi nak demam dengan Hukum Hudud dijalankan di Malaysia ni. Kalau TG Nik Aziz berani nak buat di Kelantan, biaq saja dia buat - kita tengok apa nak jadi, adil ke tak adil ...

Aku secara peribadi mengesyorkan DS Najib Perdana Menteri Malaysia meluluskan permohonan Kerajaan PAS Kelantan untuk melaksanakan Hukum Hudud (yang sebenar, bukan Hudud acuan PAS). Biaq Kelantan buat sebagai pilot project untuk di rujuk oleh Kerajaan Pusat bagi masa depan (setelah Malaysia berada di tahap kondusif untuk melaksanakannya.)

UMNO kena berani, jangan takut pada bayang-bayang ! Hukum Hudud adalah hukum Islam dan Hukum Allah Yang Maha Agung - Ia patut dilaksanakan jika sesebuah negara itu yakin dan mampu melaksanakannya dengan penuh adil dan saksama.

Dan Nik Aziz sejak dahulu mengatakan beliau mampu buat di Kelantan, biarkan saja dia buat ... kita sama-sama tengok sejauh mana Nik Aziz akan jadikan Hukum Hudud itu sebagai daya penarik untuk semua orang mendekati Allah ... Ataupun Nik Aziz hanya akan jadikan Hukum Hudud perjuangan Pas (Kelantan) itu nanti hanya akan merosakkan nama baik Islam sahaja (kerana beliau hanya tahu bercakap kosong, kemampuan langsung tiada!)...

ALOQSTAQBLOG MENYOKONG HUKUM ALLAH ... MALAYSIA WAJIB LAKSANAKANNYA (setelah negara ini telah mencapai tahap yang kondusif suatu hari nanti!)


AloQStaQ
23 September 2011
JUMAAT
2 :15 Ptg

3 komen:

KuasaRakyat September 23, 2011 at 3:11 PM  

Sokong PAS (Pakatan Rakyat) = Hukum Allah akan terlaksana,
Sokong UMNGOK = Hukum Allah dipijak2.

pikir2kanlah.

Anonymous September 23, 2011 at 4:17 PM  

hukum hudud cuma mainan lidah N.ajis pemegang kunci syurga, gula2 untuk menyejukkan hati para pengikut pas bawahan yg bodoh2 belaka.

Cuba, tolong kemukakan bukti apakah hukum Allah yang telah dilaksanakan oleh Pas? Kelantan paling ramai penyakit Aids, Selangor paling banyak rumah urut, Kedah paling taat setia pada DAP. Itukah buktinya?

Cakap x serupa bikin lah KuasaRakyat 3:11 bodoh ni.

Kamal Sanusi September 24, 2011 at 11:26 AM  

Menyokong hukum hudud

vs

Menyokong perlaksanaan hukum hudud

Bagi saya tak sama sekalipun serupa. Org Islam bagi saya wajib sokong perlaksanaan hukum hudud bukan takat sokong hukum hudud sajer....

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP