Thursday, June 2, 2011

INI JAWAPAN KERAJAAN NEGERI KEDAH : Boleh Pakai ka jawapan Dato IR ni ??


Terima kasih kepada semua pembaca blog ini yang sudi membaca artikel yang disiarkan pada 1 JUN 2011 mengenai Pendedahan Ekslusif AloQStaQBlog mengenai kewujudan begitu banyak pusat karaoke baru di Bandaraya Alor Setar sejak PAS memerintah.

Pagi ini, sambil penulis membelek komen-komen para pembaca serta menilai pendapat mereka , penulis juga dapat mengesan ada beberapa penyiaran semula artikel tersebut oleh blog sahabat-sahabat yang sudi memberikan follow up - TERIMA KASIH ! ...

Tiba-tiba penulis terjumpa satu RESPON PENTING yang amat related dengan Pendedahan Ekslusif blog ini yang telah di jawab oleh Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, YB Dato' Ir Phahrolrazi Zawawi.

Siaran jawapan tersebut ada di dalam Warta Darulaman Online (siaran 1 JUN 2011 
16:48) yang mengulas mengenai isu pertambahan pusat karaoke di negeri Kedah .

(Fuh ! Cepat pulak depa ni menjawab kali ni ... Bravo!)

Ir Phahrolrazi menyebut : "Ia diwujudkan mengikut keperluan, jika terlalu banyak pusat karaoke pun mereka tak boleh hidup jika tiada permintaan," ujarnya.
Beliau tidak nampak keperluan untuk mengharamkan karaoke sepenuhnya kerana setakat ini pihak berkuasa agama tidak pernah mengeluarkan fatwa bahawa ianya haram. Ia berbeza, katanya, dengan pusat hiburan lain yang turut menjual arak.

Komen AloQStaQBlog :
INIKAH JAWAPAN YANG DITUNGGU-TUNGGU OLEH SEKALIAN RAKYAT KEDAH (dan PENYOKONG PAS) YANG TELAH MEMBERI UNDI MEREKA KEPADA PARTI YANG SELAMA INI MENGAKUI AKAN MEMBAWA KEDAULATAN ISLAM DI MALAYSIA, KHASNYA DI BUMI KEDAH ! ... 

Patutlah sejak Mac 2008 , kita dapat melihat pertambahan satu demi satu Pusat Hiburan Karaoke Baru di Kedah ni muncul , macamlah kewujudan tersebut tidak diambil kesah langsung oleh pemimpin negeri !

Rupa-rupanya ia memang
mengikut keperluan (ha ! ha ! ha!) ... dan kerajaan Negeri juga dikatakan tidak nampak keperluan untuk mengharamkan karaoke sepenuhnya !  

Patut la ...
Memang hebat sungguh cara Pentadbiran Islamik PAS Kedah ! ...

MENGIKUT KEPERLUAN ya Datok !? ... Nak tanya sikit aja, apa yang perlunya kewujudan begitu banyak dan begitu pesat Pusat Karaoke baru bersepah-sepah ni untuk sekalian masyarakat Alor Setar ?? ...

Dalam tempoh 3 TAHUN PAS Kedah memimpin negeri ini, daerah Kota Setar sahaja telah  menerima kelahiran baru hampir 10 penambahan PUSAT HIBURAN KARAOKE merupakan satu KEPERLUAN ? ... Hadoiiiiiiiii ! Itu belum di kira di daerah lain - mcm Sungai Petani & Kulim ... Hadoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ! ....

Mana yang lebih perlu ni ? .... KARAOKE BARU ka ? ... atau KERAJAAN NEGERI CUBA KURANGKAN PERTUMBUHAN KARAOKE BARU demi untuk menjana pembentukan sahsiah remaja di bandaraya ini dan diseluruh Kedah Darul Aman ? ...

tak paham sungguh la aku , mana satu keperluan yang sebenar pada pandangan mata pemimpin PAS sekarang ni ...

Bercakap pula mengenai ini ;
setakat ini pihak berkuasa agama tidak pernah mengeluarkan fatwa bahawa ianya haram

Errr ... takkan nak alihkan tanggungjawab ni pegi kepada Pihak Berkuasa Agama pulak untuk keluarkan fatwa haram atau halal ?

Bukankah waktu dulu di atas pentas-pentas ceramah, PAS asyik dok mengulang-ulang sebut untuk membanteras segala Maksiat dan punca berlakunya Maksiat (yang PAS tuduh BN/UMNO biarkan pada waktu tu) ... jika PAS diberi mandat rakyat untuk memerintah Kedah ...

Dahulu PAS berjanji di ceramah-ceramah , hiburan pun akan cuba dikaji supaya (kononnya) hanya hiburan yang berfaedah dan memberi kebaikan serta hiburan yang membantu dalam pembangunan jati diri seterusnya membentuk sahsiah remaja di Kedah sahaja akan dibenarkan - sebab ianya bersesuaian dengan konsep Islam perjuangan PAS ...

( ITU YANG PAS CAKAP DAHULU SEBELUM DAPAT MEMERINTAH LAAA! )

Sekarang kenapa nampak lain macam aje perlaksanaannya ?? ...
Mungkin lebih tepat kalau penulis sebutkan di sini bahawa PAS SUATU MASA DAHULU HANYA TAHU BERJANJI DAN BERCERAMAH SEPANJANG MASA

MEREKA GULA-GULAKAN RAKYAT KEDAH ,
MEREKA GUNA AYAT QURAN & HADIS UNTUK TAWAN HATI RAKYAT MALAYSIA,

PAS DAHULU JUGA PERNAH BERJANJI AKAN MELAKSANAKAN PENTADBIRAN CARA ISLAM - DAN BUKAN IKUT CARA UMNO BARISAN NASIONAL ...

TERBUKTI KINI, PAS "CAKAP TAK SERUPA BIKIN"


AloQStaQBlog masih belum puas hati dengan jawapan Dato' Ir di atas.

AloQStaQBlog mendesak untuk diberi penjelasan lebih tepat mengenai perkara ini daripada ketua Kerajaan Negeri Kedah sendiri (MB) !!! ... BUAT KERJA CARA ISLAM ! full stop!


AloQStaQ
2 JUN 2011
11.49 Pagi

14 komen:

Anak ketua cawangan June 2, 2011 at 12:21 PM  

Jawapan paling BODOH!!! 'Mengikut Keperluan' hahahahaha.. Padan muka org2 yg dok ngundi PAS nie.. Jawapan macam org tak penah pi skolah.. Bodoh!!! Lain kali bagi jawapan mcm nie.."sebenarnya DAP yg suruh buat karoke nie.. nak kasik melayu mai sini ramai2.." atau kasik jawapan mcm nie.."Selangor masyuk.. kami pun nak masyuk sama..".. Eeee.. bodohnye.. eee geram aku.. eee.. Bodoh! Bodoh!

Anonymous June 2, 2011 at 12:34 PM  

kah kah kah kah kah kah kah kah kah mudahnya jadi kerajaan negeri. dulu depa ni lah yang dok kuat bancuh pimpinan osman aroff, sanusi jonid, syed razak, mahdet khalid waktu bn memerintah, depa ni lah yang dok kata bn tak cuba banteras kegiatan maksiat di kedah.

la ni bila dah jadi kerajaan negeri, KARAOKE DAH JADI SATU KEPERLUAN !

sat nak sambong gelak guling2 kah kah kah kah kah kah

BEKAS KOPERAL June 2, 2011 at 12:38 PM  

Kapla hotak lu ir pahrolrazi! bercakap macam orang mabok.

Aku yang atas pagaq ni cukup benci apabila ada pemimpin UMNO atau PAS yang bercakap macam tak da asas.

Aku dulu pernah undi Semangat46, UMNO dan PAS. bila aku tengok macam ni punya mentaliti pemimpin PAS, aku dah jadi malaih dah nak keluar undi.

Satu pun tak buley pakai. baik UMNO atau PAS.

jawapan macam budak2 tak pegi sekolah. Ada ker disebut, karaoke tak apa, selagi belum masuk ke kampung2 ? Ces! pemimpin islam hapa macam ni!?

Anonymous June 2, 2011 at 12:39 PM  

Ni pun satu bodoh.. Negeri Kedah bukan saja orang melayu saja menjadi warga.. org bangsa lain pun ada bodoh oiii.. biag pi la nak ada karaoke..

Yang hang ni tolol tahap sial apa benda mamat? Cuba hang buka mata.. tak kan semua hang nampak org melayu saja siott? Bangsa lain x ada ka?

Siottt.. siottt..

Yang salah orang Melayu yang tak sedaq diri.. pi buat apa ke Karaoke tu? dan yang pi tu orang PR ka? Kot2 orang UMNO/BN yg pi..

Awat la bodoh sial sgt2 ni haaa?

Kalau x ada karaoke si Kedah ni pun.. nuu haa.. Border bukan nya jauh sgt..lebih apda Karaoke ada.. tak kan hang ni tak tau apa2 kot.. buat blog macam bodoh saja ni.. x belajar tinggi kott?

Aku ni pun orang Umno juga tapi tolong la.. jgn tunjuk kita ni bodoh.. malu la bodoh UMNO mcm ni..

UMNO Kuala Kedah

Anonymous June 2, 2011 at 12:56 PM  

YB Ir Phahrolrazi ingat dia dah berjaya menjawab dan dia dok ingat dah sehabis tepat la tu kot nooo!?

Dia tak sedar yang PAS kedah dah nak terlingkup akibat terlalu fleksible dengan pakatan sehingga prinsip parti PAS semenjak berkawan dengan DAP n PKR dah hilang entah kemana.

PAS la ni dah jadi parti 2x5 UMNO saja, patutlah PAS dok sebut sangat sekrang PAS GANTI UMNO, rupa-rupanya memang ganti secara betoi2 - tanpa ada buat perubahan apa-apa.

100% macam UMNO pernah buat jugak!

kalau dulu PAS mengaku nak buat negeri Kedah sebagai sebuah negeri contoh berlandaskan siasah islam (kecuali PAS Kedah tidak mahu menjanjikan buat Hukum Hudud), kini nampak kerja buat serupa macam UMNO dulu saja.

PAS janji nak buat kerja cara Islam, tapi pendekatan cara BN UMNO masih ada dan PAS dok digunapakai.

Apa yang beza PAS dengan UMNO dalam bab mengawal hiburan macam ni? walaupun tak nampak 100% tempat tu maksiat, tetapi penambahan tempat2 macam tu tak perlu, benda lagho jugak tu.

Apa salahnya kalau PAS kawal tempat2 hiburan, dah kalau orang terdesak sangat nakkan hiburan, depa kena usaha sendiri - tanggung sendiri.

Depa pandai2 la pi Danok ka, Hadyai ka, Penang pun ada.

Jangan pulak kerajaan PAS Islam ni yang dok tak larang kewujudan pusat hiburan yang boleh menjadi punca terjadi maksiat macam ni di kedah.

dulu kata tak boleh buat apa-apa, pasai bukan PAS memerintah.
bila sekarang dah jadi pemerintah pun, tak buat apa-apa jugak! dok biaq tumbuh jugak! pelik. pelik.

AloQStaQ June 2, 2011 at 2:40 PM  

KEPADA PEMBACA ALOQSTAQBLOG YANG BUDIMAN ...

HarakahDaily juga pernah siarkan dalam penyiaran mereka bahawa :

Ada pendapat pemimpin-pemimpin PAS mengenai Aktiviti KARAOKE ni ;

KARAOKE ;

1-"Adalah kegiatan-kegiatan yang tidak bermoral & berunsur Negatif"
2-"Bentuk hiburan yang boleh membawa kepada maksiat"
3-"Ia akan mengundang keruntuhan akhlak remaja."

Kalau anda tak percaya, sila baca sepenuhnya artikel-artikel penyiaran HarakahDaily di bawah ni :

SILA KLIK DI SINI : ARTIKEL 1 MENGENAI KEBURUKAN KARAOKE Di HARAKAHDAILY

Dan di sini jugak ada ;

SILA KLIK DI SINI : ARTIKEL 2 MENGENAI KEBURUKAN KARAOKE Di HARAKAHDAILY


TAPI,
IR Phahrolrazi Exco Kedah pulak menyebut bahawa PERTAMBAHAN PUSAT-PUSAT KARAOKE DI ALOR SETAR NI ADALAH SEBAGAI MENGIKUT KEPERLUAN (MASYARAKAT SETEMPAT ATAS PERMINTAAN) DAN TIDAK PERLU DIHARAMKAN.

Aku pun pening sekarang ni, mana satu yang betoi sekarang ni mengenai aktiviti KARAOKE ?

HARAKAHDAILY siarkan kenyataan Pemimpin PAS yang kata tak OK, Exco Kedah kata OK.

OK ? ke TAk OK ?
OK ? ke TAk OK ?

tak OK? ke OK? ...


ISLAM VERSI PAS KEDAH NI LAIN DARI VERSI TEMPAT LAIN, KAH ?? ...

Pelikkkk !...



AloQStaQ
2 JUN 2011
2:35 Ptg

abu June 2, 2011 at 3:32 PM  

Memang betul lah jawapan Exco yang memiliki ijazah jurutera dan memkai gelaran Ir tu.
jawapan tu memang tepat dan amat mengambarkan tahap kecerdikan orang-orang pas.
hanya orang sama cerdik dengan ir kita sahaja yang undi pas

abu June 2, 2011 at 3:33 PM  

memang tepatlah jawapan exco kita yang bertaraf jurutera dan memakai gelaran ir
jawapan dia tu memang kena dengan tahap pemikikiran orang pas dan exco kerajaan kedah
hanya orang berfikiran serendah ir atas tu sahaja yang undi pas

Anonymous June 3, 2011 at 5:17 PM  

lumrah....lumrah

kata pepatah

kata dulang paku serpih,
kata umno pas yang lebih....

Anonymous June 5, 2011 at 7:29 PM  

Karaoke tu org pas tak nak pun... org UMNO banyak pergi... Keperluan orang umno tu... Cuba ambil gambar kat pusat karaoke tu..agaknya gambar org UMNO ke org PAS.

Anonymous June 6, 2011 at 8:55 PM  

salam tuan bloq dan pembaca Umngok sekalian.. aku nak habaq kat hampa.. takat nak bgtau pusat hiburan bnyak tu tak payah lar..yang kerajaan hangpa ni buat ap? judi arak rokok pelacuq dadah,fesyan haram jadah rasuah curi duit rakyat tipu sana sini kira hampa sempoi lar. ampa kata hampa hebat lar,perintah malaysia dah berdekad2.. awat hal mcm tu hampa tak boleh selasai? bodo mcm lembu.. hampa ni mcm kayu cucuk idung.. bkan lembu.. tapi B@B$. hampa jaga kedah selama ni apa hampa buat.. buat hutang ada lar.. dgn balas duit rakyat kedah.. nak bayaq duit royalti pun kemut.. duit royalti tu duit smua,bodo.. duit cukai2 yang hampa bawak naik tiap2 tahun.. BN BN BN UMNO UMNO UMNO.. klu hampa berani sgt awat hampa tak bagi kami buat ceramah bebas,masuk tv,masuk radio.. hampa semua pengecut sampaikan surat khabaq pun hampa nak sekat.. hampa ni ada teluq ka dak.. bn umno pengecut.. full stop..

Anonymous June 8, 2011 at 12:04 AM  

org pas...mcm ni la...depa saja yg betoi....tapi sebenaqnya bodo piang mcm babi...puiii

Anonymous June 8, 2011 at 2:07 PM  

assalamualaikum. kepada semua pembaca.. bagi aku lar.. aku ni atas pagar.. tpi hujung2 nak jatuh kebulan( qasa2 dah nek bulan ni).. antara sebabnya aku baca blog ni.. aku hairan dan binggung.. kenapa rakyat manusia sekalaian 1 malaysia ini tdak berfikir.. kedah kelantan sahaja di perintah pas dalam malaysia ni.. apa yang terkejut sgt pasai perkara tu.. malah pas baru jaga kedah sepenggal.. sedangkan BN jaga malaysia TUUUUU... lagi banyak negeri2 di perintah nya dan punya lah lama.. negeri tu apa macam? kui elok ka kui buruk? kui senang ka kui susah? dan aku tak paham kenapa pas parti islam ditentang oleh org islam itu sendiri? (maksud aku dahulu terutamnya).. dahulu pas sendiri2 saja tanpa gabungan turut di tentang.. sedangkan masa tu BN dah bergabung dgn 3 bangsa.. melayu cina india.. lapastu aku berfikir.. sapa lagi kuat yaa.. sapa jatuhkan bangsa melayu tu sendiri.. kurangnya islam dalam melayu melayu makin terpinggir.. sapa yaa sebenarnya ni.. sapa yang kuat sapa yang takut.. berfikir untuk masa hadapan tak salah.. wasalam...

Anonymous June 16, 2011 at 5:11 PM  

Aloqstaq gua tengok tulisan lu ni macam lu syok sendiri la.. lu tak cerdik la bro, terimalah hakikat..lu ni ibarat lipas peliharaan UMNO jer.. zaman chedet dah abis la brader, lu ni kuno tahap gaban, ketinggalan zaman. maklumlah lu belajar pun x tinggi, membodek je lu pandaikan? kan?..tanya bapaklu sendiri la.. bapak lu org UMNO kan? patutlah macam pencacai jer tulisan yg bertaraf extreme low class...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP