Wednesday, May 18, 2011

AloQStaQBlog MERAYU KERAJAAN BN, PIKIR BAIK² SEBELUM NAIKKAN HARGA DI WAKTU INI ! ...

Aku tak mau cakap banyak ... tapi, hati tetap memberontak untuk menulis juga peringatan di bawah ini KHAS UNTUK TATAPAN KERAJAAN MALAYSIA !

Aku sebagai rakyat bawahan di negara 1MALAYSIA ni, di samping aku juga sebagai seorang anggota masyarakat yang sentiasa berdampingan dengan ahli
² masyarakat di kampung² , di pekan² kecil , di bandar² , pendekata aku adalah RAKYAT AKAR UMBI .... Aku nak bagitau kepada PEMIMPIN ATASAN NEGARA melalui Blog aku yang lekeh ini :

Semua Orang (Aku Ulangi : SEMUA ORANG) Rakyat Bawahan yang aku berjumpa & bersembang , semuanya 100% TIDAK SUKA (BENCI) HARGA BARANG & PETROL NAIK !

Sentimen BENCI HARGA BARANG & PETROL NAIK ini amat menebal, lebih tebal daripada MEREKA MEMBENCI ANWAR IBRAHIM MELIWAT & MENUTUH AMOI CHINA SEKALIPUN !!!! ....

Lebih tebal daripada membenci PAS berkasih sayang dengan laknatullah DAP !!! ... Dan lebih tebal kebencian itu dari SEGALA-GALANYA !!!

JANGAN KERANA KEBODOHAN & SOMBONG ,
KERAJAAN BN TIDAK MAHU MEMIKIRKAN KESAN DARIPADA KUASA MEMANGKAH KERTAS UNDI PRU-13 YANG ADA PADA SETIAP RAKYAT BAWAHAN !!!

Jangan ulangi KEBENCIAN RAKYAT KEPADA BN seperti ERA PAKLAH YANG BODOH LAGI SOMBONG ITU !!!

Kalau Kerajaan BN terpaksa sangat untuk menaikkan harga barang & petrol sebab terbeban dengan harga barang & petrol dunia ...

AKU HARAP PANGGILLAH PRU-13 DENGAN SEGERA !!!

BUAT DAHULU PRU-13, LEPAS DAH MENANG PRU-13 NANTI BARULAH NAIKKAN HARGA BARANG & PETROL ...

Aku pun tak kesah dengan kenaikan harga selepas PRU-13 nanti ! Sebab aku tahu , apa sebab muasabab Kerajaan terpaksa naikkan harga barang & petrol ! ... YANG MENJADI MASALAHNYA SEKARANG : MAJORITI RAKYAT MALAYSIA YANG TIDAK FAHAM & TAK MAHU FAHAM !

Full STOP !


AloQStaQ
18 Mei 2011
9:35 Pagi

INI ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS ! TIADA KAITAN DENGAN DESAKAN MANA-MANA PIHAK LAIN KHUSUSNYA PEMUDA UMNO MALAYSIA (AKU TAK PEDULI DESAKAN DEPA KEPADA KERAJAAN , NI AKU DESAK NI SECARA PERIBADI !! )

11 komen:

Anonymous May 18, 2011 at 10:05 AM  

aku sokong 1000% artikel aloqsetaq kali ni! jangan naikkan harga&pertol sebelum pru-13. ni dah dekat dah, kalau naik juga alamtnya bungkuslah kerajaan dato najib!

'pemuda ampangan pechah'

Anonymous May 18, 2011 at 10:23 AM  

skong sgt2. . td g kdai ada mak cik mara2 brang mahal, die kate undi lh BN lg. . tokey kdai tambh lg BN n brang naik. .

Anonymous May 18, 2011 at 11:10 AM  

Agaknya kerajaan BN sekarang dah mula alpa seperti macam sebelum PRU12 dulu.

'Rakyat Di Utamakan' hanya kepada rakyat yg miskin supaya terus miskin dan org kaya terus kaya !!!.

Agaknya kerajaan dah mula kena sifat 'Melayu Mudah Lupa' seperti kata TMM.

Jika ini kehendak nya kerajaan, Rakyat pasti tahu apa nak buat PRU13 nanti.

Nasihat TMM mesti diambikira dan pendapat menteri (tak mesra rakyat) ni ... (tahu je lah) ...

anak ketua cawangan May 18, 2011 at 11:57 AM  

Nak tgk BN tumbang kalah terok, cuba lah naik harga minyak.. biar rakyat yg tentu kan.. Buktikan yg pemimpin PR tak pandai manage negara.. Buktikan yg BN betol2 prihatin kat rakyat.. Aku brani cakap bila naik je harga minyak, automatik harga barang akan naik.. Dan rakyat tanpa segan silu memangkah pembangkang utk PRU13.. walaupun tau risiko memilih pembangkang.. itu sahaja jalan penyelesaiannya.

Kamal Sanusi May 18, 2011 at 12:47 PM  

Kah kah kah....

Nak terguling pun ada, berayaq mata pun ada. Bak kata mcm-mcm addooo... punya dok tahan gelak melihat kelaku hampa semua ni.

Ingat depa nak dengaq sangat desakan hampa? Pasai pa?

Pasai hampa ni desak lagu mana sekalipun, mai tang pilihanraya, gerenti hampa pangkah depa jugak. Depa dah tau yg hampa ni hingaq sat saja, lepaih tu bila dapat salam cium tangan depa, hampa semua nanti jadi pelupa.

Desakan hampa itu ibarat kucing dok larang kucing lain jgn makan ikan.

Lepaih PRU-13 baru penaik harga barang & petrol... Tang tu pun dah jelas nampak yg hampa & depa ni semua kaki menipu org.

Tang subsidi utk rakyat hampa nampak sangat tapi tang subsidi utk kroni depa IPP tu hampa buta.

PADAN MUKA HAMPA!!!...

Kamal Sanusi May 18, 2011 at 12:48 PM  

Tah mengharap komen aku tadi disiarkan.


Wakakakakka..........

AloQStaQ May 18, 2011 at 12:58 PM  

Gelak la Kamal Sanusi oiii ... gelak la sampai mampus! aku tau hang memang suka.

Aku dah kata kat atas tu, aku paham kenapa kenaikan itu patut berlaku, masalahnya orang macam hang yang TAK PAHAM ATAU TAK MAU PAHAM ...

Kenaikan itu perlu di pihak kerajaan memerintah, tapi bukan perlu dinaikkan sebelum PRU-13 demi political survive untok BN ... ini bukan tipu atau menipu, ini aku memang dedahkan kepada UMUM melalui blog aku yang lekeh ni. Biaq semua rakyat baca.

Orang takkan marah selagi belum berlaku. tapi jika ianya telah berlaku (kenaikan harga), maka kesannya amat parah dan memakan masa untuk disembuhkan, TIDAK SEMPAT lagi untuk BN sembuhkan sebelum PRU-13 ...

Aku sokong kenaikan harga sebab kerajaan ada sebab kukuh untuk naikkannya, tetapi aku tidak sokong dinaikkan sebelum PRU-13 (seperti yang MUNGKIN akan diumumkan oleh Menteri bulan Jun nanti).

Harap maklom.

kalau PR naik jadi kerajaan pun, bab tahan harga tak kasi naik ni, memang tak boleh buat punyalah!

Kalau bodoh tu, mengaji tinggi2pun akan jadi bodoh jugak macam (diulangi: macam) seorang anak kapai tu!


AloQStaQ

Kamal Sanusi May 18, 2011 at 1:12 PM  

"Orang takkan marah selagi belum berlaku. tapi jika ianya telah berlaku (kenaikan harga), maka kesannya amat parah dan memakan masa untuk disembuhkan, TIDAK SEMPAT lagi untuk BN sembuhkan sebelum PRU-13 ... "

Maknanya hang pun marah jugak laaa... Jgn dok marah samada naik sebelum atau selepas PRU-13 sbb hang kan penyokong depa. Dok marah kalo nanti kena buang parti baru padan muka. Nanti aku surh depa pi salam agar hang buleh cium tangan depa.

"Aku sokong kenaikan harga sebab kerajaan ada sebab kukuh untuk naikkannya, tetapi aku tidak sokong dinaikkan sebelum PRU-13 (seperti yang MUNGKIN akan diumumkan oleh Menteri bulan Jun nanti)."

Kot depan ni hang kata hang sokong tapi kot belakang hang jugak yg dok mengeluh. Awat berani macam tu saja. Kan hang dapat diskaun kalau hang tunjuk kad keahlian umPORno masa nak beli barang...

"kalau PR naik jadi kerajaan pun, bab tahan harga tak kasi naik ni, memang tak boleh buat punyalah!"

Belum cuba belum tahu maaa.... Penang buat jalan alternatif tanpa tol, geng pemuda umPORno juga pi bangkang, apa hal? Kata nak membela rakyat? Bela apa lagu tu. Padahal, depa pun guna jalan tu jugak.

Skrg lagu ni laaa.... aku akan menganggap yg hampa semua ni lagi bodoh dari aku. Full-stop!


Wakakakakakakaa...............

AloQStaQ May 18, 2011 at 2:41 PM  

KAMAL SANUSI TULIS :
=====================
Maknanya hang pun marah jugak laaa... Jgn dok marah samada naik sebelum atau selepas PRU-13 sbb hang kan penyokong depa. Dok marah kalo nanti kena buang parti baru padan muka. Nanti aku surh depa pi salam agar hang buleh cium tangan depa.

ALOQSTAQ :
++++++++++++
HANG NI MEMANG DUNGU CAP AYAM BETOI. MAI AKU NAK HABAG, AKU MARAH hanya jika naik sebelum PRU-13 sebab persepsi rakyat terhadap BN akan menjunam teruk setelah reputasinya telah berjaya diperbaiki bertungkus-lumus oleh PM sejak memegang tampuk pemerintahannya selepas PakLah dungu (aku tau hang cukup suka orang tua Lah ni sebab otak sama dengan hang!). Bab sama ada aku nak kena diambik tindakan buang parti ka, buang kampung ka, buang negara ka, itu hang jangan bimbang sayangggg! .... aku tak perlukan simpati hang yer sayangggg ! Ha Ha!


KAMAL SANUSI TULIS :
=====================
Kot depan ni hang kata hang sokong tapi kot belakang hang jugak yg dok mengeluh. Awat berani macam tu saja. Kan hang dapat diskaun kalau hang tunjuk kad keahlian umPORno masa nak beli barang...


ALOQSTAQ :
++++++++++++
MEMANG AKU SOKONG APA SAJA TINDAKAN KERAJAAN BN JIKA ADA SEBAB YANG KUKUH. BUKAN SECARA MEMBABI BUTA ATAU SECARA ANWAR PANDI KUTTY! Aku sedar bahawa ini adalah satu keputusan tidak popular BN di mata rakyat, tetapi jika ianya perlu dilakukan juga, silakan ... tetapi bukan sebelum PRU-13 !

mengeluh sikit2 tu biasa la, ramai orang mengeluh, laki bini pun kadang2 mengeluh tak puaih ati satu dua perkara, hang pun mungkin pernah mengeluh pasaipa orang tua nyanyok kat kelantan tu tak berambus-berambus dari kerusi pemerintahan kasi kat orang muda pulak (aku kata MUNGKIN), jadi tak salah aku mengeluh pasai ni ...

Walau apapun yang aku mengeluh, maksud aku hanya satu tu aja, dan seeloknya hang sedaq apa yang aku maksudkan, tak payah la hang nak susah payah putaq fakta aku tu.

Dan aku nasihatkan supaya hang jangan jadikan otak hang yang separa bersih tu dicemari sepenuhnya dengan taik najis anwar pandi kutty !... dan partinya Pandi Kutty Rakyat (PKR)!


KAMAL SANUSI TULIS :
=====================
Belum cuba belum tahu maaa.... Penang buat jalan alternatif tanpa tol, geng pemuda umPORno juga pi bangkang, apa hal? Kata nak membela rakyat? Bela apa lagu tu. Padahal, depa pun guna jalan tu jugak.

Skrg lagu ni laaa.... aku akan menganggap yg hampa semua ni lagi bodoh dari aku. Full-stop!


ALOQSTAQ :
++++++++++++
Bab jalan di Penang tu, hang buleh tengok & baca sendiri di blog Pisau.net & M.I.M (Dr.Novandri).

Depa dah huraikan dengan lebih lanjut kat blog depa, hang jangan dok jadi pandikutty sangat!

Dannnn ... Amat elok la kalau hang sendiri dah mengaku diri hang tu bodoh!

Actually, kami tak mengaku yer, soriii! ...

Aku bangga dengan pengakuan hang kat atas tu, hang sendiri yang sebut hang bodoh ... sendiri tanggung la!



i am soriiii (kata Amir)

Anonymous May 19, 2011 at 1:06 AM  

>aku sokong aloq setaq 300%

> kalau depa perintah( dibaca pas kedah)...cukai pintu pun depa penaik.
> cukai pintu rumah aku depa penaik...depa kata umno yg cadang sebelum kalah....depa hanya laksanakan saja.....xdak otak punya pas tuli...puiii!!!

> depa ni sebenanqnya( dibaca..pas tuli) memang mau brg naik..ptrol naik..sebab depa mau rakyat ( dibaca..pgundi atas pagaq/ahli umno ) memberontak...sebab senang depa menang nanti masa pru 13n!!!
> otak khawarij depa kita dah boleh baca!!!

Anonymous May 31, 2011 at 1:55 PM  

1 Malaysia, rakyat mampoih dulu, kroni gelak sakan.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP