Sunday, April 3, 2011

KERAJAAN PAS KEDAH : MANA RUMAH RAKYAT YANG DIJANJIKAN ? ...

Aku tertarik dengan keratan akhbar SINAR HARIAN Edisi Utara semalam (Sabtu 02 April 2011) yang menyiarkan pertanyaan Dato'Seri Mahdzir Khalid (Ex-MB Kedah) mengenai RUMAH RAKYAT (salah satu janji PAS Kedah dalam manifesto parti mereka sebelum memegang tampuk Kerajaan Negeri Kedah pasca PRU12 lalu).

MANA RUMAH RAKYAT : Mahdzir (Sila Klik Gambar Di Atas untuk lebih jelas.)

Aku cuba mencari jawapan tu, kot-kotlah dah memang wujud pun RUMAH RAKYAT tanpa disedari UMNO Kedah setelah negeri ini dipimpin oleh PAS.

Rupa-rupanya artikel ini yang aku jumpa dalam blog Pro-Kerajaan PAS Kedah (KedahLaNie). (Blog kesayangan MB) .... Ianya memang lawak la brooo ! LAWAK SUNGGUH ! ...

Jumlah Projek Rumah Rakyat Yang Sedang Di Bina Oleh K'jaan Negeri Kedah      (dipetik dari : KedahLaNie)


Gambar RUMAH RAKYAT kononnya YANG SEDANG DIBINA tak ada pulok ditunjukkan !

Yang aku dapat tengok kat situ , hanyalah poster dengan grafik yang berwarna-warni hanya untuk menunjukkan Bilangan Unit RUMAH RAKYAT serta Kawasan Lokasi Pembinaan RUMAH RAKYAT tu aja ! ... 

Aku nak tanya skit ... Ada tak sesiapa rakyat Kedah yang dah pun dapat merasai kewujudan RUMAH RAKYAT yang dibina KERAJAAN PAS KEDAH ni ? Ni dah nak habis penggal dah ni .... Tolong bagitau aku sat kat sini ...

Aku nak jugak tau ... siapakah RAKYAT yang selayaknya menginap di RUMAH RAKYAT KERAJAAN PAS KEDAH ni ??? ... Manalah tahu, aku yang bergaji rendah ni pun layak untuk apply RUMAH RAKYAT jugak ! ... DAN DI MANA "JASAD" RUMAH NYAAAA ???? Dah siap kah ia ? Atau dalam pembinaan kah ia ? ....

Yang aku tau daripada Sumber Dalaman (kawan aku bagitau) , dikatakan hampir semua yang dihebohkan oleh Kerajaan PAS Kedah berkenaan RUMAH RAKYAT tu , ia adalah projek-projek yang sudah lama dirancang oleh Anak-Anak Syarikat Kerajaan Negeri Kedah (dalam sektor pembangunan perumahan) dan lebih mengejutkan ianya SEJAK SEBELUM Pas Memerintah Kedah dulu lagi ?!?

Mana ada pun projek yang disebut diatas yang dirancang sendiri oleh PAS Kedah ?! WAHHH !!! .... YA KAH BEGITU ?!

Ada sesiapa tak yang boleh membuktikan kesahihan maklumat kawan aku ni ?? ...

Apapun, yang pasti ... bak kata DS Mahdzir Khalid dalam paper Sinar tu "SUDAH TIGA (3) TAHUN MEMERINTAH NEGERI (KEDAH), TAKKAN MASIH TAK SELESAI LUKIS PELAN ? TAKKAN MASIH TIDAK SELESAI KENAL PASTI TEMPAT ?" .... 

Ia mungkin ada kebenarannnya .... Memang Sejahteralah duduk di Kedah ! Ha Ha Ha!



AloQStaQ
03 April 2011
3:45 Ptg

4 komen:

Anonymous April 3, 2011 at 5:25 PM  

permohonan untuk dapat rumah dari rakyat memang banyak tapi rumah x ada. Adalah rumah BN dah buat dulu di Taman Seri Gemilang tapi Kerajaan PAS dah bagi pelajar Insniah duduk,( depa mai jauh dari China, Afrika dan laian-lain tempat dalam negeri.) Orang luar didahulukan, rakyat tempatan tunggu!!!!!!
Budak-budak tu dapat pinjaman PTPTN boleh sewa rumah. x ada keluarga. ada bilik pun dah cuckup. Rakat yg nak rumah tu bekeluarga, pendapat kecil, la ni kena sewa rumah lagi. tak tau pikiak ka. Sejahtera konon.

McTheory April 4, 2011 at 6:33 AM  

laaa.. apa kesah.. undi la lagi Pas.. he he he.. Loq Staq wa cilok lu punya masuk wa punya.. k.. Kasi Panas skit!!

خيري خيريل July 30, 2011 at 3:37 PM  

Hangpa ni semua buta kayu dan kelabu asap..siapa kata takada rumah rakyat yang di bina oleh kerajaan kebajikan?
Ada...kat manifesto!!..kah..kah..kah

خيري خيريل July 30, 2011 at 3:42 PM  

Siapa kata takada rumah rakyak yang telah dibina oleh kerajaan kebajikan kita..siapa?..siapa? habag mai sat. buta kayu ka? aku dah nampak tapi kat menifesto ja..kah..kah..kah!!

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP