Friday, January 11, 2013

(Kenali ALLAH Versi Ringkas) Mai La Baca !! MARI-MARI SEMUA AHLI PAS !!! KITA HURAI SIAPA ITU ALLAH TUHAN KITA !

Di petang Jumaat yang penuh rahmat, berkat dan kemuliaan ini ...
Marilah kita sama-sama mengenal ALLAH ... ya !? Wahai kawan2ku penganut parti sesat PAS !

Kita tengok pengertian Surah Al Ikhlas dari Al Quran Yang Suci di bawah ni ... Ini bukan dari Bible yang telah ditokok tambah oleh Puak Kristian (yang PAS dok bela sekarang!)



Maksudnya; 1. Katakanlah (wahai Muhammad): "Dia-lah Allah, Yang Maha Esa".
2. Allah adalah Tuhan yang bergantung kepada-Nya segala sesuatu.
3. Dia tiada beranak dan tidak pula diperanakkan
4. dan tidak ada sesiapapun yang setara dengan-Nya.



"Dia-lah Allah, Yang Maha Esa" iaitu bahawasanya Allah esa‚ tiada sekutu bagi-Nya. Perkataan wahid apabila digunakan pada Dzat Allah, maka ia membawa makna tiada sekutu bagi-Nya dan bukan membawa makna ‘SATU’ daripada cara yang boleh dikira, kerana sesungguhnya satu daripada cara yang boleh dikira itu adalah jisim dan boleh ke atasnya [jisim] menerima bahagi. Dan adapun Allah tidak menyerupai jisim dan tidak harus ke atas-Nya [Allah] menerima bahagi."

INI ADALAH SEBENAR-BENAR PENGERTIAN MENGENAI "ALLAH TUHAN SEKALIAN ALAM" YANG DIFAHAMI DAN DITANAM DI DALAM DIRI SETIAP UMMAT ISLAM.

Tetapi perlu kita tahu juga bahawa pengertian dalam Surah Al Ikhlas di atas , tidak sama langsung dengan apa yang difahami oleh agama-agama lain khasnya Kristian (Yang kini sedang memohon menggunakan nama Allah di dalam kitab Bible yang ditokok tambah oleh mereka daripada Kitab Asal yang diturunkan oleh Allah SWT).

ALLAH bagi puak mereka , bukanlah sepertimana pengertian dan pegangan Umat Islam dalam Surah Al Ikhlas di atas tu.

Bahkan adalah amat keterlaluan apabila mereka katakan bahawa Nabi Isa itu anak kepada Tuhan !!

Padahal, ALLAH ADALAH TUHAN SEKALIAN ALAM YANG MAHA ESA, TIDAK BERANAK DAN TIDAK DIPERANAKKAN !

Bagaimana perbezaan pengertian yang amat jelas ini PAS boleh disebut pula sebagai (selagi) TIDAK MENYALAHGUNAKAN KALIMAH ALLAH ??

Dah memangpun terang-terang puak Kristian tu sudahpun SALAH PENGERTIAN diperingkat asas lagi, tetapi kenapa PAS masih bersetuju untuk benarkan Kristian menggunapakai Kalimah Allah di dalam Bible mereka mengikut tafsiran mereka ??????? Bukankah PAS mendabik dada bahawa PAS parti ISLAM. Kenapa di isu ini, pengertian mengikut Islam tidak ditegakkan terhadap tuntutan Kristian !? PELIK & AJAIB !

ISLAM sentiasa mengakui ALLAH ITU MAHA ESA, TIDAK BERANAK DAN TIDAK DIPERANAKKAN !
Tetapi, terang-terangan puak Kristian TIDAK mengakui KEESAAN ALLAH ! Bagi mereka ALLAH itu BERANAK !

Ini sudah jelas berbeza ! 100% BERBEZA !

Dari sudut pandangan aku secara peribadi - Kristian sudahpun jelas SALAH KEFAHAMAN dan segala yang berkaitan dengan KESALAH FAHAMAN tersebut adalah SALAH GUNA di sisi Islam !!

HALANGLAH MEREKA DARI MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH TERSEBUT - IANYA ADALAH LEBIH BAIK DARI MEMBENARKANNYA.

KERANA KESANNYA KEPADA UMMAT ISLAM MALAYSIA ADALAH BESAR DAN AMATLAH BURUK JIKA TAFSIRAN SALAH KRISTIAN ITU MENULAR KE DALAM PEMIKIRAN ANAK-ANAK KECIL UMAT ISLAM !!

NAMA YANG NAMPAK SAMA, TETAPI PENGERTIAN YANG 100% BERBEZA !! PASTINYA AKAN MENGUNDANG BAHAYA JIKA SEBARANNYA MENUSUK MASUK KE DALAM JIWA & PEMAHAMAN ANAK-ANAK ORANG ISLAM ....

JANGAN BENARKAN SAMA SEKALI MEREKA MULAKAN. BAK KATA ORANG-ORANG TUA, BERI BETIS NAK PAHA. BERI SEINCI, NAK SEJENGKAL ...

PAS PATUT PIKIRKAN KESAN JANGKA PANJANG SEBELUM MEMBUAT SEBARANG DASAR & KEPUTUSAN PARTI ! Jangan kerana Undi PRU13, semuanya BOLEH sahaja bagi PAS.

Sudahpun ada kedengaran dari kalangan totok bawahan anjingan PAS di kawasan aku yang sanggup mengatakan sebegini "TAK APA , KAMI (PAS) BENARKAN KRISTIAN PAKAI NAMA ALLAH DALAM KITAB INJIL DEPA, TU BUKAN HINA ALLAH, SEBAB KITAB INJIL TU PUN KITAB YANG ALLAH TURUNKAN ... TAPI, UMNO LAGI TERUK ! HUKUM ALLAH DEPA TOLAK TERUS !! ... DEPA LAGI HINA ALLAH !" ...

Itulah dia !!! Hasil perjuangan suci murni tarbiyah PAS menegakkan ISLAM di Malaysia !! PAS DAH BERJAYA MENYESATKAN SEMUA AHLI PAS SEGENAP GENERASI MEREKA :!

PUIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!!!....

++ Sekali lagi ANWAR PENJUBORAN berjaya menjahanamkan prinsip Islam PAS !

AloQStaQ
4:59 Ptg
JUMAAT
11 JAN 2013

2 komen:

Anonymous January 11, 2013 at 6:10 PM  

Puiiii !!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous January 14, 2013 at 9:42 AM  



salaam

sekiranya puak evangelist kristian naktukar perkataan God dan Lord kpd Allah

saya berpendapat tukarkan skali perkataan lain seperti:

Jesus kpd Isa

Moses - Musa

John the Baptist - Yahya

the Praised One - Muhammad

serta nama2 lain..baru adil

amacam...ADA BRANI???

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP