Saturday, September 8, 2012

MEMBONGKAR ISU KASUT TERBANG MASUK MASJID : Mana Bukti Kukuh KASUT TERBANG Masuk ke Masjid hari tu ??

Sehingga hari ini, telah beberapa hari aku cuba selidiki , menjejaki dan mengkaji kesemua laman blog Pro-Pakatan Rakyat ... Sayangnya tidak ada satupun blog/video Youtube daripada mereka yang aku jumpai sebarang bukti kukuh mahupun artikel yang disertakan dengan GAMBAR / mahupun VIDEO sebagai membuktikan adanya kejadian KASUT TERBANG MASUK KE DALAM MASJID sewaktu sekumpulan anggota Perkasa Kedah berdemonstrasi di Masjid Seberang Pumpong baru-baru ini.

SEDANGKAN, ISU "KASUT TERBANG MASUK KE DALAM MASJID" ADALAH ISU YANG BESAR YANG KINI HEBAT DIMANIPULASIKAN OLEH PAKATAN UNTUK MEMBURUKKAN PERKASA KEDAH , SETERUSNYA MEREKA MENGAITKAN DENGAN UMNO PULA !

Aku buat posting kali ini adalah untuk membongkarkan ISU KASUT TERBANG MASUK KE MASJID SEBERANG PUMPONG, ini adalah rentetan daripada aku telah mendapat maklumat daripada beberapa versi penceritaan/siaran berita blog yang nampaknya tidak selari dengan apa yang dilaporkan oleh media-media pembangkang sesama sendiri ;

SUMBER 1. Sepupu aku sendiri berada di dalam masjid tersebut sewaktu kejadian demonstrasi oleh Perkasa Kedah di Masjid Seberang Pumpong (sewaktu sesi Tazkirah Maghrib oleh DS Anwar) dan sepupu aku sendiri telah menceritakan pada aku, bahawa dia tidak nampak sebarang objek khasnya KASUT / SELIPAR yang TERBANG MASUK KE DALAM MASJID !! "Tak ada!" katanya ... (Bagi aku, ini adalah First-Hand Evidence yang aku boleh percayai - ianya sumber penceritaan manusia yang berada di tempat kejadian)

Blogger Pro-Pakatan : Tinta Hijau Dari Kaki Bukit Juga ada menyiarkan pasal kejadian baling kasut masuk masjid

SUMBER 2.
Memetik siaran berita dari blog TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT, admin blog tersebut ada menyiarkan berita berbunyi "Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar yang berada di masjid itu turut menjadi sasaran apabila kasut yang dibaling hampir-hampir mengenai beliau." Link nya di sini ; BLOG TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT (BLOGGER PRO-PR)

SUMBER 3. Tetapi apabila aku memetik pula dalam Kenyataan Akhbar YB Mahfuz di dalam berita SINAR HARIAN yang turut di siarkan oleh blog Tempayan Retak (Blogger Pro-PR) DI SINI, beritanya berbunyi begini pula ;

“Kedudukan saya dengan Anwar ketika itu, hanya selang tiga orang. Saya terkejut apabila ada kasut (sandal) terkena orang di sebelah saya.

Rupanya kasut itu dilempar melalui tingkap masjid oleh ahli kumpulan yang membantah di luar masjid,”
katanya ketika dihubungi.

Benarkah kedudukan YB hanya selang TIGA ORANG daripada Anwar, YB Mahfuz oiii !!?? ... Dalam Video di bawah, saya tengok YB duduk agak jauh daripada Anwar !! Selangnya hampir 5 atau 6 orang !! YB Nak cakap tipu lagi ka ??? ...
Sila Tonton Video untuk gambaran lebih jelas jarak kedudukan Mahfuz dengan tempat Anwar beri Tazkirah
 
ANDA DIPERSILAKAN MENONTON VIDEO DI BAWAH ;
SILA RUJUK KEDUDUKAN YB MAHFUZ DENGAN ANWAR PADA MINIT KE 08:27 - 08:37

VIDEO INI BUKAN UMNO YANG BUAT, INI ADALAH VIDEO BUDAK PAKATAN PUNYA VERSION ! BUKTIKAN, MANA ADA KASUT TERBANG ??!!?
Di dalam Video Full Version Siaran MEDIA RAKYAT di atas, aku dah tengok dan kaji keseluruhan video tu, tetapi tak nampak pulak sebarang KASUT TERBANG SEWAKTU MAHFUZ mendengar tazkirah Anwar tu ! Macamana pulak YB Mahfuz boleh claim ada kasut terbang masuk dalam masjid ni ??? ...

Tontoni video di atas sehingga habis ... Video itu adalah sumber utama puak Pakatan menghentam Perkasa & UMNO. Perlu diingatkan, video itu bukan UMNO yang buat /edit/siar video di Youtube, ianya 100% adalah hak Puak Pakatan Rakyat. HARAP MAKLUM.
Blog KedahLaNie pun ada sebut pasai kasut, tapi bila aku tanya dalam ruangan Komen, depa tak jawab ... Mana Bukti Kasut Terbang KedahLaNie !!???
SUMBER 4. Blogger Lidah Rasmi Pakatan Rakyat Kerajaan PAS Kedah ; Blog KedahLanie juga ada menyebut (Di SINI) perkara yang sama (pungai kasut), tetapi apabila AloQStaQBlog bertanyakan sendiri pada Admin KedahLaNie, mengenai BUKTI BERGAMBAR KASUT tersebut, mereka diam seribu bahasa.

Ini pulak HARAKAH Versi Cetak keluaran terkini minggu ini ... RUPA BENTUK KASUT YANG DIBALING MASUK KE DALAM MASJID TIDAK ADA DISERTAKAN GAMBAR ... KENAPA ???

SUMBER 5.
Muka depan Akhbar HARAKAH (keluaran minggu ini) juga ada memainkan isu KASUT ini ... Juga tidak ada sebarang GAMBAR di letakkan sebagai bukti adanya kasut/selipar/sandal yang berada di lantai ruang solat Masjid Sebarang Pumpong.


Muka Depan Akhbar WARTA KEADILAN (Keluaran Minggu ini) ! PENIPU BESAQ !!

SUMBER 6. Dan Akhir Sekali, paling dahsyat punya putar belit adalah pada muka depan Akhbar bercetak WARTA KEADILAN yang meletakkan gambar (Jenis)
KASUT PEJABAT BERWARNA HITAM ! sebagai gambar hiasan untuk tujuan adu-domba jahat kepada pembaca, sedangkan mereka tidak ada bukti pun kewujudan jenis KASUT PEJABAT WARNA HITAM ITU yang telah terbang masuk ke dalam Masjid Seberang Pumpong hari kejadian ! PUI !!...

Bagi aku, berita mukadepan akhbar Warta Keadilan ini adalah PALING bangsat & amat kencing kuat !! ... Penipu Paling Besaq !! Warta KEADILAN Meletakkan gambar kasut pejabat yang tiada langsung kaitannya dengan kejadian petang itu !! Cilakak punya akhbar !!


JADI ....
Aku di AloQStaQBlog memberi peluang di sini untuk semua geng pro-PR yang benar-benar sayangkan pakatan parti ngkorang, pliz tinggalkan komen di ruangan komen posting ini dan SILA NYATAKAN dengan JELAS link / pautan / bukti bergambar / bukti video atau apa saja bukti yang ngkorang ada pasal kejadian KASUT / SELIPAR TERBANG MASUK KE DALAM MASJID SEBERANG PUMPONG (kononnya perbuatan Kumpulan Perkasa Kedah) BEBERAPA HARI LALU.

SILA BUKTIKAN DENGAN TEPAT.

Jika ada bukti kukuh, aku berjanji akan tulis satu artikel BERTAJUK :

"AKU AKUI, PERKASA MEMANG BALING KASUT MASUK MASJID ! DAN INI BUKTINYA ..."

TETAPI ! AWAS ! JIKA TIADA BUKTI, aku doakan semoga fitnah jahat ngkorang terhadap Perkasa tesebut akan dibalas oleh Robbul Jalil Allah SWT dengan azab yang pedih. Ada berani ?!?

CABARAN INI BERMULA SEKARANG (SEAWAL 4:44 PAGI INI - SABTU 8SEPT2012) SEHINGGA JAM 10 MLM : 10SEPT2012 NANTI.

Silakan bagi pautan / link yang ada gambar jelas KASUT yang dibaling masuk ke dalam Masjid Seberang Pumpong tempohari !

Jangan hanya berani sebut/tuduh tanpa bukti ! ... AMAT MUSTAHIL BEGITU RAMAI JURUFOTO & JURU AMIK VIDEO DALAM MASJID TU , TAKKANLAH TIADA SEORANG PUN YANG AMIK GAMBAR / VIDEO KEJADIAN KASUT TERBANG MASUK MASJID !

Kalau BENAR bagai dikata, IA PASTI ADA GAMBAR ataupun VIDEO !... BUKTIKAN!




AloQStaQ
SABTU
4:44 Pagi
8 September 2012

40 komen:

bayan September 8, 2012 at 6:57 AM  

kesian ,rupanya aljub ni penjual ubat jalanan.

Anonymous September 8, 2012 at 7:15 AM  

tahniah aloqstaq blog yang sama mengkaji seperti yang aku kaji. sebenarnya aku pun di masjid tu jugak. tapi tak ada pulak aku dengar kecoh apa2 pasal kasut terbang masuk masjid malam tu.

mungkin aku tak dengar, aku tak pasti lah.

tapi, pada aku, kalaulah benar kasut tu memang terbang masuk masjid petang itu, dah meletup2 dah jemaah masjid tu keluar pegi serang geng demontrasi tu! ishh, aku sendiri pun akan terjah sama sebab kasut dibaling masuk masjid adalah satu penghinaan kepada kesucian masjid, tapi aku tak nampak pun satu haru biru mengenai kasut pada malam kejadian.

hairan juga, adakah aku terlepas pandang?

aku bukan nak mengusutkan keadaan, tetapi aku nak kebenaran. kalau sapa2 yang ada bukti bergambar rupabentuk kasut yang dilemparmasuk malam itu, tolonglah nyatakan disini supaya kita boleh tengok sama-sama.

aku sebenarnya penyokong pas dalam kawasan kuala kedah. tapi, hati aku tak sedap apabila isu ini dibangkitkan, padahal aku ada di sana bersama-sama mereka pun aku tak tahu ada kejadian kasut dilempar masuk masjid, kalau ada, tentu dah awal2 lagi kami ambil gambar kasut tu untuk di jaja seluruh negara! harap ada sumber2 yang boleh menunjukkan bukti sebenar/video live kasut terbang itu. Harap perkara ini bukan fitnah / temberang, kalau tak aku memang rasa sedih la. isu besar ni.

aku sendiri pun confused.


MENCARIBENAR.
Pemuda PAS K.Kedah

Anonymous September 8, 2012 at 7:57 AM  

pas dan pembohongan tak dapat dipisahkan.........

zul September 8, 2012 at 8:15 AM  

Kamon la PR, bukti gambar satu kasut pun terkial2 nak jawab, mcmana nak buktikan benda lain yg lebih besar?

Terkedu?

Anonymous September 8, 2012 at 8:30 AM  

hah ni yg best...jawab jgn tak jawab...g cari bukti, padan muka korang.puak muka taktau malu, main sedap mulut je nak hentam org.Aku rasa adalah puak ni nak edit video ni.

Anonymous September 8, 2012 at 8:43 AM  

Terbaek la Admin! Tahniah kerana berani memperkatakan mengenai isu ni. Diorang mengambil kesempatan untuk menambahburukkan Perkasa yang kononnya tidak menghormati masjid dengan berdemo di luar masjid. Untuk menambah lagi perisa ajinomoto - diorang sengaja sebut Perkasa baling kasut masuk dalam masjid, rakyat akan terhasut dengan fitnah yang ditokok tambah.

Kata2 Zul di atas tu, aku sokong 100%.

Come on la PAS/PKR! buktikan secara video mana kasut yang terbang malam tu?

diorang memang terkedu dengan artikel aloqsetaq blog ni! huhu.

Anonymous September 8, 2012 at 9:36 AM  

Gunakan masjid untuk memfitnah. Sesuai la dah nama pun PArti Ajaran Setan. Sanggup berkawan dengan setan untuk menjatuhkan bansa sendiri.

Anonymous September 8, 2012 at 10:28 AM  

ya tak ya jugak! takkanlah kasut tu jatuh sebelah mahfuz, dia tak nak bikin panas dengan cara mahfuz mengambil gambar dengan kasut dan di jaja seluruh negara?

bukankah mahfuz cukup terrer untuk bikin panas dalam negara ni dengan taktik kotor nya?

pastinya kalau benar kasut tu terkena orang sebelah mahfuz, maka bergegarlah perjuangan 'islam' mahfuz untuk membanteras pelaku yang membaling kasut ke dalam masjid malam tu.

ada benarnya posting kali ni, syabas admin!

mahfuz dan puak PR, sila buktikan!
(jangan pulak petang ni mahfuz pegi semula ke masjid tu dan buat lakonan semula!) HAHAHA !

Anonymous September 8, 2012 at 12:50 PM  

Rakyat semua takkan nak sokong parti yang menyanjung sikap pembohong berleluasa nanti habis satu negara dilelong mereka. Cukuplah sokong mereka dan mulai sekarang rakyat kena tunjuk protes kepada mereka macam rakyat tunjuk protes kepada BN PRU 12 dulu. Kalau nak kerusi dan kedudukan pun buatlah secara elok dan bertamadun jangan hentam ikut suka hati saja, Tau dak kerajaan BN mengambil masa 55 tahun untuk membentuk Malaysia cenggini, jangan PR hancurkan apa yang dah dinikmati ini dalam sekelip mata. Ikutlah Islam sepenuhnya dan jangan sesekali ikut PARTI ISLAM yang kuat menipu dan pembelit ini. Kalau suara PARTI mereka pun dah berbohong, pemimpin mereka berbohong tak mungkin mereka ikut ajaran Islam. Secara logik kalau dah kasut ada dibaling tentu dalam video itu Mahfuz akan angkat kasut tersebut untuk menunjukkan kelakuan biadap puak pendemo dan akan mengapi-apikan penyokongnya untuk berlawan dengan pendemo. Tapi semua itu tak ada pun dalam video. OOO mungkin sebab video semuanya tak boleh jadi saksi sesab tak ada mata dan telinga.. Isyk isyk isyk..

Anonymous September 8, 2012 at 12:57 PM  

Kepada Anonymous September 8, 2012 7:15 AM

Jika benar blog Pakatan RAkyat menipu dan anda akan tertipu, adakah anda akan menyokong UMNO demi kelangsungan agama Islam yang anda cintai? Bangsa yang anda cintai? dan Negara yang anda cintai?

Anonymous September 8, 2012 at 2:17 PM  

KALAU TAK KELENTONG, BUKAN MAHFUZ NAMANYA;

KALAU TAK BOHONG, BUKAN PAS NAMANYA;

KALAU TAK FITNAH, BUKAN PKR NAMANYA.

-suaragenerasimerdeka-

Anonymous September 8, 2012 at 3:43 PM  

AIKK TAKKAN MAHFUZ SORANG YANG SEDAR KOT. APA JEMAAH MASJID LAIN SEMUA BUTA KAH? SEKURANG KURANGNYA MESTI ADA TINDAK BALAS SETELAH DIBALING KASUT...!!!

Pakteh September 8, 2012 at 7:29 PM  

Terbaik dari AloqStaq
Tahniah...
Kita sama2 tunggu bukti..
Kalau ada betoi...kita pakat2 kutuk perkasa...
Kalau takdak...hehehe..paham2 la sapa kita nak kutuk

Pakteh September 8, 2012 at 7:30 PM  

Pakat2 tunggu la....
agak2 bila depa nak bagi bukti??

AloQStaQ September 8, 2012 at 9:30 PM  

TERIMA KASIH KEPADA KAWAN2 YANG SUDI KASI KOMEN, AKU MASEH MENUNGGU LINK GAMBAR/VIDEO KASUT TERBANG DARIPADA PIHAK PRO-PR UNTUK KITA SAMA-SAMA TONTON SEBAGAI BAHAN BUKTI PERKASA MENCEMARKAN KESUCIAN MASJID.

KEPADA SEMUA PUAK PRO-PR, BUKTIKAN. ANDA MASIH ADA MASA. TAWARAN AKU INI AKAB BERAKHIR PADA JAM 10:00 MLM PADA 10 SEPTEMBER 2012 ! CEPAT CARI LINK UNTUK BUKTIKAN PERKASA YANG BALING KASUT ! ...

SILAKANNN ...


AloQStaQ

Anonymous September 8, 2012 at 11:24 PM  

Salam...

Cuba anda peratikan lelaki berbaju hitam di belakang anwar....dia tgh merakamkan video di belakang anwar....

Jikalau btoi ada kasut yang di baling sudah tentu beliau dapat merakamkannya....

Saya harap sesiapa yg ada video kasut terbang tunjukkan la.....dok kata takdak bukti tak guna.....sapa nak percaya.....lagipun memang dah tahu puak pakatan ni memang suka dok buat teruk pun....

Mencari Kepastian.....

Anonymous September 9, 2012 at 3:01 AM  

mahfuz mampus...

Ahmad Shukri Mokhtar September 9, 2012 at 7:51 PM  

buktinya ada. Memang kejadian itu berlaku. Malangnya bukan di masjid itu, tetapi di mahkamah, seorang imam pas yg membaling kasutnya kpd hakim yg membicarakannya. Tentu tuan tuan masih ingat kejadian itu..yg membalingnya dah msuk penjara, maka kejadian itu adalah flashbac di minda Mahfuz Bean.
Satu lagi kejadian dgn rakaman serta liputan menyeluruh seluruh dunia, kasut itu dibaling oleh wartawan Iraq kpd George Bush , penaja Al Juburi dari Amerika.. Hahaha. Patutpun kena baling kasut.. Tapi di masjid itu, ia tak pernah berlaku.

Anonymous September 9, 2012 at 8:22 PM  

memang pelik kenapa mahfus ni je yg meroyan pasal kasut terbang..?? yg jemaah lain tak kecoh pun pasal kasut terbang.. yg kena baling kasut dimuka yg mahfus cakap tu pun tak kata apa..?? pelik

Pas ni memang parti songsang.. keje menipu, memfitnah siang malam.. ini lah ajaran agama Pas

Briged Sabil. September 10, 2012 at 1:04 PM  

aku seru kepada Saksi Kejadian yang bersyahadah dan Bersaksikan Allah sebagai Tuhan dan Muhammad sebagai RasulNya.

tampil membuat report dan keluarkan statement.

jangan jadi BACUL & DAYUS..

Allah Murka!!!

Jangan kalian bersekongkol menyokong Penipuan dan Fitnah atau Kalian akan dipertanggungjawabkan kelak.



Anonymous September 10, 2012 at 7:31 PM  

Astaghfirullah
Baling kasut atau tidak bagi den tu perkara kedua.Yang den heran bin ajaib kenapa Perkasa buat onar kat masjid?Den lihat orang Perkasa semua 'islam'ke.Takkan tak faham Masjid itu tempat apa ya.Kamu tak malu ka menjerit,memekik melolong.Tempat apa tu..masjidlah takkan tak faham.Kalo nak wat camtu kat stadium ka,konsert ka atau apa-apa yang sewaktu dengannya,den tak kisah pun,sampai hilang suara pun tak pa...ini masjid la.Tak faham ka?

Anonymous September 11, 2012 at 11:54 AM  

anon Anonymous September 10, 2012 7:31 PM.. em baling kasut perkara kedua?? jadik ko setuju la bila mahposs tu menipu? wei bengong, geng perkasa mai situ pun sebab anak2 kariah masjid jemput la samdol depa xnak masjid di sana jadi port politik parti yg bersekutu ngan syaitan! jadik lg bek ko sendiri mai sini tnya apa sebab anak2 kariah di sana meluat ngan anwar al-bontoti, jgn dok wat ckp pandai ley dak!!

Anonymous September 11, 2012 at 2:18 PM  

kalaulah kepala dia kena wedges 4 inci aku fuhh..tentu sedap bunyinya.Adoiiiiiiiii!!!!!!!!

Unknown September 11, 2012 at 2:43 PM  

Hahaaaaa...Tuan Ahmad Shukri..kesimpulan yg terbaekk, setuju sesgt..kuat betoi daya ingatan Tok Puz tu..

Unknown September 11, 2012 at 2:47 PM  

Terbaek kesimpulan yg tersimpoi2..hahaaaa setuju sesgt seb kat situ kampong tempat tumpah darahku,

Unknown September 11, 2012 at 2:47 PM  

Hahaaaaa...Tuan Ahmad Shukri..kesimpulan yg terbaekk, setuju sesgt..kuat betoi daya ingatan Tok Puz tu..

Kekuda September 11, 2012 at 6:09 PM  

saya rasa ada sesuatu objek melintas ketika 2.01-2.02. saya tak boleh pause waktu tu. tapi kalau diulang beberapa kali, mungkin akan perasan.

kadiak September 12, 2012 at 2:35 AM  

Taniah bro usaha begini membuat kan hati kita ikhlas dan amanah, good news

Anonymous September 12, 2012 at 8:39 AM  

kekuda... RASA je ? mane bleh buat dakwaan pakai RASA...

Anonymous September 13, 2012 at 5:02 PM  

Kekuda...

RASA..dgn RASA boleh tuduh macam-macam?...Bodoh Piang La Kau Ni ...SAKSI MANA? 4 SAKSI YG CUKUP SYARAT ADA KE?
Video tu besi...tak bioleh jadi saksi kata PRESIDEN PAS

Anonymous September 16, 2012 at 1:04 PM  

didepan mahfuz memang 3 org cuba tengok dpn mata mahfuz bukan tepi mahfuz, yg 6 org tu duduk ditepi kanan admin suka hati conteng2 ingat pandai la sgt sebenaqnya... admin blogger aloqsetaq xdak di tempat kejadian so jgn dok tulis2 bukan2 la... sbb admin xdak ditempat kejadian, KOREK LA MANA2 SUMBER KALAU NIAT x elok NK MENJAHANAMKAN ORG, ALLAH X BAGI... pikiqlah wei

Anonymous March 3, 2013 at 7:53 AM  

It's the best time to make some plans for the future and it is time to be happy. I have learn this submit and if I may I desire to recommend you some attention-grabbing things or tips. Perhaps you could write subsequent articles relating to this article. I wish to read more things about it!

My blog personal loans
my web page: personal loans

Anonymous March 14, 2013 at 12:33 PM  

buy ativan uses drug ativan - ativan generic equivalent

Anonymous March 20, 2013 at 3:46 AM  

It's difficult to find educated people in this particular topic, but you sound like you know what you'гe talking abοut!
Τhаnks

Αlso νisіt my pagе: same day loans

Anonymous March 25, 2013 at 9:16 AM  

mengapa tak tengok salinan rakaman cctv masjid..
SEKARANG KENAPA PERKASA TAK SAMANNN...KATA NAK SAMAN KALAU AJK MASJID BOHONG...MASA RAKAMAN KAMERA MEMANG TAK SEMPAT RAKAM.. SEKARANG DAH KELUAR CD TERBARU RAKAMAN..MASJID TU ADA CCTV..MEMANG BENAR..ADA RAKAMAN KASUT TERBANG..MEMANG BIADAP PERKASA...

Anonymous March 28, 2013 at 10:25 AM  

Prettу cоmponent to content. I simply stumbled upοn your
web site and in accession cаpіtal to assert that
I acquire actuаllу lovеd аccοunt your weblog pοsts.

Anyway I ωill be subscribіng to your
feеds and eνen I аchievеmеnt you access pеrsistently quiсklу.



Ηeге is my pаgе: payday loans

Anonymous March 28, 2013 at 9:26 PM  

Hі there, Ι think your site could poѕѕiblу be having internеt brοwser compatibility issueѕ.

When I tаke a looκ at уour blοg in
Sаfarі, it looks fine however, when opening in Ӏ.
E., it has some overlаpping issues. I just wanted to give you a quiсk heads up!
Asіԁe frοm that, excellent
website!

Μy web page - Property for Sale

Anonymous April 5, 2013 at 2:35 AM  

Link eхchange іs nothing elѕе
but it is ѕіmρly рlaсing the other perѕon's webpage link on your page at appropriate place and other person will also do similar for you.

Feel free to surf to my webpage unsecured personal loans

Anonymous April 12, 2013 at 6:39 AM  

Magnificent ѕitе. Lots of uѕeful infoгmation hеre.
Ι'm sending it to a few friends ans also sharing in delicious. And naturally, thank you on your effort!

Also visit my homepage: payday loans

Anonymous April 22, 2013 at 7:43 PM  

Ρlease let me knοw if you're looking for a writer for your site. You have some really great posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I'd reаllу lіkе to ωrite
ѕome aгticlеs for your
blοg in exchange for a link back to mine. Pleaѕe blast me
an e-mail if interested. Thanks!

my site :: payday loans

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP