Friday, May 25, 2012

PADANGAN TUN DR.M & ALOQSTAQBLOG ... BERWASPADALAH KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA !!

Tun Dr.M yang kita kenali amat berpandangan jauh. Hari ini Tun menyuarakan sesuatu yang AloQStaQBlog rasa amat berkaitan dengan apa yang pernah disuarakan oleh blog ini pada 20hb Mei 2012 lalu !!

Logo Ini AloQStaQBlog baru aja cipta 20 Mei 2012 yang lalu !

AloQStaQBlog pada beberapa hari lepas pernah menyatakan rasa bimbang sepertimana perkara yang Tun sebutkan ini, iaitu kemungkinan akan berlaku himpunan huru-hara seandainya BN Menang pada PRU13 nanti !! ...

WAHHH !!! Sebijik la pendapat Tun Dr.M dengan pendapat AloQStaQBlog , bravoooo !! ... Hehe !! AS syok sediri. Apapun, jangan dipandang enteng pendapat Tun hari ini ! ... Ianya pendapat seorang NEGARAWAN ULUNG yang sudah lama makan asam dan garam dalam sepak terajang politik tanah air.

Baca kenyataan Tun di blog beliau atau artikel Mkini di bawah ni ;


Dr M: Demo ganas akan ekori kekalahan Pakatan - MALAYSIAKINI

1:48PM Mei 25 2012

Dr Mahathir Mohamad mendakwa jika Pakatan Rakyat tewas dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13), mereka akan menganjurkan demonstrasi ganas tanpa henti untuk menolak keputusan itu.

Selepas itu, dakwa bekas perdana menteri Tun berkata, pembangkang akan mengusahakan pilihan raya baru yang dimanipulasi mereka diadakan.

bersih 3 rally 180512 03"Tunjuk-tunjuk perasaan BERSIH yang besar dan ganas adalah persediaan untuk menolak keputusan PRU13 jika parti lawan gagal memenanginya.

"Kekalahan mereka akan dituruti dengan demonstrasi ganas yang tidak berhenti-henti supaya keputusan pilihan raya ditolak dan satu kerajaan lain didirikan, yang ditunjuk oleh parti lawan," dakwanya.

Menulis dalam blognya hari ini, Mahathir berkata, sebelum kerajaan pilihan rakyat digulingkan, negara ini akan diserang bertubi-tubi dengan demonstrasi ganas dan huru-hara.

Ini katanya termasuk mogok pelbagai tempat anjuran pembangkang.

NONE"Kestabilan negara akan tergugat. Polis dituduh melakukan keganasan supaya mereka tidak dapat kawal huru-hara dan demo dengan cara berkesan.

"Kuasa-kuasa asing akan mengecam kerajaan pilihan rakyat kerana kononnya mengguna kekerasan menghalang kebebasan bersuara dan berdemo.

"Malaysia akan dicap sebagai police state (negara polis)," dakwanya.

Dr Mahathir (kanan) juga berkata, berdasarkan sejarah Malaysia, pembangkang tentu kurang yakin untuk mendirikan kerajaan Pusat dan cara demokrasi tidak boleh menjayakan mereka.

"Melihat penggulingan kerajaan di negara-negara Arab, tentulah terlintas di hati pemimpin-pemimpin parti lawan bahawa cara-cara demonstrasi ganas dan berpanjangan lebih mungkin memberi kejayaan kepada cita-cita mereka," dakwa Mahathir lagi.
AloQStaQBlog amat bersetuju dengan pandangan Tun. Kerajaan BN harus berhati-hati dan proaktif dengan melihat dari sudut yang berbeza, KENAPA HISHAMUDDIN RAIS MENYEBUT BERSIH 4.0 TIDAK AKAN DIADAKAN SEBELUM PRU13 ? ... Faham ambikkkk ler elok-elok ! ...

Depa tu dok merancang sesuatu yang lebih buruk untuk menjahanamkan negara Malaysia ni di mata dunia ... Pakatan Rakyat memang langsung tak boleh dipercayai ! 101% TAK BOLEH PERCAYA ! ...

Berwaspadalah ! OK?



UNTUK MAKLUMAN : BERSIH 4.0 YANG ALOQSTAQBLOG MAKSUDKAN DI ATAS ADALAH KESINAMBUNGAN DEMONSTRASI BERSIH , BERSIH 2.0 DAN BERSIH 3.0 YANG DIANJURKAN OLEH PUAK-PUAK NGO GILA & PEMBANGKANG MALAYSIA. ALOQSTAQBLOG TIDAK BERMAKSUD GERAKAN BERSIH 4.0 (Cintakan Kemananan) YANG DIANJURKAN OLEH NGO2 BAIK & PENIAGA2 DI HADAPAN RUMAH AMBIGA MINGGU INI. HARAP MAKLUM.


AloQStaQ
Jumaat
25 Mei 2012
4.04 Ptg

20 komen:

Anonymous May 25, 2012 at 4:19 PM  

terbaek Tun & AS ! aku setuju memang puak hamjadah pembangkang laktatulloh akan buat onar kalau diorang kalah lagi dalam pru nanti.

diaorang sekrang ni ingat pru13 nanti dah confirm diorang menang dan jadi pm. itu yang diorang sedang tanamkan dalam minda ahli2 diorang.

nanti bila diorang kalah, diorang mesti akan tuduh BN tipu, SPR tipu dan pilihanraya kotor. huru hara akan berlaku dan pastinya negara luar akan menyusup masuk membantu puak pembangkang ni untuk membentuk kerajaan macam kat negara timur sana.

aku setuju pandangan tun & as blog ni 1000%


Zam.Jitra

Anonymous May 25, 2012 at 4:32 PM  

wa juga setuju dengn tun m! mmg padu!

Anonymous May 25, 2012 at 4:44 PM  

BODOH PUNYA ARTIKEL. KO DENGAN AYAHDA KO TUN M BENGONG TU ADALAH PEMFITNAH PALING BESAR ATAS MUKABUMI INI.

Anonymous May 25, 2012 at 5:38 PM  

anon 444, taik hang

Anonymous May 25, 2012 at 6:00 PM  

To anon 4:44 maaf le saya mencelah. Saya rasa artikel diatas tidak memfitnah. Rasa cuma analisis sahaja...jd pembangkang2 fikir2 kanlah. Dlm islam pun galakan kita jauhkan dari fitnah. Kalau taknak kena fitnah buatlah benda yg berlandaskan islam. Wallahualam

Anonymous May 25, 2012 at 6:08 PM  

bodoh x bodoh yang palin bodoh adalah ko sendiri..x boleh menerima kekurangan parti sendiri dan senantiasanbersikap luar kawalan..terima kekurangan seadanya dan jadikan sebagai titik mula supaya org lain dapat menilainya dgn berhemah.kan lebih baik.kalau mcm ni jgn kata aku,,org lain pun belum tentu undi pakatan rakyat

Anonymous May 25, 2012 at 6:28 PM  

saya bersetuju dgn tuan blog..dan jika kita lihat bibit2 saling membenci begitu membuak buak..proses pilihanraya ke 13 tidak akan berlangsung aman..mungkin akan ada pertumpahan darah.utk rakyat msia yg cintakan keamanan berwaspada lah.keadaan dulu dan skrg sudah jauh berbeza..punya segala malapetaka ini tidak lain dan tidak bkn iaitu anwar keparat!!

Anonymous May 25, 2012 at 8:41 PM  

KDN bolih membuat pre emptive defense dgn menangkap perancang2 yang ingin mencetuskan huru hara. Itu pun kalau KDN ada telur.

Tukang Dok Peghati May 26, 2012 at 12:13 AM  

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dah lama dah pun TAHU..

Wallahualam..

Anonymous May 26, 2012 at 8:37 PM  

merusuh lah kita bagi atm sepenggal supaya semua pengkhianat dibersihkan dari bumi malaysia.......setuju ke?

Kamal Sanusi May 28, 2012 at 9:56 AM  

Pesanan ini telah lama saya dapat yg menasihatkan agar selepas pengundian ditutup, balik dok rumah jgn dok kluar terutama yg ada anak kecil.

Ini kerana, tak kira siapa menang, siapa kalah, pastinya akan berlaku huru-hara dan kekecohan.

Kalau bagi ATM sepenggal pun pasti akan berlaku huru-hara juga kerana ATM sekarang bukannya mcm tentera Thai yg setia kepada Rajanya.

Anonymous December 3, 2012 at 11:43 AM  

Every weekend i used to pay a quick visit this site, as
i wish for enjoyment, since this this website conations genuinely pleasant funny stuff too.
My website :: samson tobacco

Anonymous December 6, 2012 at 4:41 AM  

I'm really impressed together with your writing skills and also with the format in your blog. Is this a paid subject or did you modify it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it's uncommon to peer a
nice weblog like this one nowadays..
Here is my web-site ... tattoo removal

Anonymous December 6, 2012 at 5:07 AM  

Unquestionably believe that which you said. Your favorite justification seemed
to be on the internet the easiest thing to be aware of.

I say to you, I definitely get irked while people consider
worries that they plainly don't know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks
Look at my web blog ; youtube.com

Anonymous December 14, 2012 at 7:12 AM  

wonderful submit, very informative. I'm wondering why the opposite specialists of this sector do not understand this. You should proceed your writing. I am confident, you've a huge
readers' base already!
Take a look at my website ; borkum riff pipe tobacco

Anonymous December 14, 2012 at 8:48 AM  

I like looking through an article that can make men and women think.
Also, thanks for allowing me to comment!
Also visit my page ... old holborn blog

Anonymous December 14, 2012 at 9:18 AM  

Right here is the perfect site for anyone who wishes to find out about this topic.
You realize so much its almost hard to argue with you (not that I really would want to…HaHa).
You definitely put a fresh spin on a subject that's been discussed for decades. Wonderful stuff, just great!
My blog Erinmore Tobacco

Anonymous December 14, 2012 at 12:13 PM  

hello!,I really like your writing so much! percentage we
be in contact more approximately your article
on AOL? I need an expert in this space to solve my problem.
May be that is you! Having a look forward to see you.
Look at my web site ; amber leaf price

Anonymous December 15, 2012 at 6:47 AM  

Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it's really informative. I'm going to watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future.
A lot of people will be benefited from your writing. Cheers!
Stop by my web blog - drum tobacco online

Anonymous December 15, 2012 at 4:27 PM  

Good day! I could have sworn I've been to this website before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
Anyhow, I'm definitely happy I found it and I'll be bookmarking and checking back frequently!
Also visit my blog post :: golden virginia

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP