Sunday, March 27, 2011

TAHNIAH DATUK Zulkifli Kulim .... Semoga Terus Maju Jaya ...

Maaf kerana agak lewat untuk mengucapkan TAHNIAH khususnya kepada MP Kulim Bandar Bahru , DATO' ZULKIFLI NORDIN di atas penganugerahan pingat Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk daripada Sultan Pahang pada 24hb MAC 2011 yang lalu.

DAULAT TUANKU !   TAHNIAH DATUK ZUL4Kulim !

Aku cuma nak tegur sikit la kepada semua mamat-mamat & minah-minah PR yang dok menyalak tak puaih hati dalam forum-forum dan blog-blog peribadi deorang berkenaan penganugerahan pingat tersebut kepada YB Zul sehingga ada yang mempertikaikan kewajaran dan pertimbangan Ke Bawah Daulat Duli Tuanku Sultan Pahang menganugerahkan pingat.

Kalau tak percaya, bacha di SINI, SINI, SINI, SINI dan banyak lagi ...

Perkara ini juga pernah disentuh oleh sahabat aku Cucu Tok Wan dalam blognya beberapa hari lepas : BACA SINI

Apapun, aku nak sebut pasal beruk-beruk yang dok tak puaih hati (mungkin hasad dengki sebab ahli keluarga deorang tak dianugerahkan pingat kot!?) lalu mempertikaikan kebijaksanaan Sultan Pahang dalam memberi penganugerahan kepada sesiapa yang Tuanku fikirkan layak menerimanya!...

Betapa teruknya mereka yang memberikan komen termasuk beberapa penulis blog pro PR dalam menghentam Zul Kulim sebagai penerima anugerah dari Sultan Pahang.

AKU NAK KASI CONTOH SATU KOMEN DARI BERUK DARI HUTAN MANA NTAH NI :
leylapple posted at 25-3-2011 12:06
dato dari pahang?aku rasa setakat dato dr pahang nie, even tukang cuci jamban pun leh dapat...andaikata di kumpulkan semua dato2 dalam sebuah dewan...ko lempar satu batu mesti kene kat kepala dato pahang nie..

Sampai macam ni sekali depa kaitkan Institusi Istana Pahang dengan pemikiran politik kolot wal haprak deorang ! BODOH piang punya pengirim komen ... (Komen leylapple di atas dipetik dari forum http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-534078.html )

Jadi, aku nak bagitau sikit la kat sini kepada beruk-beruk PAKATAN RAKYAT yang begitu bodoh dan dungu
sekalian !...

Ikut suka hati pihak Istana (mana-mana Istana pun dalam Malaysia ni) untuk memberi anugerah atau pengiktirafan kepada sesiapa yang diperkenankan oleh Duli Yang Maha Mulia Sultan , tak kesah la dia dah ada buat banyak sumbangan ATAU tidak banyak sumbangan sekalipun.

Ini hak mutlak Sultan dan Pihak Istana untuk menganugerahkan ATAU menarik balik mana-mana pingat yang telah di berikan !

Tak heran la, kalau penerima tersebut adalah Anak Raja sendiri , mahupun Pak Menteri , YB-YB , Ahlil Perniagaan , Pelakon , Guru - Guru , tok-tok Iman , waima kalau sebagai pengangkat najis sekalipun jika ianya diperkenankan di atas apa-apa sebab yang difikirkan munasabah dan layak menerima pingat dari Istana, maka ianya tidak perlu dipertikaikan oleh sekalian beruk-beruk didikan Pakatan Rakyat sekalian ! ADA PAHAM ?? ...

Cuba flash back sikit ... selama Negeri Kedah dipimpin oleh Kerajaan BN sejak zaman-berzaman dahulu, apakah sumbangan besar yang dirasai oleh rakyat Kedah daripada Tuan Haji Azizan Razak (waktu itu?) ...

Tapi, sejurus beliau mengangkat sumpah sebagai Ketua Kerajaan Negeri Kedah (Mac 2008), beliau telah menerima penganugerahan selayaknya oleh KDYMM Sultan Kedah sehingga membawa gelaran Dato' Seri ...

Ada sapa-sapa boleh pertikaikan sumbangan beliau dan pertikaikan penganugerahan tersebut ??? ... TAK BOLEH !

Itu adalah hak mutlak Institusi Istana Kedah (dan juga ia adalah sama kepada semua Negeri di dalam Malaysia). Aku ulangi : HAK MUTLAK ! .... Engkorang ni sapa yang nak pertikaikan ?

Lagi banyak hangpa pertikaikan pingat Datuk kepada Zul4Kulim , lagi terserlah kebebalan , kebodohan , kedunguan dan KEDURHAKAAN hangpa kepada Institusi Kesultanan Melayu !

Aku rasa hangpa memang patutnya kena buang negara ! ...

Shoh ! Shoh ! Shoh ! ... Pegi nyah melingkup dok kat Vietnam / Myanmar / Kemboja sana ! .... 

Lagi baguih kalau hangpa tak duduk di bumi Tanah Malayu ni ... tak payah nak banyak komplen sangat ! ... Itu tak kena , ini tak kena !

Tapi, bila bagi pingat kat makhluk dari geng Pakatan Rakyat, hangpa tak pernah pulak nak komplen !


OTAK HANGPA MEMANG HAPRAK !


AloQStaQ
26 MAC 2011
1: 45 Petang

6 komen:

Anonymous March 27, 2011 at 2:14 PM  

Tahniah Datuk ! Dah dapat pingat ni, jangan pulok lupakan kami di kulim ni, mai la balik selalu jengok2 kami kat sini, kami "rindu" datuk. dah lama rasanya tak nampak muka datuk di kawasan, khasnya yang dok pendalaman macam kami di area sungai kob ni , errr! kalau lupa jalan sungai kob, nak bagitau ianya tak jauh sangat dengan kulim hi-tech, cer criter kat orang sungai kob, pasaipa lama tak mai sini . TAKUT KER?

pakman

Anonymous March 27, 2011 at 2:52 PM  

dato yang harus bertaubat...

Anonymous March 27, 2011 at 3:42 PM  

CUBA KALAU ANUAR IBRAHIM YG DAPAT, KONFEM SEMUA PENYOKONG PR KATA ANWAR HEBAT TPI X UCAP TERIMA KASIH KT SULTAN,

Pak tam hang March 27, 2011 at 3:46 PM  

Bukan dia tak mai... hang ja tak mau pi jumpak dia masa dia mai.. pastu kata dia tak mai. Sungai kob la apa la... baru hari tu dia mai hang pi mana? ka hang pandai2 buat ceghita?

Paktam

anti bohmau March 28, 2011 at 1:11 AM  

congratulations Datuk Zul! life is always like that, Datuk!
you please all, you please none!!!!

tq alkesah aloqstaq!

AnaQarbana March 28, 2011 at 1:31 PM  

Kepada Anonymous said...
dato yang harus bertaubat...March 27, 2011 2:52 PM

Ana rasa Dato' ni selalu bertaubat...yang tak sedar diri dan tak bertaubat....Anonymous ni...yang merasakan dirinya maksum.....baguihlah kita suruh orang bertaubat...mengingati Allah...bagaimana dengan diri kita...macam pemimpim..tokoh PAS dan Ulama PAS yang asyik berdoa untuk musnahkan orang lain..sedangkan dalam masa sama diri-diri mereka yang kian musnah depa tak sedaq.....
Tahniah YB...teruskan perjuangan anda...takbir.......

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP