Thursday, November 11, 2010

HAJI AZIZAN PERLU DIRUJUK KE PAKAR JIWA ...

Menonton siaran berita mengenai MB Kedah pada malam tadi yang terover "kecoh" menjawab (mengherdik) wartawan, aku merasakan walaupun aku bukanlah orangnya yang memangkah parti beliau (PAS) supaya menang & memerintah Kedah pada PRU12 dahulu, aku rasa begitu malu, sedih dan pelik !

Nasib baik aku (dan anak pinak serta cucu cicit) tak membantu memberi walau satu undi pun kepada PAS pada PRU12 dulu ... kalau tak, bertambah kemaluan besarlah aku menonton siaran berita malam tadi ...

Dah tu, jadi ibarat macam satu pesta riang ria pulak, hari ni aku tinjau, berlambak blog pro-UMNO menyiarkan video MB KEDAH mengamuk tu ! ... tak kurang pulak, ada banyak blog pro-Pakatan yang menyiarkan video yang sama tetapi huraian depa berlainan dengan apa yang geng blogger pro-UMNO huraikan ...

Boleh Tengok Video Di SINI ...
Dan Tengok Juga Di SINI ...

Geng Pro-UMNO semuanya mengutuk sikap bodoh sombong & belagak macam sial orang tua dalam video tu.
Manakala, geng Pro-Pakatan pula ada yang memuji sikap pemimpin "besaq" depa tu dan menyalahkan wartawan.

Pada aku, aku nampak hanya satu yang UTAMA. Iaitu MB Kedah dari Parti PAS (Islam) langsung tak menunjukkan sikap mulia, humble, sabaq dan beristiqamah sebagai seorang pemimpin utama negeri Kedah. Beliau cuba menunjukkan sikap (kata orang Kelate) GEDEBE , tidak sabaq dan tidak berhemah.

Macamana laaaaa pemimpin lagu ni nak memerintah Malaysia yang lebih dahsyat cabarannya ?! Sikit punya hal pun Haji Azizan dah menggelupoq macam lintah kena ayaq garam !

Aku ingat, Haji Azizan ni perlu di rujuk kepada Pakar Jiwa la ! ...

++ Nota Tambahan : Rawatan PAKAR JIWA MB KEDAH tu pulak seeloknya dirawat di KEDAH MEDICAL CENTRE (KMC), gerenti Haji Azizan akan cepat sembuh sebab ADA STAFF NURSE ISTIMEWA yang akan "melayan" kekusutan minda & jiwa Haji Azizan di sana nanti ! ... Semoga berbahagialah Haji Azizan & pasangan-pasangannya hingga ke anak cucu .... Aminnnn ....


AloQStaQ

5 komen:

Pakteh November 11, 2010 at 4:54 PM  

Lowstaq,
bab rawatan di KMC tu pakteh sokong sebab pakteh pun dok kata benda yang sama gak di blog pakteh.
MB Azizan yang tak tau apa-apa ni memang kena rawat disitu.

Anonymous November 11, 2010 at 9:43 PM  

Wakakaka...
Aku ingat orang kuat agama ni penyabar orangnya.
Tenang orangnya.
Tabah orangnya.
Bercakap dengan sopan orangnya.

Rupa-rupanya...
Pemarah.
Maki hamun.

Wakakaka...
Tak padan dengan gelaran ustaz dan ulamak.

Jika betul tak bersalah, jawablah dengan tenang, ceritakan dengan panjang lebar kepada para wartawan tindakan yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri dan menafikan apa-apa cerita yang tersebar dalam media arus perdana.

Keluar atau tidak dalam berita belakang kira yang penting telah melaksanakan tanggung jawab.

Anonymous November 12, 2010 at 8:43 PM  

sabar itu indah .. tapi bukan semua orng buleh sabar .. serban besar bakul pun belum tentu buleh sabar nihh. tapi apa yang mahu saya persoalkan Orang PAS nih selalu cakap pasal ugama Islam . ayat Quran hadis tak lekang di bibir mereka nihh. tak ka la kena tegur sikit pun dah nak marah . Inikah yang di panggil pemimpin ?

lidey lim November 13, 2010 at 10:39 PM  

len kali buat apa pun kena ikut cara islam! *cakap sambil muka bengang&maki2 orang*

hahaha baeeekkk punya puak ni hihi

Anonymous December 11, 2010 at 2:07 PM  

Kalau hangpa kena provok hangpa marah dak??.. die marah sbb laporan yang wartawan tu bagi berat sebelah...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP