Tuesday, August 24, 2010

HUDUD TIDAK SESUAI - Nik Nazmi (PKR)

Apa kata / fatwa puak-puak PAS dalam "mempertahankan" sahabat seperjuangan mereka ni !??? ... Baca Ini :

Pengarah Komunikasi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nik Nazmi Nik Ahmad membuat kenyataan bahawa hukum hudud adalah tidak sesuai dilaksanakan.

Menurut Bernama, Nik Nazmi berkata, “ PAS patut menerima hakikat bahawa mengubah Malaysia menjadi sebuah negara Islam merupakan langkah sia-sia dan tidak akan dapat dicapai.”

”Langkah itu bercanggah dengan peruntukan dalam Perlembagaan Persekutuan,” kata Nazmi.

Menurut beliau lagi, berharap PAS akan mempertimbangkan pendiriannya mengenai hukum hudud dan negara Islam.


NOTA : Dipetik dari laman blog KedahTimes

10 komen:

fan August 24, 2010 at 10:20 AM  

nanti ni aziz kata nik nazmi ni bukan Islam..kebetulan je nama dia mcm islam dan dekat dekat dengan nama nik aziz..sb tu dia tak faham hahaha!!!

AloQStaQ August 24, 2010 at 10:51 AM  

keh keh keh ...

betoi tu fan, nanti berteraburlah fatwa2 baru nak menghalalkan kenyataan nik nazmi ... akhirnya, depa akan putaq mengatakan "NIK NAZMI TAK KATA PUN, MEDIA UMNO YANG BUAT CERITA!" ... Umnooooo jugak kena!

Anonymous August 24, 2010 at 10:58 AM  

takpun nik aziz akan ckp itu pndapat pribadi dia bkn parti pkr...

Anonymous August 24, 2010 at 11:17 AM  

Atau samada puak tu akan kata pandangan peribadi, putar belit media atau kepala dia kata buleh sajaaaa.....tiada masalah...hehehehe

shonzu August 24, 2010 at 11:45 AM  

Mesti Niky Ajis kata, itu pendapat peribadi Nik Nazmi je. Bukan semua dalam PKR dan DAPig membantah undang2 hudud ni.

Kita tanya pula pendapat PELIWAT TEGAR, adakah sesumpah itu bersetuju dengan hudud ciptaan hamPAS tersebut?

Anonymous August 24, 2010 at 12:20 PM  

salam,
fitnah belaka. apasal org UMNO kuat buat fitnah. Ni saja nak cari buruk Pas. org lain boleh burukkan Islam termasuk Pas, UMNO tak boleh. nak merosakkan Islam itu kerja kami, Pas dan pengikutnya. UMNO mana reti nak burukkan Islam. Jangan dok buat. nak rosakkan Islam tu kerja org pas.ckp pemimpin kami macam ajaran dan fatwa. kami patuh sepenuhnya. org UMNO mana tau ikut ckp pemimpin. asyik nak bantah ajer. tengok pas, kami patuh pada pemimpin. segala kata pemimpin kami betulllllll belaka. pemimpin kami tak kafirkan lagi nik nazmi tu, dia geng kami. mana boleh kritik geng. bkn cam bn, kritik geng sendiri. nanti n.ajis doakan nik najmi masa khutbah nanti.

AloQStaQ August 24, 2010 at 2:47 PM  

Anons & Shonzu ,

HAHA !

Memang kalau benda macam ni keluaq dalam Media UMNO, Utusan / TV3 / Berita Harian / etc,etc , puak-puak PAS akan kata putar belit UMNO untuk memecahbelahkan Pakatan.

Padahal PAS maseh belum mau sedaq bahawa mereka dalam Pakatan tu hanya MELUKUT DITEPI GANTANG! ... DAP & PKR tak akan ikut cakap PAS untuk MengISLAMkan negara ini ... Jauh sekali untuk menyokong HUDUD!

Semua itu hanya jadi khayalan PAS.

Bagi aku, kalau UMNO ditarbiyahkan secara berterusan (khasnya oleh semua Mufti/Ulama) InsyaAllah lama-kelamaan akan terpancar sinar untuk menegakkan Islam syumul di Negara Malaysia terchenta ni ... Mungkin juga dengan kerjasama PAS.

Takkan kemana hasrat murni PAS itu selagi mereka bergantung harap dengan DAP Laknatullah & PKR Haram Jadah tu! ...


AloQStaQ

Anonymous August 24, 2010 at 6:14 PM  

dulu ustaz ismail kamus pernah kata'barang siapa menghina islam dan menghina hukum2 islam termasuk hukum hudud'orang itu akan jadi KAFIR..Nauzabillah minzalik...siapa masih ingat lagi kata2 ustaz ismail kamus itu didalam setiap ceramah2 beliau...apakah hukum nya nik nazmi tu ustaz ismail kamus???

Rahman,Ahchong,Muniandy August 24, 2010 at 7:51 PM  

pergi mampuuuuuuuuuuus dgn hamPAS.

Kamal Sanusi August 25, 2010 at 10:13 AM  

PAS akan menciplak ayat standard yg digunakan oleh org umno di dalam mempertahan sesuatu kenyataan iaitu "Itu adalah pandangan peribadinya dan tidak mewakili parti"

Kesimpulannya, PAS ngan Am-NO sama saja 2 x 5; 5 x 2 dan yang pasti bangsa meLAYU tak kira kiblat poliTAIK mana pun sentiasa berada di dalam kerugian.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP