Wednesday, May 28, 2008

Wellcome Home TUN Dr.M!!
Maaf sebab berada di Kedah petang kelmarin dan tidak dapat pegi sambut Tun di Airport Petronas tu... Apapun, terubat rindu pada Tun kerana dapat juga tengok gambaq-gambaq Tun melalui MyKMU forum dan rakan-rakan yang dah upload gambar sambutan kepulangan Tun dari Jepun petang kelmarin ... Tun sihat? saya sentiasa doakan semoga Ayahanda dan Bonda dalam keadaan sihat walafiat dan bertenaga sentiasa untuk terus memimpin kami generasi muda untuk memperkasakan negara ... Aminnn ... Errr, ini komen yang saya hantaq kepada Tun dalam blog tun www.chedet.com untuk artikel "Pemimpin Pemusnah" ... saya hantaq pada : 28/Mei/2008 : jam 8.50Pagi ...

----------------------------------------------------------


Tun,

Pembangkang memang suka sangat kat Dolah ni sebab dia ni lembab dan lemah, tak macam pemimpin sebelum Dolah!

Bukan nak puji Tun beradap (depan-depan) atau nak jek Tun,tapi saya secara ikhlas, ingin menggambarkan apa yang saya (sebagai akar umbi) rasa terhadap 5 tahun kepimpinan Paklah adalah kosong! zero! dan tidak ada kehebatan yang buleh rakyat banggakan, dan kalau nak dibandingkan dengan kepimpinan sebelum Dolah ni, orang Kedah kata "besaq taik kuku pun tak dak nampak jasa dia!" ...

Saya patut kata lagu ni sebab ni dah masuk lebih dari 4 tahun dia pegang jawatan PM ... adalah tidak adil bagi saya dan akar umbi yang lain jika membandingkan hasil kerja Dolah jika dia masih baru 6 bulan atau 1 tahun memimpin negara... tapi KINI saya rasa patut dibuat perbandingan terhadapnya kerana dia dah banyak tahun memimpin ... Dolah GAGAL!

Sayangnya dia tak mau sedaq diri dan tak mau bagi jawatan dia skrg pada orang lain ... dia angkuh dan riak kerana MT kebanyakan menyebelahinya ... ini tidak bagus untuk masa depan UMNO ... survival UMNO akan hancur dan mungkin akan ditempatkan di arkib dan muzium sahaja untuk tatapan generasi akan datang ... Dolah perlu TURUN SEGERA dan beri peluang pemimpin baru penggantinya memperkasakan semula kekuatan UMNO seperti zaman errr,sapa nama dia tu? errr, sapa yer nama pahlawan negara tu? errr... HAAA! Dr.Mahathir bin Mohamed !!!!

I love you TUN!

AloQStaQ
28/Mei/2008

8 komen:

Anonymous May 29, 2008 at 2:22 PM  

" Pembangkang memang suka sangat kat Dolah ni sebab dia ni lembab dan lemah, tak macam pemimpin sebelum Dolah! "

Or because he is good and kind hearted.Or rather a better person than the previous one perhaps?

How can you not think of that?
*let out a big sigh because of dissapointment.

Anonymous May 29, 2008 at 2:25 PM  

Bang,nk tanye sikit.
Adakah u ni'gay'?

sry ye,sbb u mcm tergiler2kn tun je..

betul ke yg u ni gay?
(kwn i terbaca blog u ni sebenarnye dn tanye i.)

AloQStaQ June 4, 2008 at 2:04 PM  

sweet 16,

Thanxs sekali lagi kerana sudi menulis ...

sweet 16 wrote;
Or because he is good and kind hearted.Or rather a better person than the previous one perhaps?

Errr, kalau sweet 16 berpandangan sedemikian, maka saya adalah berbeza dengan pandangan itu kerana saya beranggapan kelemahan Abdullah adalah sebagai ADVANTAGE kepada opposition BN .. itu dah pasti ... kenapa pembangkang dulunya membenci Dr.M (sehinggakan pembangkang melabelkan Dr.M sebagai Mahazalim/MahaFiraun etc ... adalah kerana Dr.M tidak memberi ADVANTAGE kepada opposition) ... INI HAKIKAT.

Jadi, sweet 16, saya pasti pembangkang akan lebih suka dan selesa dengan Abdullah sebagai PM (yang lembab dan lemah) kepada rakyat & negara, TETAPI HAKIKATNYA KELEMAHAN TERSEBUT MEMBERI KREDIT YANG CUKUP TINGGI KEPADA OPPOSITION ....

OPPOSITION TIDAK MELIHAT ABDULLAH "IS GOOD AND KIND HEARTED OR A BETTER PERSON THAN PREVIOUS ONE" (dan menyebabkan opposition "menyukai"nya!)... Tetapi opposition melihat Abdullah dari sudut kelemahan pentadbirannya, supaya lebih mudah mereka menyebarkan dakyah kepada Kerajaan BN. Anda faham? ... TQ!

Senyum sikitttt ... :)


AloQStaQ
04-06-2008
2.05 PTG

AloQStaQ June 4, 2008 at 2:34 PM  

to: adik pompuan,

keh keh keh ... inilah lawak paling hebat dalam tahun 2008 ni ...

Quote: adik pompuan;
Bang,nk tanye sikit.
Adakah u ni'gay'?

MasyaAllah... Saya benci sungguh dengan kaum GAY wahai adik pompuan oiii ... mintak mahap ler, saya ni lelaki sejati yang normal.

GAY = lelaki+lelaki
GAY = Golongan Anak Yahudi

Apapun maksudnya, saya sebagai Muslim berdoa semoga dijauhkan dari segala kemungkaran itu terhadap diri saya dan keturunan saya. Aminnn~! ....

Hehe... saya tergila-gilakan Tun? hehe, itu idola saya yang hebat - idola yang Allah ciptakan untuk memajukan Malaysia. Idola yang saya amat hormati dan kasihi.

Kalau saya agak keterlaluan pada pandangan adik pompuan/kawan adik pompuan yang terbaca blog saya ni aritu, saya harap dengan penjelasan ini akan mengurangkan keraguan anda/kawan anda.

I AM ABSOLUTELY 100% NOT GAY.
Tenkiu...

Senyum sikittt ... :)

AloQStaQ
04-06-2008
2.30 ptg

tunku June 16, 2008 at 3:51 PM  

kalau sayang tun tak semestinya gay, tapi kalau pakai nama samaran mungkin la kot

AloQStaQ June 16, 2008 at 6:25 PM  

Quote Tunku;
tunku said...
kalau sayang tun tak semestinya gay, tapi kalau pakai nama samaran mungkin la kot

-------------

Errr, apa maksud Tunku ni? ... "tapi kalau pakai nama samaran mungkin la kot"

errr, jelaskan la Tunku ... :)


AloQStaQ

---------------

tunku June 24, 2008 at 10:07 AM  

aloqstaq,

i was talking about the nick " adik pompuan". itu yg nama samaran.

AloQStaQ June 24, 2008 at 6:15 PM  

ohhhh ... macam tu ke yang tunku maksudkan ... tq ... errr, tq la sekali lagi sebab sudi menjengok jengok blog yang tak de orang masuk ni .... saya saja tak promote pun ... tapi, tengok blog tunku, pergh! powerRRR! ... gud job tunku! ... teruskan usaha murni.

AloQStaQ

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP