Wednesday, May 8, 2013

WAHAI UMNO & PAS ! ... MARILAH BERSATU ! ... DEMI AGAMA ISLAM , MELAYU & TANAHAIR ... JIKA KITA BERSATU, MACAMANA DENGAN CINA & INDIA ? ... No Problem ! Semua OK ! ...

 
AloQStaQBlog menyeru kepada semua kepimpinan tertinggi UMNO, PAS dan pemimpin-pemimpin Melayu Islam dalam PKR. MARILAH UMAT MELAYU ISLAM MALAYSIA BERSATU.

PRU13 kali ini menunjukkan satu keputusan peringkat kebangsaan bahawa politik Malaysia sekarang ini berada di dalam keadaan TIDAK SIHAT.

Melayu + segelintir India sokong BN/UMNO ... Manakala Kaum Tionghua seolah-olah cuba melarikan diri daripada Barisan Nasional dan menyokong DAP khasnya serta PR amnya ... INI MEMANG TIDAK SIHAT.

Ketegangan seperti ini boleh memudaratkan jika tidak dibendung dengan baik dan segera, bahkan implikasinya amatlah teruk jika perkara sokongan berpuak ini menjadi BARAH di suatu hari nanti.

Jadi, sebagai blog Melayu Islam yang berjuang demi Agama, Bangsa dan Tanahair, AloQStaQBlog menyeru kepada semua ahli PAS & UMNO di peringkat tertinggi, pertengahan, bawahan dan di mana-mana peringkat sekalipun, MARILAH UMAT MELAYU ISLAM MALAYSIA BERSATU , demi kebaikan semua rakyat Malaysia. (Diulangi :
demi kebaikan semua rakyat Malaysia!)

SILA LIHAT PERKIRAAN DI BAWAH INI, TERBUKTI UMNO PADA PRU13 KALI INI AMAT KUAT.

TIDAK SEPERTI YANG PAS SEBUT PADA PRU12 DAHULU BAHAWA UMNO SUDAH NYAWA-NYAWA IKAN SAHAJA - BARULAH NAK AJAK PAS BERSATU.

TAPI, KALI INI MEMANG BERBEZA. UMNO AMAT KUAT DAN SIHAT. PAS YANG KINI SEDANG SAKIT, TETAPI AKU SEBAGAI ORANG UMNO MASIH UTUH UNTUK MENGAJAK PENYATUAN PAS DENGAN UMNO.

Lupakan segala sengketa. Bersaudaralah kita semua dan tidak berpecah belah. Apabila PAS & UMNO bersatu padu, ISLAM & MELAYU akan kuat dan utuh, maka bangsa-bangsa @ kaum-kaum lain akan merasa seronok dan akan hidup lebih rukun damai hasil dari kekuatan bangsa pribumi di tanahair ini.

Percayalah. Jika kuat Melayu & Islam , ianya bukanlah untuk menindas mana-mana pihak pun !! ... Tetapi, ia pastinya untuk kestabilan politik bagi semua rakyat di Malaysia !!


No Problem ! Semua akan OK ! ...


AloQStaQ
RABU
11.55 Pagi
8 MEI 2013

8 komen:

Anonymous May 8, 2013 at 12:04 PM  

mahu bersatu?

http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130508/po_12/Saya-akan-ludah-muka-orang-itu---Nik-Aziz#ixzz2SewOfWQ1

Anonymous May 8, 2013 at 12:06 PM  

Aku igt org melayu makin pandai lepas pru13 ni. Rupenye makin bodoh. Pas bergabung dgn UMNO tak akan selesaikan masalah. Perkara yg sama akan berulang. Mesti ada satu group dalam Pas yg tak akan puas hati, lepas tu keluar UMNO/Pas. Lepas tu tubuh parti Islam baru. Lepas tu melayu berpecah lagi. Perkara ni akan berulang sampai kiamat la. Apa punya bodoh la melayu ni.

Anonymous May 8, 2013 at 12:20 PM  

Kalau nak bersatu bukan Umno -Pas tapi Melayu Islam.Pas parti sesat,kerusi yg di perolehinya adalah secara sesat dgn menyokong penentang tegar Islam,menjual kalimah Allah dan meyokong pelaku masiat tegar dan pengamal pluralisma ugama.Kalau ikut amanat Hj.Hadi dulu dan Harun Din Pas lebih sesat dari Umno.

Anonymous May 8, 2013 at 12:21 PM  

aku rakyat Melayu Islam Sarawak menyokong perpapuan antara UMNO dan PAS...sesungguh tergugat rasanya sekarang...

Mengharap Sinar (Pakngah) May 8, 2013 at 12:55 PM  

sebahagian dari strategi DAP beserta kaum cina......Sehingga kini kita telah menjatuhkan 15% daripada perniagaan mereka.Kita mesti berjuang dan menjaga kaum kita. Kita jadikan orang Melayu kolot dan bodoh macam Papua New Guinea (macam orang asli, macam orang binatang). Kemudian kita beri ubat dan racun agar mereka khayal dan asyik serta lahap pada orang Melayu....untuk selengkapnya sila ikuti disini=>>>
http://pakngahmyblog.blogspot.com/2013/05/malaysia-hak-orang-cina-10-tahun-lagi.html

Anonymous May 8, 2013 at 8:42 PM  

PAS dan UMNO tak boleh bersatu selama ini kerana ADA DURI DLM DAGING sapa lagi... NIK AZIZ !!!!!

Anonymous May 12, 2013 at 8:31 AM  

SELAGI BAPA PERPECAHAN BELUM PADAM SELAGI ITU PENYATUAN UMNO DAN PAS TIDAK AKAN BERJAYA, TETAPI BAGI MEREKA YANG ADA AKAL DAN MELIHAT JAUH KE HADAPAN KITA TAK PERLU MENUNGGU LAGI....BIARKAN NIK AZIZ DENGAN LABU LABI NYA, BIARKAN DIA BERKURUNG DI BAWAH TEMPURUNG HIJAU NYA.....KINI DIA SEMAKIN UZUR DAN DIBUANG KE TEPI.....KEPADA DUA PARTI GERGASI MELAYU INI TOLONGLAH LAKUKAN SESUATU SEBELUM TERLAMBAT......yang ikhlas MAMUD KB.

Anonymous May 12, 2013 at 1:21 PM  

Pas dan umno boleh bersatu demi org melayu tetapi disebabkan ideologi dan halatuju yg berbeza maka penyatuan tidak akan berlaku dengan mudah,kpd diluar sana jgn mudah menuding jari kepada mana2 pemimpin umno dan pas,kita yg cintakan perpaduan sewajarnya menyokong penuhkearah penyatuan kaum yg semakin berpecah. Umum telah nampak 4 puak dikalangan melayu,1 umno 2 pas 3 berjasa dan 5 perkasa dan puak serpihan..seharusnya kita dari bawah hingga keperingkat atas hendaklah mencari jalan utk penyatuan umah dibawah alquran dan hadis

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP