Sunday, April 28, 2013

Isu Ini TIDAK AKAN TAMAT SEHINGGALAH PAS KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT ... Anda Nak Jual Kalimah Allah ??? ... MUDAH SAHAJA ! SERTAILAH PAKATAN RAKYAT , PASTI KALIMAH ALLAH TERGADAI !!! ....

Artikel Dicedok Bulat-Bulat Dari: KedahTimes

Isu penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian perlu diberi perhatian oleh semua umat Islam. Ramai orang Islam seperti Khalid Samad, Anwar Ibrahim dan Nik Aziz sendiri tidak kisah akan penggunaan ini. Harun Din secara rasmi mengatakan sesiapa yang membenarkan penggunaan nama Allah ini oleh orang kristian boleh menjadi kufur.

Seperti kata Ustaz Kazim, jika orang Hindu ingin pinjam sejadah tok imam kita untuk lapik perkahwinan di tokong hindu, adakah kita akan beri? Jika Paderi Kristian ingin pinjam mimbar masjid untuk tempat dia membaca sermon pada hari ahad, adakah kita akan beri pinjam? Jika kita sanggup mempertahankan sejadah dan mimbar dari dipinjam mereka, kenapa kita membiarkan mereka menggunakan Kalimah Allah? Mempertahankannya adalah wajib bagi kita semua.

Lihat negara yang membenarkan Kalimah Allah digunakan oleh agama lain ... Indonesia, India dan sebagainya. Bala sentiasa turun.

Di Malaysia, Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan Khalid Samad secara terang-terang membenarkan penggunaan Kalimah ini oleh orang Kristian. Yang lain-lain mungkin ada yang setuju tetapi secara diam-diam dan juga ada yang tidak setuju tetapi mendiamkan diri juga.

Kita masih menunggu suara rasmi Kerajaan Kedah pimpinan PAS mengenai penggunaan Kalimah Allah oleh Kristian ini. Tapi sehingga hari masih diam senyap sunyi. Mungkin nak tutup dari rakyat bahawahan akan pendirian PAS sebenar (seperti kata Nik Aziz yang tiada masalah Kristian menggunakan klimah Allah).

Harapan kita agar MB serta YB-YB PAS yang digelar ustaz beri kata putus mengenai perkara ini. Jika tidak anda semua hanyalah pemain politik yang sanggup melakukan apa saja demi sedikit kuasa. Ingatlah Allah akan turunkan balanya jika kita tidak memelihara kesucian Nya.

Mari kita dengar serba sedikit kata-kata dari Ustaz Kazim berkaitan dengan Isu Kalimah Allah ini. Jangan kita jadi macam pemimpin PAS yang sanggup menggadaikannya hanya demi sedikit kuasa dunia.



2 komen:

Anonymous April 28, 2013 at 5:12 PM  

ADOI... HASIL KERAJAAN PR YG MEMERINTAH SELAMA 56 TAHUN,,, YG KELAUR PERMIT TU MESTI NUAR BRAHIM ATAU LIM KIT SIANG KAN...HISHAMUDIN X TERLIBAT.. DIE X TAU APE2.. KAH3

Anonymous April 28, 2013 at 5:22 PM  

salam

pasal isu kalimah allah, elok bagi ni.

elok la kalau tolong sebar blog ni.

http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html?showComment=1367138358646#c5317538926330638321

-anak guaq

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP