Sunday, April 28, 2013

(HARI KE-2) ... Mari Kita CABAR IR.AMIRUDDIN (PAS : DUN Anak Bukit) Apa Yang Dia Buat Untuk Kawasannya Sepanjang 5 Tahun Lalu ??!?!? ... SILA JAWAB.


Admin AloQStaQBlog baru balik dari jalan-jalan cari info di DUN Anak Bukit.

Admin memang terkejut besar apabila menerima beberapa keluhan dan luahan rasa beberapa penyokong tegar PAS (taiko-taiko PAS Kawasan juga diorang ni!) di Kawasan Ir.Amiruddin Hamzah yang menyatakan ketidakpuasan hati mereka terhadap kepimpinan PAS Malaysia (yang tidak mempertahankan Kalimah Allah) kepimpinan PAS Negeri Kedah (yang tidak begitu lantang mempertahankan Kalimah Allah) dan Wakil Rakyat DUN Anak Bukit merangkap Exco Kerajaan PAS Kedah (yang tidak melakukan kerja-kerja sebagai ADUN Anak Bukit) dengan sempurna.


Pertama sekali bab Pengikut PAS tegar yang marahkan PAS Malaysia (khasnya kepimpinan Hadi Awang) yang sehingga kini tidak menarik balik persetujuannya menandatangani MoU dengan PKR & DAP dalam membenarkan Kalimah Allah digunapakai di gereja Kristian JIKA PR memerintah Malaysia pada 6 MEI 2013 nanti.
.
Walaupun pada hakikatnya perkara Kalimah Allah tersebut telah diputuskan oleh Majlis Syura dan Dewan Ulama PAS yang bersidang membincangkan secara panjang lebar perkara itu dan mengambil keputusan TIDAK BOLEH KRISTIAN atau LAIN-LAIN AGAMA SELAIN ISLAM MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH ! Full Stop !....

Tapi, kenapa Hadi Awang masih TIDAK TARIK SEMULA MoU yang beliau tandatangani bersama Anwar PKR dan Guan Eng DAP ???????? ........... Ini menimbulkan kemarahan Ahli PAS bawahan dan akar umbi ...

Keduanya, dalam isu Kerajaan Negeri Kedah PAS di bawah pimpinan Ustaz Haji Azizan, para akar umbi PAS yang Admin temui mengatakan bahawa mereka rasa sedih kerana Kerajaan PAS Kedah senyap sepi dalam mempertahankan Kalimah Allah ini.

Termasuklah Exco Anak Bukit si Ir.Amiruddin Hamzah. Semuanya dari Haji Azizan , exco-exconya dan ADUN-ADUN PAS KEDAH langsung tidak berani menyatakan haq sepertimana yang dilakukan oleh Timb.Mursyidul Am Dr.Harun Din yang terang-terang MENOLAK KRISTIAN dari menggunakan Kalimah Allah.

Kenapa PAS Kedah senyap membisu dalam mempertahankan Kalimah Allah ini !??? Kata PARTI ISLAM. Kalimah Allah pun biaq orang kapir guna, apa cerita ni!?

Dan akhirnya , kemarahan puak-puak PAS tegar ini sampai ke kemuncaknya apabila mereka mengatakan bahawa sebelum ini mereka SOKONG AMIRUDDIN & SOKONG PAS MEREKA INGATKAN NAK MEMBELA AGAMA ISLAM LEBIH BAIK DARI UMNO ... RUPA-RUPANYA PAS LEBIH TERUK DARI UMNO ...WAHH ! Kenapa cakap begitu bang ?! Marah sangat bunyi tu! ...

Rupa-rupanya, diorang marah kerana, Ir.Amiruddin tu jadi Exco ntah buat keja apa ntah ?... Dok goyang teloq saja ka ??? ...

ISLAM pun tak beropa nak dijaga sangat, dah la begitu, PEMBANGUNAN kawasan Anak Bukit pun banyak yang diharapkan kepada Kerajaan Pusat (BN) semata-mata ! ...
Duduk Saja ... Relaxxx ... Biasalah ! Aku EXCO ! ....
Diorang tanya : Apa yang ada di DUN Anak Bukit yang telah Amiruddin dah buat sepanjang 5 tahun ni ????
  • Kalau sebut mengenai pelebaran/tebatan sungai Anak Bukit sehingga ke Kuala Sungai, itu semua projek Kerajaan Pusat (BN) punya ! ...
    .
  • Kalau nak sebut kata Anak Bukit dah ada Pusat Pentadbiran Kerajaan (ala-ala Mini Putrajaya) , itupun hasil Kerajaan Pusat (BN) punya ! ...
    .
  • Kalau nak sebut kata Stesyen Utama Keretapi Laju (Double Tracking) dipindahkan dari Bandaraya Alor Setar ke Pekan Anak Bukit, ITUPUN KERAJAAN BARISAN NASIONAL YANG BUAT  !!!
    .
  • Kalau nak kata jalan-jalan turap dalam kampung (tar mini) dijaga kemas pun, nampak macam berlubang-lubang dan rosak merata-rata di dalam hampir kesemua jalan kampung-kampung di DUN Anak Bukit ni ! ...

    Kalau ada pun jalan baru yang diturap dan dibina, kenapa perlu ada signboard BIRU Projek Jalan Kampung/Luar Bandar Projek Kementerian Luar Bandar (BARISAN NASIONAL) juga yang buat projek ini untuk rakyat !??????????????????
    .
  • Kalau nak mengaku MUZIUM PADI & PUSAT SAINS DI GUNUNG KERIANG itu Amiruddin PAS yang buat, memang LANGSUNG TAK BETUL & TAK MASUK AKAL sebab itu semua adalah pembangunan berterusan sejak Kedah di bawah BN dahulu lagi ! ...
    .
  • Kalau nak di sebut Projek Lencongan Sungai Anak Bukit (untuk mengelakkan masalah banjir sering melanda DUN Anak Bukit dan kawasan sekitarnya), ITUPUN PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL PUSAT JUGAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haru sungguhhhh ! ... Abeh tu apa Amiruddin buat selama 2 penggal (10TAHUN) beliau Wakil Rakyat di DUN Anak Bukit ? Apa projek besar yang boleh dibanggakan oleh rakyat setempat & khasnya pengundi PAS DUN Anak Bukit selama ini ?
.
Maka, Admin AloQStaQBlog merasa terpanggil untuk memanjangkan isu DUN Anak Bukit ini seolah-olah sebagai sebuah fardhu kifayah bagi penduduk dan pengundi di sekitar DUN N15 ANAK BUKIT yang ditandingi oleh Ir.Amiruddin (PAS) lawan Dato' Hashim Lawyer (BN).

Kalau macam ni cara Amiruddin mentadbir kawasan ni selama lebih 5 Tahun (dah berapa penggal dah) , Maka , ELOKLAH KALI INI PENGUNDI DUN ANAK BUKIT TUKAR ! Beri balik kepada BN ! ...

Dengan Kerajaan BN : InsyaAllah ISLAM akan sentiasa lebih terjaga di Malaysia. KALIMAH ALLAH akan dipertahankan. DUN ANAK BUKIT akan lebih banyak kemajuan, kemudahan dan pembangunan prasarana untuk rakyat. InsyaAllah!

UNDILAH BARISAN NASIONAL !
UNDILAH CALON BN DUN N15 ANAK BUKIT !

TURUNKAN IR.AMIRUDDIN HAMZAH (PAS) KERANA DIA TERLALU PASIF PEMBANGUNAN UNTUK RAKYAT ANAK BUKIT !

ANAK BUKIT PADA 5 TAHUN YANG LEPAS MEMBANGUN HANYA KERANA KERAJAAN PUSAT (BN) ! ...

Ini Saranan AloQStaQBlog ...

KEPADA PENYOKONG PAS YANG DAH BAI'AH : JIKA ANDA TIDAK MAHU UNDI BN SEKALIPUN, SILALAH ROSAKKAN KERTAS UNDI ANDA ATAU TIDAK PERLU MENGUNDI SIAPA-SIAPA PUN ...

KEPADA PENYOKONG PAS YANG BELUM BAI'AH : SILA UNDI BARISAN NASIONAL !

KEPADA PENYOKONG BN : ISTIKHAMAHLAH ANDA ! UNDILAH CALON BN !

KEPADA PENGUNDI ATAS PAGAR : JANGAN UNDI PAS / BEBAS ! ... UNDILAH BN !

InsyaAllah Semua Penduduk & Pengundi di DUN ANAK BUKIT akan selamat !!! ... MENANGKAN BN !

Untuk Rekod > Admin AloQStaQBlog menerima pengakuan daripada penyokong-penyokong tegar di DUN Anak Bukit tersebut, bahawa mereka TIDAK AKAN PANGKAH PAS kali ini. Kerana tak mahu bersubahat dengan PAS Pusat yang memberi kebenaran Kristian menggunakan Kalimah ALLAH. HARAP MAKLUM.
Perhatian :
Artikel ini AKAN DIULANG-ULANG SIAR (ARTIKEL YANG SAMA) OLEH BLOG INI, SELAMA 3 HARI BERTURUT-TURUT : SETIAP PAGI SELAMA 3 JAM ATAU LEBIH ... MULAI SABTU hingga ISNIN/SELASA.

Harap Maklum.

AloQStaQ
AHAD
28 APRIL 2013
08 : 05 PAGI

1 komen:

Anonymous April 28, 2013 at 8:40 AM  

mak ayah aku memang duduk di DUN anak bukit sejak ayah aku pencen tentera, specific kampung orang tua aku jalan ke gunung keriang. lalu ikut depan PKWR ADUN Anak Bukit kat alor pial tu.

setiap kali balik rumah org tua aku, aku tak nampak apa-apa perubahan di kawasan tu kecuali kewujudan bangunan-bangunan binaan persendirian (rumah kedai baru) dan stesen petronas baru yang langsng tiada kaitan dengan KEJAYAAN PAS KEDAH & ADUN ANAK BUKIT pun.

apa pembangunan yang dilakukan oleh adun ? apa yang adun buat? hanya memenuhi jemputan majlis kenduri (hulur duit & sekampit beras) saja ? atau menziarahi orang sakit dan orang meninggal saja ?

kerja-kerja macam tu serah kepada MKK sudah laaa ... ADUN elok buat pembangunan.

Setuju dengan Admin , ADUN Anak Bukit patut bagitau rakyat apa yang dia dah buat selama 2 penggal menjadi wakil rakyat Anak Bukit.


Ku Zamani

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP