Wednesday, January 23, 2013

DESAKAN 1 : PR Menang, Anwar Umum Minyak Turun (BERAPA BANYAK TURUN??)



Semua ahli politik bercakap bermanis mulut (menanam tebu dibibir),
Ada yang bermanis mulut sikit-sikit,
Ada yang bermanis mulut pertengahan saja,
Ada yang bermanis mulut tahap gila babi punya !

Tak kiralah sama ada ahli politik Melayu, Cina, India, Islam, Tak Islam, Parti Islam, Parti Kebangsaan mahupun Parti Kelentong Rakyat !

Semuanya bermanis mulut (mengikut citarasa & tahap masing2)
Anwar juga adalah seorang ahli politik.Anwar bagi aku di AloQStaQBlog , Anwar ni tergolong dalam manusia yang berpolitik dengan tahap bermanis mulut gila babi punya, janjinya amat dahsyat, ditabur umpama janji itu semua boleh dilaksanakan sekelip mata (ala-ala dengan hanya mengetik jari saja! Pling!!! terus terlaksana ! ...)

Bahkan, ada yang memerhati bahawa janji-janji si Anwar itu hanyalah khayalan semata-mata .... Semuanya bukan berpaksikan pada realiti sebenar.

Analoginya, seumpama seekor iblis berjanji akan membantu serta menurut perintah manusia jika ia disembah oleh manusia... Maka, ada manusia bodoh yang terpesona dan terpedaya dengan janji manis si iblis, maka disembahnya iblis tersebut dan akhirnya iblis itu gelak guling-guling melihat kebodohan manusia yang menyembahnya - dan kesannya? manusia itu secara terang-terang telahpun mensyirikkan Allah Yang Maha Esa. Ini hanyalah contoh yang mudah untuk difikirkan kita bersama.

Begitulah seadanya janji-janji melangit yang ditaburkan oleh Anwar dan Pakatan Rakyat. Segalanya nampak indah, tetapi untuk merealisasikannya adalah sukar dan tidak termampu.

Lihat sahaja janji-janjinya kepada orang India kampung di Kampung Buah Pala, Penang yang telahpun siap dengan bukti video. Lihat sahaja, bagaimana orang-orang kampung tersebut sudah terpedaya dengan janji Anwar terang-terangan !

Akhirnya kampung mereka ranap dibaham jentolak. Padahal janji Anwar kepada mereka amatlah jelas (sebelum pilihanraya ke-12 dahulu). Ingat lagi ? Kalau lupa, bolehlah tonton video di bawah sampai habis ...

Jadi, untuk posting kali ini, AloQStaQBlog ingin menyeru semua rakyat Malaysia agar bersama-sama mendesak Anwar Ibrahim menyatakan pendirian dan janjinya secara jelas (dalam menghadapi pilihanraya ke-13 yang akan berlangsung beberapa minggu lagi) ...

DESAK ANWAR DENGAN BERTANYA : BERAPA SEN / PULUH SEN / BERAPA RINGGITKAH HARGA MINYAK AKAN DITURUNKAN SEJURUS SAHAJA (seandainya) PAKATAN MENANG PRU-13 DI PERINGKAT PUSAT ?

Sila nyatakan dengan jelas untuk pakar ekonomi membuat pengiraan untung-rugi Negara Malaysia seandainya benar-benar janji itu dilaksanakan.

Jangan pula Anwar hanya sekadar mampu berjanji untuk menurunkan 1 sen untuk RON97 dan mungkin hanya 2 sen untuk RON95 ! ...

Itu memang la turun harga minyak, tetapi penurunan sekadar di bawah RM 1, hanyalah seumpama menipu rakyat sahaja !

Tak sepadan langsung dengan jerih perih rakyat memangkah kertas undi untuk PR! Setidak-tidaknya Anwar berani menyebut SEKARANG bahawa Pakatan Rakyat akan menurunkan setidak-tidaknya RM1.10 dari harga minyak sekarang ! BARULAH BERBALOI DENGAN HARGA SETIAP UNDI DAN MANDAT YANG RAKYAT BERIKAN KEPADA PAKATAN ! Hahaha ! Ada berani ???? ...

Katanya Anwar tu pakar sangat dalam hal ehwal ekonomi negara , sila berikan figure yang paling tepat supaya rakyat dapat buat penilaian sewajarnya !!! BOLEH ???

Setakat ini dahulu desakan pertama dari AloQStaQBlog ...

Posting akan datang : Desakan kedua mengenai SUSUNAN JEMAAH MENTERI KABINET (BAYANGAN) PAKATAN RAKYAT ... akan AloQStaQBlog usulkan kemudian ...

Ada berani ANWAR menjawab desakan pertama AloQStaQBlog ini ????



AloQStaQBlog ...
Selasa
22-JAN-2013
10:10 Mlm

8 komen:

Anonymous January 23, 2013 at 9:21 AM  

takkan tak perasan lagi kot?

kalau puak2 PR tu berjanji, semuanya general saje..

contohnya turun harga minyak, turn harga kereta, air percuma, bla bla bla..

tp bila nak laksanakan nanti (itupun selepas didesak oleh rakyat), maka akan keluarlah pelbagai bentuk syarat yang membuatkan org ramai melopong..

contohnya ( turun harga kereta ) :

1. buatan malaysia sahaja
2. pembeli kereta pertama sahaja
3. kereta di bawah 1.6cc sahaja
4. kereta CBU sahaja. CKD tak layak.
5. golongan berpendapatan rm3000 sebulan sahaja

bla bla bla...kan kena tipu hidup2 lagi tu..

kita cabar depa semua, sila perincikan segala janji. rakyat skrg mahu yang detail dan tepat. bukan janji2 secara umum..

Anonymous January 23, 2013 at 10:01 AM  

Janji Iblis bernama Anwar AlJuburi!!

Minyak turun semua turun tapi Kotek Sendeng tetap naik melakukan segala yang Haram!!

Anonymous January 23, 2013 at 10:31 AM  

pengendali pam minyak merupakan golongan pertama yg akan menanggong kerugian jika ditakdirkan PR memerintah.

Anonymous January 23, 2013 at 11:01 AM  

aku pun nak cabaq anwar bagitau rakyat malaysia berapa ringgit harga minyak akan dia turunkan kalau menang pru13 nanti.

jangan putar belit pulak, bila dah menang nanti hanya turunkan 1 sen, rakyat diperbodohkan! kurang2 berani la sebut janji nak turun seringgit ke, sembilan plo sen ke ...

barulah menguntungkan rakyat! ni aku cabar ngko ni anwar! sila jawab! (kalau berani la).

Anonymous January 23, 2013 at 11:25 AM  

Kalau ada org berani cuba jerit atau tanya Anwar, berapa sen sangat nak turun harga minyak? Dia nanti buat bodoh tak dengar tau. Dia tak berani nak cakap berapa, kalau dia cakap 5 sen org nanti ingat sama saja dgn kjaan sekarang kalau DIA berani cuba cakap 50sen, tgk telur dia kecut atau terangkat? Cakap Anwar jgn dok percaya bulat bulat dia cakap manis mcm ayaq teh tarik tp nak sebut harga tu mmg lidah dia berat.

Berani tak PAKATAN serbu tanya soalan berapa sen turun dlm tempoh 24jam dia jd PM? kalau setakat 10 15 sen tak payah la..itu hanya sementara saja sebulan dua saja lepas tu dia buat alasan sama naik balik. Semua cakap ANwar ni kena ada black and white kata org putih.

Anonymous January 23, 2013 at 11:36 AM  

Jangan percaya orang yang AKAN buat.Tapi percayalah pad orang yg TELAH buat,

Anonymous January 24, 2013 at 3:01 AM  

Wei admin... Aku nak tnjuk mcm mna org pakatan mcm aku ajaq lembu2 mcm hampa.. Hampa ni cucuk idung pun x boleh ap dah.. Mau bt korban raya haji time pru 13 nt.. Penternak hmpa duk bagi mkn racun ja.. Jadi mcm ni lar.. Nt klu pakatan mnang trun hrga minyak ang jgn p buh plak.. Ops lupa lembu.. Hang Listen litsen litsen listen.. Umno lembu.. Animal is about umno..

Anonymous January 24, 2013 at 10:51 AM  

maha penipu aka maha liwat ni mana ade kelulusan ekonomi pun...jurusan sejarah dari UM klas 3 lagi awuuu......pas tu rujuk pada IMF alat Yahudi untuk jahanamkan malaysia.. pencacai PAS mudah kena gula gula kan

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP