Monday, December 3, 2012

ANTARA 2 DARJAT ... SAKSIKAN DUA VIDEO ULAMA MERESPON ISU DOA ... Aku pening memikiornyer !!!


Kadang-kadang rasa sedih pun ada bila tengok percanggahan dalam memberi pendapat berlandaskan agama Islam. Ya , aku faham , tidak salah untuk berbeza pendapat, tetapi perbezaan itu sewajarnya perlulah ada satu titik temu yang menggambarkan bahawa Islam itu syumul, lengkap dan tidak bercelaru.

Kesan kepada percanggahan pendapat dari dua video di bawah menyebabkan satu puak akan mempertahankan perbuatan mereka , dan satu puak lagi akan mengatakan bahawa perbuatan tersebut tidak wajar dilakukan - tetapi, kedua-duanya ada hujjah (berlandaskan agama) dan nas-nas tersendiri.

TOLONGLAH ! JANGANLAH UMAT MELAYU BERPECAH BELAH - Buruk padahnya kepada generasi pelapis yang akan mewarisi negara ini 10, 20, 30, 40, 50 Tahun mendatang ... Kasihanlah kepada mereka, jika kita mewarisi untuk mereka satu bangsa yang sudah tidak dihormati, satu agama yang di"seleweng"kan demi kepentingan politik dan sebuah negara yang porak peranda sesama bangsa sendiri.

Sila saksikan 2 video di bawah, (kedua-duanya ulama tersohor), dan sila nilaikan sendiri mana satu yang nak diikuti ...



Video 1 : Ustaz Asri Zainal Abidin (Bekas Mufti Perlis)




Video 2 : Ustaz Farid Ravi Abdullah (Penceramah)

Kedua-dua tu Ustaz, dua-dua tu Ulama, dua-dua tu Penceramah Agama dan personaliti agama di TV, dua-dua tu popular, dua-dua tu dikenali ramai, dua-dua tu ada pengikut tegar & penyokong, dua-dua tu pastinya akan ada pengikut baru (selepas menonton video di atas) ...

Apakah implikasinya kepada agama Islam, jika pengikut masing-masing mempertahankan hanya hujjah ustaz yang dituruti mereka semata-mata dan menidakkan Ustaz yang satu lagi ??

APA KATA ANDA ???
Aku pun pening memikiornyer !!! ....



AloQStaQ
ISNIN
10.01 Pagi
03 DISEMBER 2012


2 komen:

Anonymous December 3, 2012 at 11:03 AM  

INI SEMUA SALAH PAS ! KALAU PAS TAK BERSEKONGKOL DENGAN LAKNATULLAH DAP & PKR DAJJAL, MAKA BENDA-BENDA BODOH MACAM NI TIDAK AKAN TIMBUL. PAS TERANG2 MENGGUNAKAN ULAMAK POLITIK MEREKA UNTUK MENGHENTAM UMNO. UMNO BALAS HUJAH DENGAN ULAMA NEUTRAL, AKHIRNYA RAKYAT JADI SERBA BERCELARU. BAGUS ALOQSETAQ BLOG BUAT POSTING NI, DUA VIDEO YANG UMPAMA LANGIT DENGAN BUMI. MANA SATU BETUL? MANA SATU SALAH? TEPOK DADA TANYA IMAN.

PAK TUAN
MERBOK KEDAH

Anonymous December 5, 2012 at 4:53 PM  

You gotta give the other fellow.. HELL !!

For more info sila layari : www.saffanskot22.com Click atau C&P dan search

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP