Wednesday, September 12, 2012

BUKTI KASUT TERBANG KE DALAM MASJID PADA VIDEO (MINIT KE 2:01 - 2:02) ??!!?? ... NICE TRY BRO !!!

Gambar ni aku amik dari blog sahabat aku , TQ Jeffry
Setelah lebih daripada 65 JAM aku menunggu link / pautan / bukti bergambar mahupun bukti video yang boleh mengesahkan bahawa memang terdapat kejadian baling kasut ke dalam masjid seperti yang disebarkan oleh YB Mahfuz dan berita 'karut' tersebut telah disiarkan di muka hadapan akhbar HARAKAH dan WARTA KEADILAN (Kedua-duanya Versi Cetak), nampaknya tiada seorang pun daripada Puak Pakatan Rakyat yang mampu memberikan bukti video/bukti gambar.

Walaupun aku sudah buat cabaran dan aku kasi masa lebih daripada 65 JAM untuk mereka cari & nyatakan gambar/video sebagai bukti, puak PR ni masih kelu , bisu dan diam seribu kata.

Sehinggalah aku dapat maklumat semalam daripada blogger Pro-PR KedahLaNie ; bahawa YB Mahfuz sendiri mengakui memang tiada bukti gambar mahupun video sewaktu kejadian kasut terbang masuk masjid !~ Checkmate ! Kita menang kali ini!

YB Mahfuz pun dah kata pada Perkasa, bolehlah samaN beliau hari ini juga kerana dia ada saksi-saksi untuk di bawa ke mahkamah, demi mempertahankan hujahnya memang Ada Kasut Terbang Masuk Masjid !


Tapi, yang menariknya pada hari ini, aku terima satu komen pembaca (ntah la pembaca yang menggunakan nick KEKUDA ni pro-PR atau tak?), dia ada mencuba nasib nak kasi bukti dengan menyebut ;


Kekuda said...
saya rasa ada sesuatu objek melintas ketika 2.01-2.02. saya tak boleh pause waktu tu. tapi kalau diulang beberapa kali, mungkin akan perasan.

Hmmm ... Jadi, aku tolong KEKUDA buktikan apa yang ada bermula pada Minit 02:00 - 02:01 - 02:02 - 02-03, korang tengok sendiri kat bawah ni OK?

Apapun , Good try KEKUDA !! Lu memang hebat, cuma wa nak ingatkan lu jangan sampai lu kena jadi 'kuda' dengan Pak Nuar dah ler yer !! ...hehe

KEKUDA sebut ketika 2.01-2.02 (Wahhh! Sekelip mata saja Kasut tu Terbang!?

Ini Minit 2:00

Ini Minit 2:01 A

Ini Minit 2:01 B

Ini Minit 2:02 A

Ini Minit 2:02 B

Ini Minit 2:03
Macamana ni Kekuda ? Aku tengok macam tak de apa2 pun ?!? ... Ataupun mata aku yang rabun tak nampak kewujudan kasut terbang ? Korang pembaca yang lain nampak tak kasut terbang antara minit ke 2:00 - 2:03 tu ?

Kekuda , kalau hang nak pertahankan YB Mahfuz pun, jangan la sampai tahap taksub tahap cipan... yer tak ?


Apapun, NICE TRY Kekuda !

Ini bagi aku adalah satu-satunya komen daripada Pembaca AloQStaQBlog yang sedaya upaya berusaha untuk INGIN MEMBUKTIKAN ADANYA KASUT TERBANG MASUK KE MASJID DEMI MEMPERTAHANKAN ANWAR & MAHFUZ ...

Tapi sayangnya lu Gagal la Brader !!


Jadi dengan berlandaskan bukti2 nyata dan sahih daripada hasil CABARAN 65 JAM AloQStaQBlog kepada seluruh puak Pro-PR , yang kini sudahpun berakhir (sejak pukul 10 mlm semalam) ditambah pula dengan melewati jam 10 malam ini (Selasa Malam Rabu) ...

Maka, aku boleh simpulkan bahawa KEJADIAN BALING KASUT KE DALAM MASJID SEBERANG PUMPONG SEWAKTU ANWAR BERI TAZKIRAH MAGHRIB TU 100% TIADA PEMBUKTIAN SECARA BERGAMBAR/VIDEO SAMA ADA DIAMBIL SEBELUM, SEWAKTU ATAU SELEPAS KEJADIAN.




MAKA AKU DENGAN INI MENOLAK KENYATAAN AKHBAR HARAKAH & WARTA KEADILAN DI SIARAN MUKA HADAPAN BAGI KEDUA-DUA AKHBAR TERSEBUT.

BAGI AKU, SIARAN BERITA KASUT TERBANG MASUK MASJID OLEH SEMUA MEDIA PRO-PR ADALAH SATU PEMBOHONGAN , IANYA ADU DOMBA UNTUK MEMBURUKKAN MARUAH MUSUH PAKATAN RAKYAT DENGAN CARA YANG PALING KOTOR & JIJIK.

AMAT JIJIK KERANA MENUDUH MUSUHNYA MENCEMARKAN INSTITUSI MASJID, SEDANGKAN INSIDEN MEMBALING KASUT ITU TIDAK DAPAT DIBUKTIKAN LANGSUNG !

INI BUKAN CARA BERPOLITIK ISLAM. PAS HANYA MEMPERALATKAN ISLAM.


PAS sama sahaja dengan PKR & DAP. Parti Putaq Belit !!


Sekian dimaklumkan.



AloQStaQBlog
Awal Pagi Rabu
12:21 Tengah Malam

18 komen:

Anonymous September 12, 2012 at 12:38 AM  

cis! mati2 aku ingat memang ada bukti video. cuak gila bro! nasib baik tak de. kalau tak, esok aku tak pegi pejabat ler. malu kena kutuk sebab aku gunakan lu punya (aloqsetarblog) hujah untuk hentam kaw2 geng opis aku yang percaya memang perkasa baling kasut masuk masjid hari tu. naseb baik tak de! horeyyy!

jan kluang

Anonymous September 12, 2012 at 12:40 AM  

ha ha lawak siot gambar YB mahpuz makan kasut tu. ha haha

terbaikkkkk

Anonymous September 12, 2012 at 12:44 AM  

Salam, Hangpa layanlah puak setan Munafiq PAS ni. Depa mana pakai video2 ni..semunya BESI! Hangpa lupaka Tok Garu depa kata Video besi.. kalau adapun nampak kasut xbleh pakai jd bukti.. jadi kalau dh xdak..LAGI LAH XBOLEH PAKAI!! PAS dgn ANWAR mmg kaki PENIPU.. org bodoh selalu kena tipu dgn depa.. mcm pencacai2 depa la!!

Anonymous September 12, 2012 at 1:27 AM  

Pecaye pulk dia vdeo..
Bukan kasut tpi menyerupai kasut..he

X pun slipr tu x nmpk(ayt spin)..he

Anonymous September 12, 2012 at 2:23 AM  

Kalau betul2 la ada kasut ker capal ker macam yg dorang cakap tu,aku rasa kasut tu tentu dah dianggap wira,diusung kehulu -kehilir dan di tontonkan dalam ceramah dorang ni.Silap2 di framekan lagi kasut tu.Sial tahap maksimum.Kalau dorang yg buat semua elok,halal...betul2 sial dorang ni...Perkasa hanya buat bantahan setakat kat luar je..tak adalah sampai masuk kat dalam masjid menjerit2 macam beruk macam yg dorang penah buat masa Dato Eskay nak buat sumpah muhabalah dulu...sial memang btul2 sial
















Sebuah Perjuangan September 12, 2012 at 9:15 AM  

bro, just nak bg pandangan.. aku tgk komen kekura tu mcm ada kebenaran la... muka Anwar tu la agaknya yang dia sangka kasut/ selipar tu... muka orang munafik mana nak ada nur.. tu yang nampak mcm tu... warghkahkahkah...

Kekuda September 12, 2012 at 9:31 AM  

aku tak kata itu kasut. aku cuma kata ada sesuatu objek. kalau tengok balik gambar2 kat atas, ada satu tempat sebelah kanan songkok, bawah suiz lampu yang warnanya lebih cerah. gambar 2.01A warna di kawasan itu lebih gelap. aku bagi hint kalau ada sesiapa yang ada skill boleh check kat tempat tu sama ada tempat tu cuma sekadar cahaya atau objek pegun.
Takde masa aku nak defend mahfuz, mat sabu atau anwar sekali pun..

Wok Yoh September 12, 2012 at 9:59 AM  

Mungkin yang dimaksudkan oleh kekuda tu muka nuar yang macam kasut,kot? Maksud aku, kulit muka tebal macam tapak kasut sebab dah kantoi berbohong macam-macam (jam omega,16sept,arsenik, dll....)tapi masih lagi tak tau malu nak bagi tazkirah kat dalam masjid...

Wok Yoh September 12, 2012 at 10:03 AM  

Kasut yang dimaksudakan kekuda tu mungkin muka anuwar. Sebabnya dah kantoi bohong macam-macam tapi kalau dah kulit muka setabal tapak kasut,tak tau malu nak buat tazkirah jugak kat dalam masjid...

Kekuda September 12, 2012 at 10:43 AM  

Admin, saya dah dapat kesan image distortion pada waktu tu. kalau tengok warna cerah dekat bawah plug sebelah kanan songkok tu, itu memang cahaya, yg gelap itu bayang.
benda yang saya sangka objek itu sebenarnya adalah imej plug putih tu apabila frame video tu bergerak. macam overlap 2 keping gambar. jadi, itu confirm bukan UFO mahupun kasut.

AloQStaQ September 12, 2012 at 12:56 PM  

Terima kasih Kekuda sahabatku kerana explanation yang jitu.

Sori la bro, aku dah published kan artikel ni dengan merujuk komen hang, aku ingat hang nak buktikan wujudnya objek terbang nak hinggap kepala mahfuz waima anwar. sori la yer. hehe...

OK bro Kekuda, alasanmu aku terima.

Apapun artikel ni aku anggap masih releven & masih dalam lingkungan topik yang diperbincangkan. maka, aku kekalkan artikel ni.


AloQStaQ
12:58 Tghari
Rabu
12Sept2012

Anonymous September 12, 2012 at 1:41 PM  

mungkin juga kasut... tapi tekena kat muka mahfuz. elok juga tekena, nak nak kalau selipar jamban. tu pasai la dia sasau. sejak jadi orang penting ni dia sombong.

Rozaini.sani Sani September 12, 2012 at 3:42 PM  

Apa nak ckap semua dah orhang ataih ni dah ckap so. Same as above comment daaaa.

Rozaini.sani Sani September 12, 2012 at 3:42 PM  

Uuhaaaauhaauuhhhaaaaa. Terbaek punya statement daaaa.

Rozaini.sani Sani September 12, 2012 at 3:51 PM  

Macam yg bro sebelum ni kata. Kalu kompom kasut dah grenti kasut akan usung masuk mahkamah nk uji DNA, sama ada kasut tu diarak dgn tilam atau kasut tu diusung atas tilam nk uji DNA. Pastu loyer utk menjadi peguam bela kasut tu kompom loyer dunia akhirat PKR DAP, hindu keling tua yg naik kerusi tolak tu..so, kesimpulan dia lani. Memfitnah kasut adalah konspirasi jahat utk memjatuhkan maruah kasut sebagai sebuah kasut?

Anonymous September 12, 2012 at 5:22 PM  

Bagus lah si Kekuda ni. Sopan je dia memberi komen dan penjelasan. Tima kasih.

Anonymous September 13, 2012 at 3:51 AM  

lagi elok SELIPAR JAMBAN tu masuk terus dlm mulut si mahfuz,biar dia tutup sikit mulut tong dia tu..bunyi je kuat isi takdak kahkahkahkah...

Anonymous September 13, 2012 at 11:09 AM  

kalau betul ada objek tentu lah garisan penyambung tiles kat dinding tu terputus...ni tidak elok je garisan tu...lurus... tak mcm kote tua kutuk yang dok berceramah tu!

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP