Tuesday, September 11, 2012

ALHAMDULILLAH !! Kalaulah Begini UMNO+PAS di Seluruh Malaysia, Alangkah Indahnya Hidup Kita !!!

Aku petik berita sempoi ni dari laman blog Sahabat aku DI SINI. Alangkah indahnya jika dalam semua hal dan urusan di negara ni, kita (UMNO) dan PAS dapat bersatu hati sebegini rupa.

Mesti bertambah sentosa muka bumi Malaysia ni ... Aminnnn ! Kita sama-sama doakan agar suatu hari nanti, UMNO+PAS akan bersatu padu. InsyaAllahhh !!


AloQStaQ
Selasa
2:22 Ptg

5 komen:

Anonymous September 11, 2012 at 2:30 PM  

Sebenarnya perkara sebegini yang dimaukan oleh rakyat..politik dan agama seharusnya diasingkan..tiada siapa pun melarang untuk berpolitik tetapi pabila habis pilihanraya, para peminpin yang dipilih handaklah duduk bersama untuk mentadbir negara demi bangsa dan agama. Lihat sahaja contoh diluar negara ..meraka berpolitik ada tempat dan masanya..tapi di Malaysia disebabkan angkara para pemimpin yang mengejar kuasa dan berasa dengki terhadap kejayaan kaum sebangsa dan seagama mereka berperang disepanjang masa dengan cara memburukkan, membuat fitnah sabotaj serta menjatuhkan maruah orang lain.

Anonymous September 11, 2012 at 2:32 PM  

saya sokong.
memang sokong.
amat sokongggg!takbir!
Pas itu Melayu-ISLAM
Umno itu ISLAM-Melayu

tokgaru September 11, 2012 at 3:47 PM  

Disisi hukum islam Umno halal kepada Pas, Pas juga halal kepada Umno.

Orang Umno sah menikah dengan orang Pas. Orang Umno sah makan dalam pinggan yang sebelum ini digunakan untuk makan oleh orang Pas. Orang Umno sah makan makanan dari dalam kuali yang digunakan oleh orang Pas untuk memasak daging tanpa pelu samak. Orang Umno sah solatnya jika berimamkan orang Pas.

Tapi dari sudut hukum islam. Adakah orang DAP sah dengan orang Pas atas perkara yang saya nyata dalam para di atas ?

Jadi kalau dah macam tu. Nak apa sebenarnya Umno ngan Pas nak bermusuh tak habis2.

Kita orang Umno ngan orang Pas tak ada apa masalah pun. Yang bermasalah sangat adalah di peringkat pemimpin saja. Mereka yang jahat duk laga2kan kita. Kerana mereka tahu kita bodoh2 belaka.

Diperingkat parti mereka di laga2kan oleh DAP. Sebab pemimpin DAP tahu pemimpin Umno ngan Pas ni bukan berapa cerdik sangat.

Jadi kalau kita rasa kita tak lah bodoh macam yang mereka ingat. " Pilih Umno tapi jangan lah buang Pas ".

Kita akan selamat di dunia dan akhirat.

Ungkapan di atas itu terbit dari mulut saya yang pro Umno. Apa agaknya ungkapan dari mereka yang ahli atau pro Pas. Teringin saya nak dengar.

myMan September 11, 2012 at 4:08 PM  

tahniah bangsa ku .. bersatulah demi ugama mu, bangsa mu dan negara mu ..

Anonymous September 11, 2012 at 5:38 PM  

bestnya tak ada DAPig

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP