Tuesday, August 21, 2012

Hoi PAS & UMNO !! ... HUDUD Untuk SEMUA .. Bukan Hanya Untuk ORANG ISLAM Saja !! ...



Dewasa ini kita sering tengok jawapan-jawapan "menyelamatkan diri" oleh puak-puak PAS & segelintir orang UMNO dalam cubaan menenangkan hati & perasan puak-puak Cina, India dan orang-orang yang Bukan Islam bahawa HUKUM HUDUD hanyalah terlaksana kepada ORANG ISLAM SAHAJA, jadi (kata mereka) ORANG BUKAN ISLAM tidak perlu bimbang dengan HUKUM HUDUD yang akan dijalankan oleh PAS (Seandainya PAS / Pakatan Rakyat memerintah Malaysia) atau UMNO jika ditaqdirkan pada suatu hari nanti UMNO berupaya untuk jalankan Hukum Hudud di Malaysia ...

Ini adalah satu jawapan yang BAHAYA dan tidak betul !

SEBENARNYA,
HUKUM HUDUD adalah terlaksana ke atas SEMUA ORANG & SEMUA PENGANUT AGAMA tak kiralah ORANG ISLAM & ORANG BUKAN ISLAM ! ..... Ulang suara! ; UNTUK SEMUA ORANG ! ... BUKAN ORANG ISLAM SAHAJA . OK ?!

Ini adalah fakta yang tidak boleh diubah sewenang-wenangnya oleh kepimpinan PAS untuk cuba mengaburi orang bukan Islam bahawa HUKUM HUDUD hanya akan dijalankan kepada orang Islam sahaja.

Kata Hadi Awang Presiden PAS (01 Okt 2011);

KEPALA BATAS, 1 Okt: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menjelaskan, undang-undang Islam termasuk hudud hanya pilihan dan bukan paksaan untuk orang bukan Islam.
Menurutnya, ianya sama seperti ajaran agama itu yang menegaskan bahawa tidak boleh memaksa bukan Islam memeluk Islam.
"PAS tak paksa orang bukan Islam terima hudud. Islam beri pilihan seperti tidak memaksa mereka memeluk Islam," katanya.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ucaptama di Kongres Sambutan 60 Tahun PAS di Dewan Millenium di sini. (Baca selanjutnya di HARAKAHDAILY di SINI ...)


INI ADALAH BERSALAHAN DENGAN APA YANG DISYARIATKAN , CUBA DENGAR DENGAN TELITI CERAMAH USTAZ AZHAR IDRUS NI :

Tumpukan pada minit ke : 1:26 hingga 1:50 dan seterusnya ...


Hukum Hudud akan dijalankan kepada SEMUA ORANG tak kira ORANG ISLAM & ORANG BUKAN ISLAM, cuma ada sedikit ruang untuk orang Bukan Islam untuk DIDAKWA sama ada secara HUKUM HUDUD atau HUKUM SIVIL SEKULAR --- TETAPI pilihan tersebut hanyalah boleh dibuat oleh HAKIM. HAKIM itu adalah HAKIM SYAR'IE , bukan Hakim Sivil ataupun Hakim bukan Islam!

Jadi, STOP memutarbelitkan fakta HUKUM HUDUD YANG SEBENAR. Jangan lagi mengeluarkan kenyataan sesat hanya untuk menenangkan hati Orang Bukan Islam.

Nyakanlah yang sebenar, kerana yang sebenar itulah yang WAJIB KITA SAMPAIKAN KEPADA SEMUA !...

Sebab itulah Karpal Singh dan DAP (termasuk MCA) tolak Hukum Hudud dan penubuhan Negara Islam sejak dulu sehingga sekarang !


Selamat Hari Raya Semua !
Ampun Maaf Zahir Batin !
Berhati-hati Memandu di Jalan Raya.



AloQStaQ
Hari Raya ke-3
21 Ogos 2012
3 Syawal 1433H
12:12 Tengahari




1 komen:

Anonymous October 3, 2013 at 3:08 PM  

yg dimaksudkan UAI ialah hukuman hudud kpd PENCURI..
sila perbetulkan fahaman anda

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP