Wednesday, October 12, 2011

TIAN CHUA "akui" Pakatan Rakyat umpama SAMPAH di Parlimen ?! PR Tak Mampu , PR Boleh Tidur Saja ! WALAUPUN BN TIADA 2/3 Majoriti !!

Membaca kenyataan Tian Chua dalam MKini, aku boleh buat kesimpulan bahawa Tian Chua cuba mengakui kenyataan yang menggambarkan betapa hebatnya kuasa BN di Parlimen Malaysia.

Ini secara langsung menggambarkan betapa HAPRAKNYA PUAK PAKATAN RAKYAT di Parlimen sehinggakan apa saja yang diusulkan oleh BN pasti akan berjaya dan mendapat sokongan.

Sementara kuasa Pakatan Rakyat di Parlimen langsung TIDAK MAMPU untuk berbuat apa-apa untuk menghalang BN meluluskannya (Walaupun ketika ini majoriti kerusi BN dalam Parlimen masih kekal belum mencapai 2/3 pasca PRU12 !)
  .
Dah banyak kali si apek ni buat kenyataan menyalahkan BN.

Itu salah BN, ini salah BN, satu pun dia tak pernah mengaku bahawa BN itu adalah betul & benar , dan dia tak pernah mengakui bahawa Pakatan Rakyat adalah sememangnya HAPRAK SEHAPRAK-HAPRAKNYA...

Cuma kenyataan beliau kali ini saja yang nampak paling sipi-sipi nak menyatakan maksud sebenar (bahawa BN memang Hebat!) ...baca ni ;

"Selain daripada undang-undang perbekalan atau bajet, tidak wujud (keadaan) kita sebagai minoriti boleh tolak. (Kita) tidak ada jalan untuk menolak rang undang-undang itu.

"Sebab dalam peraturan parlimen, kalau malam itu dia (BN) tidak cukup bilangan (undi), (mereka) boleh masuk keesokkan hari. Kalau ditolak malam itu, keesokkan hari boleh dibentang semula dan diundi," katanya.

... sambung ini lagi ;

"(Contohnya) Gerakan atau MIC berpecah dan mereka kata, kami akan undi berbeza," katanya dalam sidang media selepas menyampaikan ucapan dalam majlis penerangan "Selamatkan Kampung Baru" malam tadi.

"Jadi tidak wujud, (sama ada) kita hadir 28 orang, 70 orang, atau 80 orang, kita tidak ada keupayaan tolak undang-undang itu." - Tian Chua -
Malaysiakini : 11okt2011

Ha Ha Ha ! Nampak sangat si apek Tian Chua ni cuba "nak menembak" BN lagi dan dia cuba menjadikan BN sebagai alasan terhadap segala kelemahan Pakatan Rakyat ...


Bagi puak penyokong Pakatan Haram yang tidak mahu berfikir, mungkin diorang akan rasa OK dan angguk2 saja mendengar kenyataan Tian Chua ni, tetapi bagi orang-orang yang berfikiran logik , terbuka & kritis, kenyataan Tian Chua ini adalah sebagai bukti yang menggambarkan bahawa selama ini PAKATAN RAKYAT DI PARLIMEN LANGSUNG TIADA GUNA (IBARAT SAMPAH SARAP SAJA!) & MP PR BOLEHLAH TIDUR SEBAB TAK MAMPU NAK LAWAN UNDI MP-MP BN !


Note : Puak PR ni umpama sampah sarap yang selayaknya duduk di tong sampah sahaja, bukan patut duduk di kerusi Parlimen pun !...



AloQStaQ
Rabu
12-Okt-2011
12:12 Tghari

0 komen:

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP