Thursday, March 17, 2011

Daphne Iking MASUK ISLAM, Bob Lokman MASUK PAS ... Siapa Yang Akan Masuk SYURGA ALLAH ??

Aku terbaca dalam beberapa blog sahabat-sahabat aku di cywar ni sejak semalam, mengatakan parti PAS sedang cuba menarik selebriti-selebriti (artis) untuk join PAS sepertimana yang pernah berlaku iaitu Akill Hayy Rawa, Ito Blues Gang, Radzi Melissa, PakLong (pencipta: Cinta Pantai Merdeka), Renggo (kumpulan ARROW) dan yang terbaru adalah juri Raja Lawak musim lalu - Bob Lokman.

Info terkini mengatakan PAS sedang dalam perancangan hebat untuk menarik artis kegemaran ramai di Malaysia iaitu Aznil Haji Nawawi.


Hmmmm ... Nampaknya satu perubahan radikal tahap gila dalam PAS sedang berlaku sekarang ni! (ianya mungkin idea songsang hasil tarbiyah oleh DAP & PKR , kot ? ...)

Takpa, itu mungkin cara mereka untuk menarik orang muda ke dalam PAS seterusnya men"dakwah"kan mereka-mereka yang muda itu dengan dakwah perjuangan songsang PAS yang sentiasa mengiyakan kata-kata "UNDI PAS MASUK SYURGA" ...

Persoalannnya : SYURGA ALLAH ke? atau "SYURGA PAS" ke ? ...

OK,
Berbalik kepada tajuk artikel AloQStaQBlog hari ni, "Daphne Iking MASUK ISLAM, Bob Lokman MASUK PAS ... Siapa Yang Akan Masuk SYURGA ALLAH ???"

Adakah BOB LOKMAN akan ke SYURGA ALLAH kerana beliau telahpun mendapat "hidayah" & "syafaat" sehingga sudah layak berpelukan dengan ulamak tersohor Kelantan : NIK AZIZ NIK MAT ??
Ataupun,
Daphne Iking dulunya (sekarang pun mungkin hampir sama saja) yang pasti akan melelehkan segala ayer dalam badan puak lelaki (normal) apabila melihat beliau bergambaq dengan penuh seksi dan penuh keghairahan, kini DAHLIA DAPHNE ELANOR IKING baru sahaja memeluk AGAMA ISLAM kerana nak bernikah.

ANTARA KEDUA-DUA ORANG ARTIS NI, SIAPA AKAN MASUK SYURGA ALLAH ????

Ini ada 2 jawapannya :

1.  KEDUA-DUANYA, TIDAK MASUK SYURGA ALLAH JIKA TIDAK BERIMAN DAN TIDAK MENGIKUT 100% AJARAN ISLAM SERTA PERINTAH ALLAH !

2.  DAN KEDUA-DUANYA, PASTI MASUK SYURGA ALLAH JIKA MEREKA BERIMAN DAN MELAKSANAKAN 100% AJARAN ISLAM SERTA PERINTAH ALLAH !

Dengan menganut Islam sahaja, masih tidak menjanjikan SYURGA ALLAH secara total BULAT-BULAT!

(walaupun ada Nas yang mengatakan Umat Islam akan semuanya pasti dimasukkan ke dalam Syurga Allah setelah menjalani hukuman & azab siksaan Allah di Akhirat kelak. Ini aku mohon kepada anda semua agar pegi belajaq ilmu agama sendiri untuk mencari jawapannya)

TETAPI, KALAU DENGAN HANYA DENGAN MASUK ISLAM / MENGANUTI AGAMA ISLAM TANPA MENGIKUT AJARAN ISLAM SERTA PERINTAH ALLAH , NERAKA TETAP MENANTI MU ...

LEBIH-LEBIH LAGI JIKA MASUK PARTI PAS ... IANYA LANGSUNG TIDAK MENJANJIKAN SEBARANG SYURGA ALLAH KEPADAMU ... SELAGI KAMU TIDAK MELAKUKAN SEGALA SURUHAN AGAMA ISLAM !

Tak kiralah engkau join parti PAS , mahupun parti UMNO , mahupun DAP , waima parti KOMUNIS sekalipun , jika kamu beriman dan melaksanakan segala perintah Allah ... Janji SYURGA ALLAH pasti tersedia untuk kamu bulat-bulat!

YANG PENTING ADALAH MENJADI ORANG ISLAM YANG BERIMAN. BUKAN ORANG ISLAM YANG MENGISI BORANG KEAHLIAN PAS!

TAK KIRALAH ENGKAU DAPHNE IKING atau BOB LOKMAN atau NIK AZIZ mahupun AMY SEARCH atau sesiapa juapun, engkau tak perlu join PAS untuk ke SYURGA ALLAH ...

Jikalau kamu telah dijanjikan oleh Nik Aziz dengan Menyokong PAS akan dimasukkan ke "SYURGA" dan "SYURGA PAS" itulah yang kamu kejar, eloklah kamu JOIN PAS pun sepertimana yang dilakukan oleh BOB LOKMAN ...


JANGAN SESEKALI ANDA TERPEDAYA DENGAN NAMA ISLAM PADA NAMA PARTI ... Kerna ianya tidak menjanjikan SYURGA ALLAH YANG SEBENAR kepadamu.

Ingat tu ?! ...


AloQStaQ
17 March 2011
12:21 TENGAHARI

8 komen:

Anonymous March 17, 2011 at 12:46 PM  

U R RITE BROO..ALLAH DAH JANJI KAN SYURGA DAN NURAKA KAT HAMBA2NYA. CUMA TAK TAU DI MANA TMPT KITA. TP WALLY AWAL2 LAGI DAH SUMBAT PENGANUT2 DIA DGN SYURGA MILIK DIA..ADA KAAA KEHKEHKEH

Anonymous March 17, 2011 at 1:33 PM  

TAKPA....NIK AJIS ADA KOATA KE SYURGA

Anonymous March 17, 2011 at 2:14 PM  

Ramai artis masuk islam la,tak yah tungu skandal mendel, ramai artis cina gak, hans isaac pun dah lama,kavita kaur pun masuk islam bukan dapne aja.

Anonymous March 18, 2011 at 7:08 AM  

KIta sepatutnya bersyukur kerana ramai orang dah berminat dengan Islam...sebab yang nak bagi seseorang masuk Islam itu bukannya PAS atau UMNO tapi Allah. Allah yang bagi hidayah. Tugas kita hanya berdakwah dan memberi tarbiyah, yang selebihnya kita serahkan pada Allah. Adalah lebih baik darida mnegata sebarangan kat PAS kita sama bertahajud dan berdoa agar semua penduduk kat Malaysia yang bkn beragama ISlam diber hidayah oleh Allah untuk berminat dan seterusnya covert to Islam.

nhkr February 23, 2012 at 12:54 AM  

salam.

brader, baik buang gambar daphne iking yang baju sekerat tuh. Ko nih, dia dah elok2 bertudung, pilih ISLAM sebagai agama, ko pegi letak gambar beliau yang x TUTUP AURAT. jangan di buka AIB orang setelah dia tutup bro, ISLAM x ajar bukak AIB orang.


sekian.

undi pas memang x konfem masuk syurga, tapi pilih lah jemaah, antara umno n pas, yang kita punya keyakinan mampu kembalikan daulah islamiyah dan capai redha Allah. kalau rasa dua-dua tuh hampeh, sila buat jemaah sendiri. X)

Anonymous May 21, 2012 at 6:51 PM  

org masuk islam pun nak kecoh ? Alhamdulillah dia masuk islam.. yang nak peleceh org sepa ? Hebat sangat ka ilmu agama awak ? Banyak dah pahala awak buat ?Buat malu org islam ja..org lagi nak raikan org baru masuk islam awak lagi nak peleceh org..Lagi satu ! Nik Aziz sekurang2nya berjaya didik isteri ngn anak2 dia.. Kalau PM kita xtaw la plak kann.. Isteri sendiri pun aurat dok nampak kat orang.. xkesah pasal pas ka ummo ka pa nehh..kisah pasai pimpinan.. Kalau nak cerita bab neraka syurga,, awak pun belum tentu masuk syurga ! Baik pi bt pahala lagi bauih dari dok bt dosa kat blog awak neh.. Sekian


Sekadar renungan :

Imam Syafie berkata "aku mampu berhujah dgn 10 orang yang berilmu tapi
aku pasti kalah dgn seorang yang jahil, kerana orang jahil tak pernah
faham landasan ilmu"

Anonymous May 21, 2012 at 6:53 PM  

org masuk islam pun nak kecoh ? Alhamdulillah dia masuk islam.. yang nak peleceh org sepa ? Hebat sangat ka ilmu agama awak ? Banyak dah pahala awak buat ?Buat malu org islam ja..org lagi nak raikan org baru masuk islam awak lagi nak peleceh org..Lagi satu ! Nik Aziz sekurang2nya berjaya didik isteri ngn anak2 dia.. Kalau PM kita xtaw la plak kann.. Isteri sendiri pun aurat dok nampak kat orang.. xkesah pasal pas ka ummo ka pa nehh..kisah pasai pimpinan.. Kalau nak cerita bab neraka syurga,, awak pun belum tentu masuk syurga ! Baik pi bt pahala lagi baguih dari dok bt dosa kat blog awak neh.. Sekian


Sekadar renungan :

Imam Syafie berkata "aku mampu berhujah dgn 10 orang yang berilmu tapi
aku pasti kalah dgn seorang yang jahil, kerana orang jahil tak pernah
faham landasan ilmu"

Anonymous December 6, 2013 at 5:13 PM  

Kepada melayu yg kononnya mengaku Islam, dunia ni bukan segalanya. Carilah ilmu utk dekat dgn Allah SWT, bukannya dok mengata ulama & org2 yg sudah berhijrah. Kita sendiri yg tentukan berapa lama kita kena seksa dlm neraka @ selama2nya kita diseksa di neraka paling bawah kerana mengaku Islam tapi benci segalan2ya tentang suruhan Allah SWT. Jgn sampai jd munafik. Na'uzubillahiminzalik.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP