Thursday, February 24, 2011

BODOH PUNYA PAS KENA KENCING DENGAN AL JUBUR!

Aku tergelak deras pagi ni bila terbacha berita lawak ni ... (lebih lawak daripada Zizan dengan Johan pengacara Raja Lawak) yang di siarkan di MStar Online hari ni ....


Pakatan Pembangkang Tidak Perlu Kabinet Bayangan: Anwar
KUALA LUMPUR: Pakatan pembangkang tidak perlu membentuk kabinet bayangan kerana jawatankuasa Parlimen yang telah ditubuhkan sebelum ini sudah memenuhi kriteria berkenaan, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tidak perlu dibentuk kabinet bayangan kerana kita telah pun mendahului dengan wujudnya jawatankuasa ini yang meneliti isu-isu mengikut portfolio kerja masing-masing," katanya.


Beliau ditemui pemberita selepas mempengerusikan 'Mesyuarat Pimpinan Tertinggi Pakatan Rakyat' bersama Menteri-menteri Besar dan Ketua Menteri bagi negeri-negeri di bawah pakatan pembangkang di sini hari ini.

Anwar mengulas kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini yang mencabar parti pembangkang supaya memperlihatkan bayangan Kabinet mereka kepada rakyat sekiranya mereka begitu berhasrat untuk memerintah negara.

Sementara itu, beliau menggesa negara-negara Islam termasuk Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) melakukan sesuatu untuk menghentikan kekejaman dan pembunuhan ke atas rakyat Libya.


"Kami mengutuk keras langkah dan tindakan Muammar Gaddafi yang terus menindas dan mendera rakyat dan mendoakan agar rakyat Libya terus bangkit menolak pimpinan yang rakus ini," katanya.

Negara itu bergolak sejak seminggu lepas berikutan tunjuk perasaan mendesak pemimpinnya Muammar Gaddafi meletak jawatan. - BERNAMA


Kalau Anwar tak kasi senarai kabinet bayangan Pakatan Rakyat, maksudnya ada 3 sebab utama :


1. sebab takut nanti kena balun dengan kepimpinan PAKATAN RAKYAT yang tak de nama dalam senarai kabinet bayangan tu ...

2. sebab nak elakkan orang semua tahu lebih awal yang dia akan melantik Anak-Bini-Kroni dia sebagai Menteri ! HAHA !

3. .... sebab DAH TAHU DIA MEMANG TAK LAYAK PUN MEMIMPIN MALAYSIA SAMPAI BILA-BILA !

PAS tak sedaq2 ka si Anwar ni nak kencing depa ! Kalau betoi Anwar tu pemimpin telus, suruh la dia nyatakan pendirian mengenai Kabinet Bayangan PR, supaya orang boleh menilai sejauh mana peranan PAS di dalam kepimpinan dan tadbir urus Malaysia pasca PRU13 (itupun kalau PR boleh tawan Putrajaya laaa!) ... Aku pun nak join DS Najib nak cabaq si peliwat ni , sila berikan SENARAI MENTERI KABINET BAYANGAN PAKATAN RAKYAT ! Aku nak tengok !....








AloQStaQ
24 Februari 2011
12 : 21 Tengahari

4 komen:

Anonymous February 24, 2011 at 1:55 PM  

Pakatan pembangkang bentuk Kabinet bayangan

Ditulis Oleh Mohd Rashidi Hassan
Tuesday, 11 March 2008

KUALA LUMPUR, 11 Mac (Hrkh) - Pakatan pembangkang diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim akan membentuk Kabinet bayangan sebagai alternatif kepada kerajaan BN yang berada dalam keadaan tidak stabil.

Sehubungan itu, Anwar berkata beliau akan mengemukakan cadangan tersebut kepada pemimpin Parti KeADILan Rakyat, PAS dan DAP dalam satu pertemuan tidak lama lagi.

Pada sidang akhbar di pejabatnya di Petaling Jaya sebentar tadi, Anwar berkata beliau akan mengusahakan suatu perjanjian bertulis membabitkan ketiga-tiga parti itu.

Pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12, 8 Mac lalu, BN kehilangan dua pertiga majoriti di Parlimen. BN hanya meraih 140 kerusi, manakala pembangkang memperolehi 82 kerusi.

Daripada 222 kerusi Parlimen seluruh negara, 51 daripadanya adalah dari Sarawak dan Sabah.

Walaupun BN memenangi pilihan raya dan membentuk kerajaan kata Anwar, hakikatnya 52 peratus pengundi di Semenanjung menolak mereka.

Ditanya mengenai kemungkinan berlaku 'cross over' atau pembelian wakil rakyat, Anwar yakin anggota Parlimen pembangkang tidak akan melompat menyertai BN.

Tegasnya, beliau juga tidak akan berusaha untuk membeli atau meminta mana-mana wakil rakyat BN untuk menyertai KeADILan, PAS atau DAP.

Beliau turut menolak kemungkinan isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden KeADILan mengosongkan kerusi Parlimen Permatang Pauh untuk memberikan laluan kepadanya.

"Saya tidak fikir itu perlu, beliau (Wan Azizah) memenanginya dengan majoriti yang lebih besar," katanya sambil menolak kemungkinan pilihan raya kecil diadakan.

Ditanya bagaimana hendak berperanan sebagai pemimpin pembangkang jika tidak berada di Parlimen, Anwar tidak menafikan beliau mahu kembali ke Dewan Rakyat.

Bagaimanapun pada masa ini, beliau akan menjalankan tugasnya membantu kerajaan-kerajaan negeri yang dimenangi pembangkang.

Yang penting katanya, beliau akan menumpukan untuk memperkukuhkan ekonomi lima negeri yang diterajui iaitu Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.

"Sebenarnya kita menguasai enam negeri, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur juga kita kuasai," ujarnya.
Menurut Anwar kelima-lima negeri yang diterajui BA akan menumpu agenda memperbaiki taraf hidup masyarakat berbilang kaum sama ada Melayu, Cina, India dan bangsa-bangsa lain.

AloQStaQ February 24, 2011 at 2:02 PM  

Terima Kasih, Anon February 24, 2011 1:55 PM,

QUOTE:
(Tuesday, 11 March 2008) "Pakatan pembangkang diketuai Dato' Seri Anwar Ibrahim akan membentuk Kabinet bayangan sebagai alternatif kepada kerajaan BN yang berada dalam keadaan tidak stabil."

Hehehe .... cakap berpusing-pusing la Si Anwar ni , lebih dari yahudi mabok aja aku tengok !

Macam ni pun PAS maseh sanggup nak berkawan ka? ... ruginya PAS!


AlOQStaQ

Anonymous February 24, 2011 at 4:22 PM  

Hehe... sedara AlOQStaQ, Raja Putar Alam memang suke cakap berpoosing2. Memang sajak la berkawan dengan Niki Aziz, Kapal PooSing, Lim Kit Siang dan anaknya Pinochio Lim Guan Eng. Semuanye kaki kelentong haram jadah. Org2 macam ni yg patut kita humban keluar dari bumi Malaysia ni. Baru aman sket. Hahahaha....

Anonymous February 26, 2011 at 1:51 AM  

Anarchis bodo ja yang dok sokong melulu macam lembu PKR ni...

Tolong buat dan tunjuk apa yg depa boleh offer... org nak tengok jugak apa ada..

Jgn asyik nak buat bila dah menang...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP