Thursday, December 30, 2010

MAHFUZ Letak Jawatan Pengerusi GLC KEDAH SATO Sdn.Bhd. sebab TAKUT ???

Yang Berhormat Mahfuz telah sah menarik diri dengan meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi sebuah GLC Kedah - Kedah Sato Sdn.Bhd.

Ini merupakan satu perkembangan penting dalam pergolakan politik di Kedah dan menunjukkan betapa hapraknya peneraju-peneraju Anak-Anak Syarikat Kerajaan Negeri Kedah! TERBUKTI jelas mereka ada masalah dalaman.

Mahfuz sering dikenali sebagai seorang yang rendah tahap IQnya ini, dok perasan hebat selama ni , sebagai Pengerusi GLC tersebut,  kini telah mengambil langkah tidak mahu bersama-sama lagi untuk bersekongkol dengan malaun-malaun GLC yang langsung tak mahu mendengar cakapnya .

Surat perletakan jawatan pun telah diserahkan dan berkuat kuasa serta merta.

Apa yang AloQStaQBlog nampak di sini, Mahfuz sudah takut untuk terus bergasak dengan peneraju-peneraju di dalam Anak-Anak Syarikat tersebut ... Apa kemungkinannnya ?
1. Mungkin tahap power Mahfuz tidak cukup ?
2. Atau tahap power Mahfuz langsung tak ada ?
3. Atau tahap power Mahfuz diperlekehkan kerana IQnya yang rendah berbanding para cerdik pandai di BDB sana !? ...

AloQStaQBlog merasakan jawapannya adalah ketiga-tiga di atas.

Mahfuz yang nampaknya garang di Parlimen menepuk-nepuk meja dan bersuara lantang walaupun Speaker Parlimen tak kasi bercakap malahan Mahfuz seringkali menjadi "kepala" kepada puak pembangkang dalam Parlimen untuk memulakan provokasi sesuatu isu , nampaknya seolah-olah tiada telurnya apabila berhadapan dengan malaun-malaun di BDB.

Akhirnya, Mahfuz tak berani pun nak pi report mengenai salah guna kuasa di BDB kepada SPRM atau mana-mana pihak yang lebih berkuasa, beliau mengambil keputusan bodoh dengan tahap IQnya yang rendah meletakkan jawatan. 

Membiarkan malaun-malaun di BDB terus bergembira , berYam Seng! dan menari-nari kerana tiada lagi seorang Pengerusi yang tak sefahaman dengan mereka!

Air liur Mahfuz yang sering mercik di mikrofon sewaktu berceramah kerana suaranya lantang bak halilintar, seolah-olah seorang pahlawan Islam menegakkan kebenaran, sebenarnya langsung tak terbukti dengan perletakan jawatan tersebut kerana tindakan itu hanyalah satu tindakan macam budak-budak merajuk main guli saja! 

Mahfuz sepatutnya menghebahkan apa yang berlaku dan PASTINYA MAHFUZ WAJIB MEMBUAT REPOT POLIS dan REPOT SPRM seandainya beliau jelas nampak penyelewengan yang berlaku di BDB ! Bukankah beliau Pengerusi dan berupaya akses pelbagai fail syarikat !? ... Mesti ada banyak bukti kukuh ... yer tak ???

Tak apa lah Mahfuz, sekurang-kurangnya hang dah sedaq bahawa BARU BULEH PEGANG NEGERI KEDAH PUN DAH BERCELARU BERCEMPERA HABIH ANAK SYARIKAT KERAJAAN KEDAH ... SAMPAI BONUS YANG STAF ANAK-ANAK SYARIKAT PATUT DAPAT TAHUN NI PUN - TAK DAPAT SEKUPANG PUN !

FAHAMI BAHAWA LAGI TERUK BERCEMPERA BILA PAKATAN PEGANG NEGARA NI ...

Elok saja Puak Pakatan Rakyat ni terus menjadi PEMBANGKANG SAMPAI BILA-BILA ...

Mahfuz letak jawatan pengerusi GLC Kedah
(MalaysiaKini)
Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar telah meletakkan jawatannya sebagai pengerusi syarikat kaitan kerajaan negeri (GLC), Kedah Sato Sdn Bhd, berkuatkuasa serta merta.

mahfuz omar utusan malaysia lawsuit 231208 01Sumber-sumber yang rapat dengan ahli parlimen Pokok Sena itu mengesahkan surat peletakan jawatan beliau telahpun dihantar kepada pihak pengurusan syarikat tersebut.

Sumber-sumber itu bagaimanapun enggan menjelas sebab Mahfuz (kiri) meletak jawatan, tetapi sejak semalam lagi, tersebar berita di internet bahawa ia berkaitan dengan pemberian tender oleh syarikat itu yang didakwa tidak mengikut peraturan.

Apabila didesak untuk menyatakan sebabkan peletakan jawatan Mahfuz, sumber-sumber berkata: "Pihak pengurusan dan lembaga pengarah Sato perlu beri penjelasan mengenai perkara itu."

Malaysiakini difahamkan, Mahfuz meletak jawatan kerana tidak bersetuju dengan penganugerahan projek kepada pihak yang tidak mengambil bahagian dalam tender.


Semoga Mahfuz sedaq diri sikit ... IQ yang rendah, tidak patut menjadi Pengerusi Syarikat yang banyak pemusnah ! Inilah realiti dunia.


AloQStaQ
30 Disember 2010
11:15 Pagi

1 komen:

Anonymous January 2, 2011 at 12:37 AM  

Hang kena paham dengan sapa Mahpuz nak lawan. Bukan takat dia saja, puak lebai lain pun pakat duk kena kencing saja dengan Jahubar & The Gang- YB Amirudin & Zainudin DRSB.
Gang 3 serangkai ni cukup powerful dalam BDB. Management anak syarikat yang lain terpaksa jadi tikuih terjun parit..terkedu takut nak kata apa. Puak PAS lain pulak, duk pekup teloq masing-masing jugak, nak masuk campoq takut jawatan melayang. Jadi pakat-pakat diamlah. Ni sampai Mahpuz pun tak leh buat apa.., lagi la depa pakat menikuih.
Depa tau sangat, sapa saja yang menentang 3 serangkai tadi.., alamatnya terpelantinglah periuk nasi cari makan.
Mamak Mahpuz tak cukup pekat nak lawan Paria Jahubar. That's it!

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP