Monday, September 20, 2010

KELANTAN's CHINESE FREEHOLD ? ... Biaq Benaqqq !!???

Aku terkejut cicak tokek apabila terbacha satu artikel menarik di satu blog sahabat aku DI SINI ... Kata penulis blognya, dia dapat (sendiri ambik) gambaq ni pun sewaktu balik kampong dia di Kelantan baru-baru ni ...

Aku heran bin ajaib sejak akhir-akhir ni dengan kepimpinan Kelantan yang semakin lama semakin pupus & hilang semangat Melayunya dan yang terkini, Tok Guru depa tak bangga menjadi Melayu ... Bacha Di SINI ...

Hmmm, gua tak kesah la lu tok guru! ... Sama ada lu nak bangga atau tak bangga, itu lu pikir sendiri la ! ... Wa tak amik pedulik sama lu la olang tua!

Tapi ... ni Tanah Melayu ni kenalah jaga sikit, ini hak semua orang peribumi khususnya Melayu ... Jangan sebab lu dengan puak lu tak suka jadi Melayu, lu nak lelong hak orang lain (yang BANGGA jadi MELAYU ISLAM DI BUMI MALAYSIA ni!) ....

Aku tulis kali ni bukan bertujuan mengapi-apikan perkauman rasis puqymak nakharam! ... Tapi, aku pelik sangat bila terlihat gambaq yang diambil ni, CHINESE FREEHOLD di Kelantan ? ... Kalau di Penang, taklah aku nak kalut sangat ... harap-harap, jangan sampai jadi macam ni di Tanah Melayu Kedah dah ler ...


Jaga - Jaga ! DEPA DAH NAK LELONG DAH TANAH KITA ! ...


AloQStaQ
20 Sept 2010
9:30 Pagi

3 komen:

Anonymous September 20, 2010 at 10:34 AM  

1 mahang cina didahulukan melayu kelantan di kelentongkan fatwa olih little nicky

lidey lim September 20, 2010 at 1:30 PM  

sakan dah depa ni...

JoN September 20, 2010 at 4:34 PM  

lepaih ni leh la si nicky (n)ajis tu yam seng ramai2.. paslberg hiq..paslberg hiq...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP