Monday, September 6, 2010

BERGEGARRRR !!! Pemilihan PKR & Rasuah

AloQStaQBlog baru menerima maklumat dari sumber boleh dipercayai dari dalam jentera parti PKR , bahawa ramai ahli PKR kini tension sakan akibat nampak begitu jelas Calon-Calon yang menawarkan diri bertanding merebut jawatan dalam Pemilihan PKR 2010 sudah mula main TAKTIK KOTOR .... kah kah kah !

Rupa-rupanya inilah budaya parti yang disebut Anwar sebagai "PKR Sebuah Parti Bersih Yang Mampu Menggantikan UMNO/BN di Putrajaya" ??? ... Rupa-rupanya parti PKR lagi HAPRAK & MALAUN !!

Maklumat negatif mengenai PKR ini pastinya tidak akan disiarkan di mana-mana Media Lidah Rasmi Pembangkang macam Harakah , Keadilan mahupun Roket ... lebih jauh lagi untuk dihebohkan oleh media baru macam Tranungkite , KedahLaNie dan lain-lain website bebudak balaci Pakatan (yang di cucuk hidung depa macam lembu) ...

Sejak seawal Ramadhan (dan sebelum tu lagi) dikatakan telah bermula proses "menambat hati" ahli-ahli bawahan yang bakal menjadi pemilih di Persidangan PKR ... bak kata mudah, apa yang pernah berlaku dalam Pemilihan UMNO yang sering dikutuk Pembangkang sebelum ini, kini dah mula menular hebat dan membusung dalam parti PKR sendiri !...

Almaklumlah, PKR itu kewujudannya hasil dari "NAJIS UMNO" yang telah ditendang keluar dengan begitu hina sekali pada 2 September 1998 dulu ! ... Jadi, NAJIS YANG BUSUK itu akan terus membusuk macam NAJIS BABI sehinggalah bila-bila , walaupun apa saja jenis parti yang ditubuhkannya !

Kalau sewaktu Pemilihan UMNO, rasuah itu dikenali sebagai Politik Wang .... Tapi, dalam Pemilihan PKR nampaknya mereka masih tidak berani membuat satu "pengenalan khusus" terhadap gejala Politik Wang tersebut ... kecualilah mereka ada menyebut mengenai Kod Etika yang telah digariskan oleh PKR sebagai Peraturan Sewaktu Pemilihan (isu Kod Etika ni , Zaid Ibrahim awal-awal lagi dah kritik sakan di sini...) Kenapa dia kritik sangat nieee ???

Hmmm ... rasanya ada something wrong , bila ada yang awal-awal dah mengkritik peraturan /garis panduan parti sendiri ! ...

Nampak seolah-olah, macam bebudak jahat di sekolah menengah yang mengkritik peraturan sekolah, kenapa tak boleh lewat masuk ke sekolah waktu pagi sehinggakan mereka akan ditahan pengawas / guru disiplin ??? ... Pasti bebudak yang mengkritik peraturan sekolah tu dah ADA HASRAT BESAR & PASANG NIAT untuk buat salah kot, yer tak ??? .... Hehehe ... SIMPLE !

Pemilihan PKR tahun ini juga disentuh oleh Tokoh Sejarah Negara , Prof.Khoo Kay Kim di sini dan beliau ada meninggalkan persoalan adakah Pemilihan PKR mampu adil & bebas ??? ... Hmmmm, mungkin Prof. Khoo yang hebat sebagai pakar sejarah, juga dah merasa ragu-ragu kot?...


Bukan apa, sudahlah yang menjadi Kepala Tertinggi parti tu pun dah tak boleh dipercayai langsung, dan kena pula dengan barisan kepimpinan peringkat pertengahan sehinggalah ke peringkat bawahan , nampak muka deorang tu bukannya baik sangat pun ! ...

Kalau kita tengok muka sekoq-sekoq pun dah menyampah, dah macam kaki botol & mata duitan aja ! Geng Songlap !

Hari ini, bila AloQStaQBlog menerima maklumat terkini mengenai Pemilihan PKR yang sedang bergolak hebat akibat TAKTIK KOTOR calon-calon yang berebut jawatan sesama mereka, maka benarlah apa yang diragui oleh ramai pemerhati politik selama ini ...

Kita akan dapat lihat lebih jelas perbuatan melanggar etika Pemilihan PKR ini, pada HARI RAYA nanti ... info yang AloQStaQ dapat ni ada mengatakan, segelintir calon-calon yang menawarkan diri bertanding tu dah siap bersedia untuk kasi "duit raya" untuk "disedekahkan" ... WOWWW !!! ...

Tapi harus diingat !! ... Sumbangan duit raya tu katanya bukan semua yang dapat tau ! ... hanya orang-orang tertentu saja ! Dan senarai penerima duit raya tu pun dah ada dalam list ! ... Bagi kitaorang yang tak da memberi nilai seposen pun kepada Calon-Calon tu yang boleh membuat keputusan dalam Pemilihan PKR 2010 ni, usah mimpi nak tersenarai dalam list ! .... Kalau dalam UMNO, depa kata RASUAH, kalau dalam PKR, mungkin ini depa sebut SUMBANGAN IKHLAS DUIT RAYA ....

Ini saling tak tumpah macam Si Kitol dalam UMNO yang menabur uwang dan kemewahan kepada perwakilan bodoh bangang, yang seterusnya telah memenangkan Si Kitol tu dalam Pemilihan !!! ... konsep ni sama digunapakai dalam pemilihan PKR 2010, sebab idea iblis ini, datang dari TOK GURU yang SAMA ! (lihat gambar di sebelah) ....

Sungguh Haprak PKR ini ! Semoga PKR & Si Kitol dalam UMNO cepat2 hancur & menemui ajal ! Aminnnn !!! ...

NOTE : Dulu masa Pemilihan UMNO , waktu nak Pemilihan tu hampir sama macam Pemilihan PKR tahun ni di mana Hari Raya Aidil Fitri berada dalam tempoh menjelangnya bulan Pemilihan ... Maka, masa itu, konsep Jamuan Hari Raya & Rumah Terbuka Aidilfitri disusuli pemberian hadiah / duit raya / kain pelikat / baju melayu / baju kurung / kain ela / hamper / etc,etc amatlah berleluasa sekali !

Kali ni turn Pemilihan PKR pula, kita akan tengok SIAPA PULA AKAN DAPAT HABUAN !!! .... Ha Ha Ha ! HAPRAK ! ...



AloQStaQ
06/09/2010
10:00 AM


2 komen:

CucuTokJasin September 6, 2010 at 2:06 PM  

tuan Aloq Staq.. pengenalan khusus yang mungkin digunakan .. "MOKHTAR".. "MOKHTAR" .. "MOKHTAR" .. i loikeee...

AloQStaQ September 6, 2010 at 3:12 PM  

Hehe CTJ,

Tu boleh jadi password puak PKR untuk menerima imbuhan pemilihan tahun ni, sapa yang banyak kali sebut "MOKHTAR" lagi banyak lah imbuhan yang masyukkkkk ! kekeke ....

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP