Monday, August 24, 2009

LOMPAT PARTI - "Grand Design Idea" 16 Sept 2008 : Senjata Anwar Makan Tuan !

"GRAND DESIGN IDEA" oleh Pengkhianat pada tahun lepas (Pertengahan Tahun 2008 sehingga Akhir September 2008) di kala waktu sebegini jugak (Bulan OGOS) banyak bertebaran ceramah-ceramah Pakatan Rakyat disegenap pelusok kampung yang tajuknya berbunyi lebih kurang "16 SEPTEMBER - PAKATAN RAKYAT MENUJU PUTRAJAYA" ... Kini, dah pun hampir genap setahun.

Anwar pada tahun lepas, pernah menyemakkan pemikiran seluruh rakyat marhaen dengan isu gila Menuju Putrajaya pada 16 Septembernya, yang menyaksikan beberapa "orang kuat Pakatan" bertungkus-lumus mengejar MP-MP BARISAN NASIONAL sehingga keluar negara. Ligan ke sana sini untuk "menangkap katak" ...!

Seolah-olah ianya HALAL dan BERETIKA. Idea Anwar untuk "menarik MP-MP BN" untuk menyeberangi ke Pakatan Rakyat itu diterima dengan hati yang suka dan terbuka oleh seluruh Penyokong Pakatan Rakyat, Seluruh Lapisan Ahli Parti Pakatan, Kepimpinan Rendah & Menengah dalam Parti-Parti Pakatan DAN JUGA DITERIMA DENGAN HATI YANG SENANG , LAPANG DAN AMAT TERBUKA OLEH SELURUH KEPIMPINAN TERTINGGI DALAM PARTI-PARTI PAKATAN! (Mungkin seingat aku, yang menolak Idea Gila Lompat Parti Anwar tu hanyalah Karpal Singh seorang saja).

Semuanya bekerja kuat dan bertungkus lumus berceramah sana sini memberi maklumat (palsu)kepada rakyat, penceramah mengupas di atas pentas ceramah menjelaskan betapa bernasnya idea Anwar untuk "tarik" MP BN sertai Pakatan, seterusnya menumbangkan Kerajaan SAH Pilihan Majoriti Rakyat Malaysia iaitu Kerajaan BN.

Masa tu, semua orang Pakatan seronok menantikan saat dan ketikanya Anwar mengangkat sumpah di hadapan Yang DiPertuan Agong sebagai Perdana Menteri. HAHAHA ! We have the numbers! ...

Akhirnya, impian tersebut lebur dan hancur. 16 September 2008 telah jauh berlalu pergi. Anwar masih lagi tidak jadi PM. Yang tinggal hanyalah GRAND DESIGN IDEA Anwar HALALKAN MELOMPAT PARTI UNTUK MEMBENTUK KERAJAAN "PINTU BELAKANG"! ...... Semua orang tidak lupa IDEA yang sebegitu superb dan brilliant (BACA: amat bodoh) ini!

Dan kini, tahun 2009 ... hanya lebih kurang 3 minggu saja lagi kita akan sampai ke tarikh 16 September 2009. Genaplah setahun IDEA Anwar yang "bergeliga gila" itu !

Apapun, Allah Maha Agung dan Allah Maha Kuasa. Apa yang Anwar idamkan untuk jadi PM "IKUT PINTU BELAKANG" dan bersemayam di Putrajaya September tahun lalu, tidak tercapai. Tetapi ilham Anwar mengajar orang melompat parti itu telahpun dilaksanakan dan dipraktikkan dengan jayanya oleh beberapa ADUN Pakatan Rakyat khususnya dari Parti Anwar = PKR!

Mereka telah menggunakan ilham hebat tok guru pimpinan besar dan mulia mereka, Anwar untuk menyelamatkan diri mereka (ADUN-ADUN LOMPAT) dari terus berada di dalam Pakatan yang pastinya akan menjahanamkan Agama, Bangsa dan Negara mereka.

SEDIKIT UCAPAN TAHNIAH kepada beberapa bekas ADUN Pakatan Rakyat yang BERANI membuat congakan dan lari dari Puak Penjahanam ! ... Semuanya melarikan diri dari Pakatan, dan jadi ADUN BEBAS untuk menyokong kepimpinan BN ... tetapi mereka tidak sertai BN, kerana mungkin untuk mengelakkan fitnah bahawa mereka telah "dibeli" oleh BN. Itupun, masih lagi mereka difitnah bahawa telah menjual diri kepada BN untuk melompat parti.

Berdentum dentam maki hamun dan fitnah dilemparkan kepada ADUN-ADUN PAKATAN yang kini berstatus ADUN BEBAS (kerana mengikut ilham Anwar!) ... Apa sudah jadi? Dulu Anwar kata boleh! Sekarang dah tak boleh ka? ... Ooooo, baru aku ingat, bagi Puak Pakatan, depa ada satu pegangan (ala-ala macam hadis songsang tak buleh pakai punya!) iaitu WAL HARAM MU - WAL HALAL KU ! ....

Lebih lawak bila Anwar mengeluarkan kenyataan (dipetik dari Malaysiakini) seperti paparan di atas .... (Baca Di Sini)

Sejujurnya, bagi aku (AloQStaQBlog) tidak setuju langsung dengan aktiviti MELOMPAT PARTI khasnya kepada ADUN/MPs yang sedang berkhidmat. Tetapi, bagi yang tiada jawatan sebagai Wakil Rakyat, tak apalah kalau nak melompat kemana saja (kerana ianya tidak menyusahkan orang lain pun - itu hak mutlak anda).

Tapi bagi ADUN/MPs yang masih berkhidmat, kerana anda telah dipilih sebagai Wakil Rakyat di atas sesuatu tiket parti, amatlah tidak beretika jika anda lari dari parti yang mencalonkan dan memenangkan anda. Tak kiralah sama ada dari BN ke PR, atau PR ke BN, atau PR ke PR ataupun menjadi BEBAS.

Cuma, apa yang aku dapat simpulkan di sini, bahawa ANWAR BUKANLAH HEBAT DALAM MENTADBIR DAN MEMIMPIN, BAHKAN IDEA HAPRAK & "KUTU BARHAK"NYA UNTUK MENJATUHKAN ORANG LAIN, DAHPUN MEMAKAN DIRINYA SENDIRI ! ... Nasib la hang ANUwar oiii ... 16 September 2008 dah tak menjadi ......

Apa lagi hang nak auta pengikut bodoh hang tahun 2009 nie ??? .................


NOTA : AloQStaQBlog sudah merasai bahawa Radzhi Lunas akan keluar parti PKR sejak beberapa bulan lalu kerana ada masalah dalaman dengan pucuk pimpinan PKR, tetapi dia tidak mungkin join UMNO. Ada perkhabaran bahawa Radzhi akan join salah satu parti yang bukan komponen BN !?? Ya kah begitu ? ... Sama ada benar atau tidak, sama-sama tunggu dan lihat ... Yang pasti, Kerajaan Pakatan Kedah akan terus bergolak selepas Radzhi keluar PKR kelmarin. Dengaq kata, akan ada lagi ..... TUNGGU....


AloQStaQ
24 Ogos 2009
9:00 Pagi

5 komen:

kelambuharimau August 24, 2009 at 10:33 AM  

sama samalah kita ingatkan kawan kawan sekeliling supaya kuatkan iman..dan sama2 lenyapkan parti pakatan jahanam ini

Arif Omar August 24, 2009 at 10:57 AM  

DSAI NI SESUMPAH POLITIK

wénkt August 24, 2009 at 11:38 AM  

kenapa anwar tak bising utk bina sekali lagi kerajaan pada 16 sept 2009 lak?
hehe

http://www.airasiapackages.com

Anonymous August 24, 2009 at 5:20 PM  

takpe..muka pun dah sampai naik hitam..tak lama lagi dia pun naik nyanyuk macam Nik Ajis

YANG GAMBI August 31, 2009 at 2:29 AM  

Salam Merdeka,

Semoga Allah melindungi tanah air kita dari pengkhianat bangsa dan agama.

Merdeka ! Merdeka ! Merdeka !

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP