Sunday, July 19, 2009

TPM Juga Berpandangan Sama Dengan AloQStaQBlog ...

Bila aku published posting awal tadi bertajuk : POLITIK CARA PAKATAN RAKYAT : ISU ASAL DIKABURI DENGAN "ISU COVER" ... Pada sebelah malam ni, aku jengok tengok laman web Malaysiakini.com, ada berita yang berbunyi ; TPM: Isu Teoh dipolitik untuk alih perhatian rakyat ...



Nampaknya Timbalan Perdana Menteri dan ramai lagi rakyat Malaysia lain yang berfikiran logik, berpandangan sama seperti aku di AloQStaQBlog. Cuma yang tak berfikiran logik sahaja yang akan membuat/mempercayai spekulasi - termasuklah mempropagandakan Kes Kematian Teo.

  • Bodoh sangatkah SPRM nak bunuh orang macam Teo?

  • Bodoh sangatkah Kerajaan UMNO/BN nak cemarkan nama kerajaan yang sedang dalam usaha memperbaiki prestasinya di mata rakyat ?

  • Bodoh sangatkah kami rakyat Malaysia untuk mempercayai "Mahkamah Pakatan Rakyat"? yang belum apa-apa lagi dah tuduh melulu, bahawa Kematian Teo didalangi UMNO/BN ????

Aku merayu ...... Jangan terus memperbodohkan rakyat wahai semua PEMIMPIN PAKATAN. Cubalah berpolitik dengan cara yang lebih profesional.



Ini tidak, belum apa-apa dah tuduh membabi buta kononnya "semua ini satu bukti kekejaman Kerajaan UMNO/BN" ... macam sial punya statement!





AloQStaQ
.

4 komen:

Syammil July 19, 2009 at 11:22 PM  

bro..depa try tutup lubang kelemahan yg semakin hari makin besaq.divert isu ni skill lama depa especially anwar.kita dah boleh baca..

Em July 20, 2009 at 10:02 AM  

kenapa semua tuduhan2 tu tidak diambil tindakan? kenapa kerajaan berdiam diri?? Kenapa tak mahu disaman penuduh2 tersebut.....
kami harap selepas siasatan dan setelah tahu jawapannya, pihak kerajaan tolong dakwa muka2 yang membuat tuduhan2 membabi buta. Jangan biarkan depa ni terus lancang becakap tanpa bukti kukuh . Kerajaan jangan jadi lembek mcm zaman pak lah. kami muak dah dengan kerenah pembangkang ni

AloQStaQ July 20, 2009 at 2:51 PM  

Ya Syammil,
memang depa suka putaq belit tak sudah2 semua benda demi menyesakkan otak rakyat ...

Em,
Aku tak buleh la menjawab bagi pehak kerajaan, kenapa depa tak amik tindakan ... tapi, bagi aku, aku rasa jenuh la kerajaan nak amik tindakan kepada semua tuduhan ... kena 50 isu, takkan 50 tuduhan kena kerajaan pi lawan di mahkamah ...?

Tak logik la kan.

Lagi satu, kalau dok asyik amik tindakan aja kepada semua tuduhan, rakyat nampak sangat kerajaan "macam" jahat. Orang tak nampak si penuduh, tapi orang akan nampak buruk kerajaan jugak - kalau mengambil sebarang tindakan. Itu pun akan jadi isu juga ... tak sudah-sudah Pembangkang akan bikin isu.

Jadi, bagi aku yang mana patut diambil tindakan (terhadap sesuatu tuduhan melulu sehingga menjatuhkan kredibiliti kerajaan), barulah patut kerajaan amik tindakan kot ... tapi, tengok jugak keadaan ... (just my personal opinion).


AloQStaQ

MohdHafizKamal July 21, 2009 at 2:09 PM  

JIka pembunuh sebanar dpt dijejaki hadapkan ke mahkamah dan hukum sewajarnya. Jika si penuduh yg menuduh melulu juga bersalah hukum sewajarnya jugak. Jadi kerajaan jugak jgn ikut rentak pembangkang jika 'stail' pembangkang itu berbaur politik.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP