Sunday, May 17, 2009

SEBAB-SEBAB MENGAPA BN TIDAK PERLU BUBAR DUN PERAK - Pendapat AloQStaQ

Setelah di amat-amati, dan aku pikir dari segenap segi, aku kini MENYOKONG tindakan UMNO & BN untuk tidak membubarkan DUN Perak demi untuk menjalankan Pilihanraya Negeri sepertimana yang diminta oleh puak Pakatan Rakyat.

1. Ini kerana paling utama adalah BN memerintah Perak kini adalah kerana ianya TIDAK MENYALAHI LUNAS-LUNAS Perlembagaan dan tidak menyalahi mana-mana undang-undang tubuh Negeri Perak.
2. Selain itu, secara khususnya BN memerintah di atas perkenan Ke Bawah Duli Tuanku Sultan Perak.

3. BN memiliki majoriti Ahli DUN (melebihi dari Ahli DUN Pakatan Rakyat). Lebih tepat bahawa BN layak memerintah sebagai sebuah kerajaan yang SAH.

4. BN tidak membeli/memaksa 3 ADUN (ex-Pakatan) untuk menyokong BN, walhal mereka sendiri yang menawarkan diri menyokong BN dan meninggalkan Pakatan. BN tidak melanggar etika dan profesionalisme dalam demokrasi.

5. BN tidak menggunakan konsep 16 September - Anwar (yang gila "mengejar" Wakil Rakyat untuk dipujuk LOMPAT PARTI). Bahkan, BN memang anti-konsep 16 September! ... Mengumpan Wakil Rakyat untuk melompat parti bukanlah kerja BN! ... Itu kerja Pakatan Rakyat & Pemimpin Nombor 1 mereka !

6. Pakatan pada awalnya (konsep 16 September) yang beriya-iya menggunakan cara "pintu belakang" untuk memerintah. Sedangkan pilihan rakyat Malaysia pada awalnya memihak kepada BN, Anwar beriya-iya hendak menjatuhkan Kerajaan Malaysia (BN) mengikut cara bukan melalui KOTAK UNDI PILIHANRAYA, tetapi melalui WAKIL RAKYAT JADI KATAK MELOMPAT PARTI. Kegagalan Anwar 16 September : TETAPI BAHANANYA : Jatuh Pula Kerajaan Pakatan di Perak.

7. Pilihanraya semula hanyalah membazirkan banyak wang rakyat, masa dan tenaga. MEMANGLAH KUASA MEMILIH ADA PADA RAKYAT, TETAPI JIKA DIBANDINGKAN IMPIAN 16 SEPTEMBER ANWAR DENGAN ISU PERAK, KONSEPNYA HAMPIR SAMA SAJA, KENAPA UNTUK 16SEPTEMBER ITU, PAKATAN TAK MEMBERONTAK SEPERTI ISU DI PERAK? Hanya kerana ianya idea "bergeliga & gila" Anwar, maka Pakatan mengangguk-angguk tanda setuju? ...

8. Isu di Perak hanya boleh selesai bukan hanya dengan Pilihanraya Negeri sahaja, tetapi ia juga boleh selesai jika Pakatan Rakyat tunduk patuh pada peraturan dan perlembagaan. Perkara yang terang-terang disahkan, jangan pula hendak di"songsang"kan semata-mata kerana ianya tidak berpihak kepada Pakatan Rakyat. Jangan menyesakkan otak rakyat dengan penipuan! Akuilah bahawa Kerajaan BN di Perak adalah SAH mengikut Perlembagaan. MUDAH & TAMAT KONFLIK!

9. Aku juga sokong TIADA PEMBUBARAN DEWAN PERAK adalah untuk mengelakkan rakyat mengundi dengan emosi dan dalam kekeliruan (akibat penipuan/spinning Pakatan Rakyat), dan akhirnya risiko "Nizar Jadi Boneka" akan berulang kembali. Sayangi Tanah Perak, Jangan Jadi Boneka Lagi!...

10.Aku secara peribadi mendesak agar Persidangan DUN dipanggil segera dan jalankan UNDI TIDAK PERCAYA kepada Nizar Jamaluddin (yang diisytiharkan oleh Mahkamah Tinggi sebagai MB Sah). Puak Pakatan berpusing serata arah macamana sekalipun, jika UNDI TIDAK PERCAYA dilakukan oleh DUN, maka, Pakatan Rakyat tiada alasan lagi untuk boleh memerintah. HABIS CERITA!

11.Dalam isu di Perak, BN perlu buktikan bahawa mereka benar dan mengikut perlembagaan. Dan buktikan bahawa Pakatan salah dan terdesak : hilang kuasa majoriti DUN maka hilanglah kuasa memerintah.

12.Suka diingatkan, kalau BN nak buat "jahat"; sejak 8 Mac 2008 dulu lagi dah boleh buat "kacau" iaitu memohon Mahkamah ke, Institusi Istana ke, apa ke, untuk menidakkan perlantikan MB Perak kepada PAS/DAP/PKR kerana mereka bukanlah satu parti yang bergabung atas satu lambang! Dimana, PAS masuk pilihanraya dengan logo bulannya. PKR dengan logo mata satunya dan DAP dengan roketnya. Cuma atas dasar persefahaman saja, mereka "seolah-olah" berpakat dan berkompromi. Jadi, bolehlah si Nizar jadi MB walaupun PAS bukanlah dominan dalam Pakatan dari segi kemenangan kerusi Pilihanraya Umum di Perak 2008 lalu. Tapi, BN tak nak buat kacau, relex aja...

Untuk rujukan - DUN Perak MAC2008 :

BN 28 Kerusi (paling banyak!)
PAS 6 Kerusi
DAP 18 Kerusi (kedua terbanyak)
PKR 7 Kerusi

13.Begitu juga kalau nak dilihat rekod baik BN di Kelantan pada tahun 2004 yang menyaksikan kelebihan kerusi PAS hanyalah 1 kerusi, berbanding kerusi BN di DUN Kelantan! ... Tetapi, pada waktu itu, BN tak senang-senang buat kecoh atau berusaha untuk menawan/menarik/menawarkan ADUN PAS Kelantan waktu itu untuk join BN dan meruntuhkan kepimpinan PAS Kelantan! ... BN tak buat jahat pun pada sapa-sapa. BN relex aja.

14.Tapi, dalam hal di Perak, BN WAJIB mempertahankan apa yang BN ada (iaitu majoriti dalam DUN), kerana ianya berlaku bukanlah dirancang, ianya berlaku seolah-olah "bulan jatuh ke riba" atau "rezeki datang melayang" secara tiba-tiba. 3 ADUN Pakatan menawarkan diri untuk bersama BN. Maka, atas rasa hormat dan demi kebaikan rakyat Perak, maka BN mempertahankan kepimpinan ini.

15.Isu mempertahankan hak ini, akan turut berlaku kepada Pakatan Rakyat juga. Tak percaya? Cuba try 5 ADUN BN Negeri Sembilan keluar parti & join/sokong Pakatan. Mesti mereka (Pakatan) akan dapat KUASA MEMERINTAH NEGERI SEMBILAN dan mereka pasti akan mempertahankan hak tersebut. Takkan dah dapat kuasa majoriti, Pakatan nak pula bubarkan DUN Negeri Sembilan tu? (sekadar contoh) ... yer tak? ... Pikir- pikirkan ....

Untuk rujukan - Negeri Sembilan MAC 2008 sehingga kini :
BN 21 Kerusi (paling banyak!)
PAS 1 Kerusi
DAP 10 Kerusi (kedua terbanyak)
PKR 4 Kerusi

(Contoh: Jika ADUN BN, 5 org melompat parti & sokong Pakatan di Negeri Sembilan)

Akan Jadi Begini :
BN 16 Kerusi (Akan Hilang Majoriti Memerintah!)
PAS 1 Kerusi
DAP 10 Kerusi (Kedua terbanyak)
PKR 4 Kerusi
Bebas 5 Kerusi

Kesimpulannya, BN = 16 Kerusi , Pakatan = 20 kerusi. Situasi yang seakan-akan di Perak.

Takkan PAKATAN RAKYAT nak bubarkan DUN NEGERI SEMBILAN ?? Kalau dah boleh memerintah secara Sah macam ni (Majoriti dalam DUN Negeri Sembilan) ... pada aku, mungkin tidakkk !! .... Kalaulah Pakatan bubar DUN jugak, bodoh sangatlah Pakatan (khususnya Anwar Ibrahim!) ... PERCAYALAH! Anwar tidak akan sesekali memperbodohkan dirinya! Maka, lepas itu akan keluarlah pelbagai alasan untuk MENGHALALKAN apa yang berlaku demi Pakatan mendapat advantage! ...

Ini semua politik. Politik spinning dari idea Al Juburi. SILA TONTON VIDEO MENARIK DI BAWAH ...


NAHHH! ... Inilah bukti kerja gila Al Juburi ! JOM TOLAK PENIPU RAKYAT ! PEMUTARBELIT FAKTA yang sebenar adalah - Al Juburi PENIPU !!! ....

BN teruskan memerintah demi kebaikan Rakyat Perak! Hidup BN! Hidup UMNO!


AloQStaQ

3 komen:

Kampung Kuantan.... May 17, 2009 at 1:08 PM  

Bila berhujah, katanya "KAMI PEMBELA RAKYAT!".Tapi.......
Lu maki dia, dia maki lu.Lu maki lagi dia, dia lagi maki lu.Lu maki lagi, dia maki lagi.
Lu sama dia...sama-sama maki.
Lu naik, dia turun.Dia naik, lu turun.Lu naik lagi, dia turun lagi.
Lu panjat, dia tarik.Dia panjat, lu tarik.Lu lagi panjat, dia lagi tarik.
Lu saman dia, dia saman lu.Lu saman lagi dia.Dia lagi saman lu.Lu saman lagi, dia saman lagi.
Asyik maki, asyik naik turun, asyik panjat tarik,asyik saman menyaman....apa nak jadi?Bila nak selesai?

Lu cakap "PEMBELA RAKYAT!", tapi lu bela siapa?
Rakyat?
Poket?
Maruah?
Agama?

Saya tolong jawab...
Bila ahli politik terlalu galak berpolitik, rakyat ternganga...
Makanya...baik BN,PAS,KEADILAN dan DAP...semua SAMA SAJA!

Shahrulrock May 17, 2009 at 1:09 PM  

Bila berhujah, katanya "KAMI PEMBELA RAKYAT!".Tapi.......
Lu maki dia, dia maki lu.Lu maki lagi dia, dia lagi maki lu.Lu maki lagi, dia maki lagi.
Lu sama dia...sama-sama maki.
Lu naik, dia turun.Dia naik, lu turun.Lu naik lagi, dia turun lagi.
Lu panjat, dia tarik.Dia panjat, lu tarik.Lu lagi panjat, dia lagi tarik.
Lu saman dia, dia saman lu.Lu saman lagi dia.Dia lagi saman lu.Lu saman lagi, dia saman lagi.
Asyik maki, asyik naik turun, asyik panjat tarik,asyik saman menyaman....apa nak jadi?Bila nak selesai?

Lu cakap "PEMBELA RAKYAT!", tapi lu bela siapa?
Rakyat?
Poket?
Maruah?
Agama?

Saya tolong jawab...
Bila ahli politik terlalu galak berpolitik, rakyat ternganga...
Makanya...baik BN,PAS,KEADILAN dan DAP...semua SAMA SAJA!

QasehNuryz May 17, 2009 at 1:53 PM  

Salam bro,

Setuju.
Dengarnya di pihak bloger pro-pr..Isnin ni pihak istana akan umumkan pembubaran DUN Perak dan Pilihan raya akan di adakan.
Fitnah terbaru kot? huh.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP