Thursday, May 28, 2009

Ramai Orang Politik PAS + PEREMPUAN = Sinonim

Orang Politik dalam PAS yang menonjol & tertonjol (baca: sebagai ikon kepada Ahlil PAS), kadang-kadang menjadikan watak WARAK mereka sebagai punca kecalaran kepada parti dan umat Islam sendiri. Di mana, sudah beberapa kes yang berlaku jelas menampakkan watak-watak ini seolah-olah "berlakon" WARAK, BAGUIH, HEBAT BERPIDATO, PANDAI CARI SALAH ORANG, MEMPERLEKEHKAN ORANG LAIN (khususnya pemimpin UMNO), walhal diri mereka sendiri macam HAMPEH!
Orang tua-tua kata macam "Ayam Bapak Yang Berkokok Megah, Tapi Tak Sedaq Ekoqnya Penuh Taik!" ...
Dah tu, taik pulak terpalitlah kepada bendera hijau cap bulan purnama, lagi memalukan!

Tapi, ini semua tidaklah menjadi isu kepada ORANG-ORANG PAS TOTOK kerana bagi mereka, urusan peribadi ikon-ikon tersebut tiada berkaitan dengan parti pun ... Macam kes Eli Wong, deorang siap bersimpati lagi dengan Eli kerana dikatakan itu adalah URUSAN PERIBADI !
Padahal, agak berbeza kalau kena pada orang BN/UMNO, berbakul-bakul dan berkoyan-koyanlah caci hamun yang akan dilemparkan (walaupun kadang-kadang cerita itu timbul akibat fitnah, pun dianggap benar) ...
Anda masih ingat lagi dulu? DIFITNAHKAN terhadap Dr.Mahathir yang dikatakan menonton video lucah dengan cucunya, bersepah-sepah ceramah PAS menyebut hal ini, berduyun-duyun ahli PAS percaya fitnah tersebut .... Hampir semua orang PAS percaya Dr.Mahathir sedemikian dan mengutuk Dr.Mahathir habis-habisan (padahal itu merupakan FITNAH YANG NYATA!) ...

Sedangkan kalau kes seperti khalwat, berpoligami dan masalah rumahtangga yang melibatkan ikon PAS, semuanya dianggap remeh dan cerita itu "ditutup rapat" dari dibincangkan secara terbuka (jauh sekali untuk disebut dalam road-show ceramah PAS!).

Inikah sikap pengamal kononnya Parti yang memperjuangkan Agama Islam ? .... Yang mana salah orang kita ceritakan habis-habisan walaupun ianya satu FITNAH .... Tapi, yang mana salah orang PAS sendiri, cuba lindungkan dan jangan kutuk apa-apa walaupun ianya NYATA.

Aku tertarik dengan penulisan Sayuti Omar dalam coretannya ;
http://msomelayu.blogspot.com/2008/05/enekdot-politik_30.html
di mana Sayuti Omar menempelak ikon-ikon PAS yang mempunyai SYAHWAT yang berlebihan supaya cepat-cepat sedar ... Hmmm, elok juga jika idea Sayuti Omar ni digunapakai.

Bagi aku, elok sangat kalau ditubuhkan PENSYAHWAT dalam PAS untuk menangani masalah-masalah ikon terbabit. Secara tak langsung, nama baik PAS pun tidaklah begitu tercalar sangat. Tak gitu?...

Aku juga agak tertarik dengan fakta yang dinyatakan oleh forumer kat Mesra.net ni ;
http://www.mesra.net/forum/lofiversion/index.php/t2442.html
Nampaknya memang patut sangat PAS wujudkan PENSYAHWAT seperti yang dicadangkan oleh Sayuti Omar.Jadi, kepada semua pengikut PAS yang "TERTUTUP MINDA DARI MENERIMA KEBENARAN", sedarlah sebelum terlambat ... Tinggalkan Perjuangan Penipu ... Perjuangan PENIPU RAKYAT .... Bersatulah dengan BN/UMNO demi Agama, Bangsa dan Tanahair Tercinta ....


Ikhlas : AloQStaQ

6 komen:

Anonymous May 29, 2009 at 1:41 AM  

salam,...harap dpt dedah isu2 hot di Kedah!
minta tuan blog follow blog saya di www.sd-malaysia.blogspot.com
thanks...

Anonymous May 29, 2009 at 8:28 AM  

aloqstaq...aku nk komen ni...xcep no kahkahkahkah

Lyna May 29, 2009 at 11:05 AM  

Go AloQStaq!! Pendedahan mcm ini patut dibuat selalu.. bkn mengaibkan, tp bg depa bukak mata luiah2.. tengok sapa kita.. sapa depa.. Go!! Lyna sokong dari belakang...

Congrats!!

hans May 31, 2009 at 5:11 PM  

assalammualaikum

undi saya dkt www.kuatberlakon.com

click dekat galeri penyertaan

undi mohamad hanis bin ismail

terima kasih sangat-sangat
suruh la adik2 ker kawan - kawan korang undi saya juga yer...
terima kasih sekali lagi

Anonymous June 23, 2009 at 8:55 AM  

tapi kalau tengok menteri amenoooo, korang kire sendiri lah , malas nak wat artikel dah haaa

Anonymous June 23, 2009 at 8:58 AM  

kalo nak di bandingkan dogan menteri amenoo nuh sapo lagi ramai, ish maleh dah ha nak kira, kalu ada rekod memang demo lah yang monang haa.. hah

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP