Thursday, May 22, 2008

JALAN PENYELESAIAN MUDAH (Formula AloQStaQ)

Jalan hanya 1 saja ...
PAKLAH KENA TURUN SEGERA!

Jika tidak ini kesannya;
- UMNO hancur ... ini pasti.
- Komponen BN hancur .... hampir pasti.
- Pilihanraya ke 13 nanti ... BN tumbang (tgk rekod PRU12)
- Malaysia akan diperintah Pakatan sumbang ...
- Malaysia akan hancur kerana Pakatan pun serabut :
++1 parti NAK NEGARA ISLAM
++1 parti TAK NAK NEGARA ISLAM
++1 parti nak samaratakan AGAMA & KAUM (konon Adil dan Saksama).
(Kesudahannya Hancurrrrrrrrrrlah Malaysia) ....

KESIMPULANNYA :
Kalau PAKLAH TURUN SEGERA,

- UMNO dapat dipulihkan
- Komponen BN dapat dikuatkan
- RAKYAT SELAMAT - MALAYSIA SELAMAT.
- Pakatan sumbang pun boleh lah jadi PEMBANGKANG YANG BAIK.


Wassalam!....


AloQStaQ
22-Mei-2008

2 komen:

Anonymous May 29, 2008 at 2:16 PM  

Hi there Mr. very very the very understanding person(as you said in your profile.)

I am very glad that you are such a good and loyal person to our ex pm.
And could i ask u a favour,to support our current prime minister?

Now,he may do many mistakes.But no one,NO ONE can change the fact that he was chosen by your hero to be the current pm.

Could you tell me,HOW SURE are you..HOW SURE ARE YOU that if Pak Lah steps down..EVERYTHING will be okay?(As a concerned citizen,duh!)

How would you know that our country will be a better place to live?how would YOU know that the people will be safe if the next current pm take over??How do you know in 5 years time Umno is destroyed?(u kan confident sangat?)

If you can answer those questions..
I believe that you have special ability or some power.Then since you can "see the future",why not YOU be our next pm huh??!

One more thing,what is wrong with "samaratakan agama dan kaum?".Hak asasi manusia you know?
Mind if i ask..are you racist??Why must some race get better treatment then the others?Aren't we all HUMAN?Just answer that.

ARE WE NOT ALL HUMAN CREATED BY ONE GOD?

I would be happy if you could reply ALL that i ask back to me here.And if my comment do not get posted..

I understand.Maybe because you are scared perhaps?Well,i dont know.But i will continue to visit your blog.its very 'interesting'.

AloQStaQ June 4, 2008 at 1:47 PM  

Hi sweety sweet 16,

Salam hormat,
terima kasih banyak kerana menulis di sini ... :) saya amat menghargainya ....

Saya rasa saya mempunyai pendapat yang agak berbeza dengan sweet 16, dalam hal kepimpinan semasa (current PM) yang sememangnya dipilih oleh ex-pm Tun Dr.M ...

Saya akui sememangnya Tun telah membuat pemilihan agar Abdullah sebagai pengganti beliau, dan beliau merasakan itulah yang sesuai pada waktu itu (kerana Abdullah lebih senior) sementelah Abdullah juga pada waktu itu dilihat oleh semua orang (rakyat) sebagai Mr.Clean ... So, he was choosen ... U pun tau kan fakta ini? (Sama jugak la dengan kes pemilihan Datuk Seri Dr.M waktu jadi PM terhadap Anwar sebagai TPM - yang akhirnya dikeluarkan sendiri oleh Dr.M! = kes Abdullah ini hampir-hampir sama saja)

Berkenaan dengan HOW SURE everything will be okay ...? Hmmm, I bukan Tuhan untuk tahu everything will be ok ... TAPI, pendapat I ini berlandaskan pemerhatian sebagai rakyat marhaen yang sayangkan (sorri to say : my party - UMNO) and my country ....

Ini kerana, kelemahan dan kepincangan Abdullah selama 4 tahun memerintah ni jelas tampak dan terbukti lemah. Perlukah yang lemah terus berkhidmat? Perlukah yang pincang terus memimpin? ... Zaman sekarang adalah Zaman IT, keseluruhan rakyat mendapat informasi dengan mudah sekali hanya dihujung jari tanpa perlu berdiri atau berjalan kaki ... hanya duduk shj di kerusi ...

Jadi, kelemahan yang timbul ini mudah dilihat rakyat ... penolakan terhadap kerajaan Abdullah sehingga tidak cukup 2/3 kerusi parlimen adalah satu bukti nyata bahawa beliau perlu mengundur ... Ini untuk kebaikan rakyat dan negara juga (+ parti)... Jangan terlalu taksub kepada Mr.Clean Hadhari sehinggakan anda terlupa bahawa bukti-bukti sahih mengenai kelemahan beliau sudah nyata tampak dan sudah diketahui umum.

InsyaAllah our country akan lebih baik (ini kita perlu bersandarkan kepada InsyaAllah, kerana masa depan, bukan kita dapat tahu apa yang akan terjadi, kan? - Hanya Allah saja yang tahu 100%) ... Kita patut BERUSAHA untuk merubah, Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum itu, melainkan kaum itu sendiri yang (BERUSAHA) mengubahnya ...

Hmmm, menjawab persoalan anda mengenai ke"confiden"an saya bahawa 5 tahun lagi UMNO akan destroyed (jika masih dibawah kepimpinan Abdullah) itu hanyalah jangkaan saya dan para ahli pemikir lain yang beranggapan, kepimpinan yang lemah dan semakin menunduk, pastinya akan menghancurkan parti yang dipimpin ... ini adalah lumrah dunia wahai sweet 16. Hakikat yang perlu sweet 16 akui ...

Ampun maaf, walaupun saya menjawab semua persoalan ini, tidaklah semestinya saya ada special ability or some power... Manalah saya ada power, saya mengaku saya hanya manusia biasa ... sekadar memikirkan secara rasional.

sweet 16 wrote:
Then since you can "see the future",why not YOU be our next pm huh??! <--- hehehe, lawak yer ayat ni dan saya pasti, ianya mungkin tidak. May be you bleh kot sweet 16? I sokong U nak? :)

Berkenaan dengan samaratakan kaum, maaflah saya bercakap di atas saya ni kapasiti orang Melayu tetapi secara langsung saya tidak racist (at all 100%) .. saya bercakap bab tu atas dasar dan prinsip yang selama ini dipegang baik oleh seluruh rakyat Malaysia sejak sebelum Merdeka dan semenjak kejadian 1969 ... iaitu kontrak sosial yang sedikit memberi advantage (bukan banyak sangat punnn) kepada peribumi Tanah Melayu. Jadi, pliz jangan pikir saya ni racist ... saya rakyat Malaysia yang totally sayangkan keharmonian dan majmuk sejak Merdeka ... itu yang kita nak, tak nak gaduh-gaduh, dan dalam masa yang sama semua patut menghormati hak pribumi seperti yang telah dipegang selama ini ...

MEMANG KITA MANUSIA dan MEMANG ALL HUMAN CREATED BY ONE GOD ... Tetapi, fahamilah hak yang dipegang pada prinsip asal Tanah Melayu ... Terima kasih dan itu pendapat peribadi saya.

Saya minta maaf sebab lewat sikit respon/membalas posting sweet 16, saya agak sibuk n have no time to surfing, sejak kebelakangan ni ... :) sori yer ... senyum skit.

OK, thanxs sweet 16.
Hope to discuss with you again!

AloQStaQ
04-Jun-2008
1.35 Ptg

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP