Monday, October 29, 2012

Ada Pegawai SPR = SOKONG PAKATAN RAKYAT ??? PERINGATAN KEPADA SPR ! Jangan Condong Ke Mana-Mana Pihak ! BN Mahupun PR ! SPR WAJIB TELUS 100% !!!



Artikel ini bukan niat untuk bikin ribut !

AloQStaQBlog baru mendapat maklumat (sewaktu aku berbual-bual dengan saudara-mara di satu majlis Korban di kampung kelmarin).

Ramai kakitangan SPR (Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia) adalah terdiri dari kalangan penyokong parti pembangkang (PAKATAN RAKYAT) ?!! Ini adalah merupakan sumber lisan yang aku perolehi dari kakitangan SPR sendiri yang tidak mahu identitnya dikenali. Beliau memberitahu aku (admin AloQStaQBlog) bahawa ada segelintir kakitangan SPR yang menjadi penyokong Pakatan Rakyat ini ibarat Duri Dalam Daging kepada institusi tersebut.

ooooo ! Patutlah ada kejadian sewaktu aku dan rakan-rakan bertugas menjadi jentera UMNO pada pilihanraya March tahun 2008 dulu, terdapat seorang pegawai SPR cuba "mendorong" seorang pakcik tua memangkah kotak parti Pakatan Rakyat !!

Kejadian tersebut berlaku di hadapan dua orang ahli jentera UMNO, sedangkan pakcik tersebut memang veteran UMNO yang hadir ke tempat pengundian dengan hanya berkerusi roda dan beliau dibantu ke pusat pengudian oleh jentera parti UMNO ketika itu !

Rupa-rupanya ada pembelot di dalam SPR ! ... Sudahlah begitu, berdegar-degar pimpinan Pakatan Rakyat menuduh UMNO/BN pulak menggunakan SPR bagi mengotorkan sistem pilihanraya Malaysia demi kepentingan UMNO/BN !! Sehingga mereka menubuhkan Bersih 1.0 , 2.0 dan 3.0 ...

Padahal puak mereka juga ramai yang bertugas dalam SPR melakukan onar untuk menjahanamkan sistem SPR yang secara asalnya memang TELUS 100% demi kepentingan PAKATAN RAKYAT !! ...

Aku harap dengan keluarnya artikel kali ini, ia tidak akan menjadi kontroversi peringkat nasional, tetapi menjadi satu iktibar kepada kepimpinan dan pengurusan atasan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia supaya berhati-hati , memantau dan berwaspada dalam memberikan tugasan serta tanggungjawab kepada pegawai-pegawainya agar urusan Pilihanraya Umum ke 13 yang akan menjelang beberapa minggu lagi TELUS, BENAR-BENAR BERSIH, TIDAK BERKECENDERUNGAN KEPADA MANA-MANA PIHAK & ADIL !!

Ini amat perlu supaya imej SPR tidak tercalar di mata rakyat, seterusnya pihak Kerajaan Malaysia pula dipersalahkan.

Aku hanya sekadar mengingatkan. Bukan niat untuk bikin ribut ! OK !

NOTE : Tan Sri Dato' Seri Abdul Aziz bin Mohd Yusof dan Datuk Wira Hj. Wan Ahmad bin Wan Omar , TOLONG TENGOK2  SAMA ANAK BUAH ANDA SUPAYA BERTUGAS DENGAN PENUH TELUS 100%. JANGAN CONDONG & JANGAN BERPIHAK KEPADA MANA2 PARTI. BN PUN TIDAK, PAKATAN RAKYAT PUN TIDAK. OK ?!  - Pesanan ini Ikhlas daripada Admin AloQStaQBlog.


AloQStaQ

ISNIN
29 OKT 2012
11:44 TGHARI

5 komen:

Anonymous October 29, 2012 at 11:56 AM  

biasalah tu SPR sokong PR. memang sejak dulu pun SPR sokong PR, sebab tu PR dah memerintah malaysia ni sejak sebelum merdeka lagi! bodoh punya admin bangang mangkuk ayun.

Anonymous October 29, 2012 at 12:56 PM  

DAH LAMA DAH TAHU. PENGERUSI SPR PERLU LIHAT BENDA NI. JANGAN ADA PEGAWAI YANG TIKAM SPR DARI BELAKANG, BIAR ANWAR AJE YANG BUAT BENDA TERKUTUK TU. PEGAWAI SPR AKU KENALI RAMAI YANG SOKONG PR.

usin October 29, 2012 at 2:35 PM  

game ni dh lama org tahu. puak pakatan saja buat2 ribut konon bn manipulate spr. sebenarnya kerana nk sorok taik sendiri, tuduh org lain berak merata. bukan dlm spr je, dlm institusi kerajaan lain pun bersepah. bukan bermakna k/tangan kerajaan mesti sokong kerajaan. nk sokong sapa itu citarasa masing2. tp berbuat khianat kpd majikan semasa tu yg tak betul. sepatutnya undi itu rahsia, bukan menunjuk2 sokongan kpd parti dan sabotaj kerajaan.

Anonymous October 30, 2012 at 4:43 PM  

Mereka ni dah lama bersarang dalam SPR. Merekalah yang salurkan maklumat pengundi kepada pembangkang. Memindahkan pengundi yang menjadi penyokong PAS dan PKR ke kawasan yang mereka agak PR boleh menang tanpa pengetahuan penyokong mereka sehingga menimbulkan kemarahan kepada pengundi lalu memangkah PR. Mereka adalaah pengkhianat.

Anonymous November 6, 2012 at 1:49 PM  

ecececeh...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP