Monday, March 14, 2011

ANWAR DAH SAMPAI KLIMAKS HARI INI ! ... DNA Menjadi Tsunami Yang Lebih Ditakuti Oleh Pasukan Pembelaan Anwar !! ...

Pagi ni, Mahkamah akan teruskan dengan perbicaraan Kes Liwat Anwar vs Saiful Bukhari Azlan. Dan ianya pasti menjadi tumpuan semua pihak (nampaknya perbicaraan hari ini akan sama hebatnya dengan tumpuan dunia kepada Tsunami yang melanda Jepun!) ...

Pada hari ini pastinya gelora dalam hati Anwar akan menjadi tsunami yang lebih besar, lebih besar dari tsunami di Jepun, iaitu pihak Pendakwaan akan memohon Mahkamah mengeluarkan arahan supaya Anwar menyerahkan DNAnya secara sah dan adil. Berikutan minggu lepas, 3 bahan bukti (botol, tuala & berus gigi) ditolak oleh Mahkamah kerana dikatakan diambil secara TIDAK SAH / TIDAK ADIL.

Jika permohonan tersebut dibenarkan oleh Hakim yang Arif lagi Bijaksana, maka Anwar tidak dapat lari lagi dari kenyataan ... SI ANWAR AKAN SAMPAI KLIMAKS NYA HARI INI ! ... Melainkan, jika si tua kutuk Karpal Singh ingin divert lagi (dan lagi, dan lagi!) di Mahkamah supaya memperlihatkan Mahkamah Malaysia seumpama sebuah Gelanggang Raja Lawak!

Tak hairanlah pagi ni aku mendapat sumber kawan-kawan di Mahkamah mengatakan Sankara Nair telah cuba untuk mengelak lagi bagi pihak Anak Guamnya Si Peliwat Tegar untuk menarik masuk AG dalam isu ini dan menjadikan kancah perbicaraan ini kian panjang dan lebih berbelit-belit umpama lidah para peguambela Anwar!

Dikatakan Sankara akan menyebut berlaku "contempt of court" oleh media-media massa arus perdana ... Woi ! Contempt Of Court kepala otak hang aih Sankara !!!

Melihat perjalanan Kes Liwat Anwar ni, ianya jelas kelihatan bahawa PUAK PAKATAN RAKYAT (khasnya Pasukan Pembelaan Anwar) sentiasa dok mencuba nak jadikan ianya berbelit-belit ....

Seumpama cerita Si Tua yang bercadang nak pergi ke Kuala Lumpur dari rumahnya yang terletak di Alor Setar, Kedah  ...

Sesudah Si Tua tersebut membeli tiket bas, dia gunakan tiket tu untuk masuk panggung wayang, lepas tu tokey panggung wayang marah2 dan maki hamun lalu menghalaunya keluar dari panggung wayang ...

Lalu Si Tua menangis di tepi longkang dan terus meminta sedekah , apabila Si Tua mendapat banyak duit hasil dari meminta sedekah , Si Tua itu membeli sebuah kereta dan belajar memandu kereta di sebuah Sekolah Pemulihan Akhlak ....

Si Tua mendapati cikgu Sekolah Pemulihan Akhlak tersebut telah menipunya dengan mengajarkan cara membuat roti dan kek, bukannya mengajar memandu kereta ...

Si Tua menjadi marah dan gembira, lantas Si Tua menjual kereta yang baru dibelinya itu kepada sebuah Pajak Gadai di Kangar ...

Dan Si Tua terus berjalan kaki ke Kuala Lumpur melalui negeri Pulau Pinang dan Perak, malangnya Si Tua telah tersesat jalan sehingga ke Kuala Terengganu ...!!! (hangpa sambung sendiri la cerita ni ... hehehe)

Cerita berbelit-belit ni aku jadikan sebagai CONTOH sahaja, yang menunjukkan apa yang sebenarnya puak PAKATAN RAKYAT cuba buat dalam Kes Liwat Anwar kali ni ! MEMBELIT & TERUS BELIT selagi ada peluang ...

Benda mudah yang boleh dicapai secara lurus , telus dan mudah, telahpun mereka caca marbakan menjadi satu perkara yang maha berbelit-belit !!

Kalau dah dikatakan DNA tidak diambil secara adil, kasilah DNA engko secara ADIL !...

Itu pun susah sangat kaaaaa ??? Dasar penipu, apa saja dia akan tipu ... Dasar putar belit , benda mudah pun depa nak putar belitkan !

Apabila aku tengok portal lidah jalang PR di Malaysiakini pagi ni, kelihatan laporan tertulis sebegini :
9.03am: Sankara says that the defence may cite NST for contempt of court.
"This is totally an abuse of the process of law by the AG's (attorney-general's) office. They are behaving and acting like the political arm of the government.
"If the law has determined certain issues, the AG should not resort to extrajudicial means ... to go about seeking or pressing Anwar politically to do what is not within the confines of the law.
"It happened before, in 1998, when the prosecutors used the (government) controlled media to release the then police chief and a witnesses affadavit even before the trial started.
"This would be contempt of court. We need to now decide with the full legal team on how to move for contempt."

Memang tak guna betoi para peguambela Anwar ni ! Tau nak cari alasan untuk mengelak aja kerja depa ! Dah salah tu, mengaku sajalah !!!


AloQStaQ
14 March 2011
11:10 Pagi

2 komen:

paklong March 15, 2011 at 12:32 AM  

sumbat kebaid dalam mulut...tuang ayiarq lepaih tu cucoh kat pungkorq.
cagha tu saja nak ajarq puak peguam haramjadah putarq alam ni.
depa buat mahkamah tu macam mak bapak depa punya.

pelarq...pelarq...pelarq...(pinjam kata2 nik ajis tetapi dalam loghat kedah).

ghostWRITER March 15, 2011 at 9:03 AM  

perjuangan harus diteruskan..heheh...

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP