Wednesday, September 1, 2010

PelaQ Sungguh ! Guan Eng ingat dia HERO ka? .... Blah la lu apek !!

Khalifah amirul-kaafiruuunnn Tuan Guru Syeikh Lim Guan Eng yang dah kena "MALU BESAQ" dengan kecerdikan Dato Najib minggu lepas, hari ni dengan muka tak malu mengaku bahawa kerana kerajaan dia (Penang) , telah menjadi penyebab Kerajaan Pusat beri bantuan Hari Raya kepada seluruh Penjawat Awam Persekutuan.


Ni apek ni sebut ; "“Walaupun pengumuman yang dibuat selepas mesyuarat ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri Pulau Pinang pada 18 Ogos lalu adalah hanya RM400, namun tindakan awal ini telah berjaya mendapat perhatian kerajaan persekutuan yang mengikut jejak langkah dengan mengumumkan duit raya RM 500." Sumber : Malaysiakini Haprak ...

Mengikut jejak langkah !!!???? .... kepundek lu la apek ! Kerajaan bagi RM500 tu bukan tiru lu punya idea la ! Memang sudah ada hasrat awal Kerajaan Pusat untuk membiayai sedikit sebagai sumbangan Hari Raya kepada semua Kakitangan Awam Persekutuan la ... CEUPACS dah pun nyatakan hasrat tu dah lama dah kat Dato Najib ... Dah lama dah dalam pertimbangan Dato Najib pun ...

Tak payah la lu nak dabik dada, bahawa kerajaan pusat terikut-ikut langkah kerajaan Penang ... lu dah MALU BESAQ sebab buat keputusan lebih awal yang nilainya kurang dari apa yang kerajaan pusat nak kasi la apek ! ... lu ingat RM400 tu dah hebat sangat la ?! ... Dah tu lu ingat Kerajaan Pusat dah tak mampu nak kasi sebanyak (RM400) la yer ? ....

Nah amik ngko ! Kerajaan Pusat siap kasi RM 500 untuk semua kakitangannya ... Padan muka lu apek ! ... Lu ingat dah habis terer la ? Lu ingat nak jadi hero la ? ... HAHAHA ! Dato Najib lagi hero berbanding lu yang haprak ! ...

Aku dah dapat rasakan, dari awal lagi, apek Melaka yang membangsat di Penang ni, akan sebut bahawa Kerajaan Pusat "tiru" idea Kerajaan Penang ! ... Blah la lu apek bangsat ! ... Kerajaan Pusat tak perlu ikut idea busuk lu la apek (kencing tak basuh!) ... Kerajaan Pusat pun ada pakar pemikir yang boleh memikirkan idea yang lebih bagus dari idea kepala hotak bangkai lu ! ....

NOTA TAMBAHAN : Kepada semua penjawat awam (majoriti Melayu) di Malaysia ni, hangpa patut bersyukur dengan nikmat yang dilimpahi pada waktu-waktu diambang Aidil Fitri ni ... Kerajaan Pusat sanggup jugak bantu hangpa RM500 (kalau tak salah aku, dah masuk dalam akaun hangpa hari ni 1 Sept 2010 , kot?) ... Bersyukurlah banyak-banyak ...

Kami yang keja swasta & keja sendiri ni, tak de pulak dapat macam hangpa semua (geng kerja gomen) ... Buatlah kerja elok2 , demi rakyat dan demi menjaga nama baik Kerajaan Dato' Najib ! ... Jangan pulak dok asyik pasang CERAMAH PAS / YOUTUBE VIDEO ANWAR IBRAHIM / SEBAR DAKYAH PEMBANGKANG dalam pejabat hangpa sehingga menjejaskan tugas hakiki hangpa sebagai penjawat awam.

Hormat sikit kerajaan yang "menyuap makan minum ke dalam mulut" ANAK BINI & MAK PAK hangpa ! ... Kami tumpang gembira bila hangpa semua gembira nak sambut hari raya .... Walaupun itu adalah duit cukai kami juga yang kerajaan gunakan untuk biaya bantuan kat hangpa tu ! ....


AloQStaQ
01 September 2010
3:20 Ptg

4 komen:

The Clown September 1, 2010 at 4:38 PM  

Dapat 400-500 pun nak bising. Kerana bising tulah harga barang naik. Tengok swasta, tak bisingpun.

Ada syarikat pengeluar kereta bagi bonus bulan lepas untuk 3 bulan gaji. Raya ni bagi pula bonus sebulan gaji. Tak bisingpun depa.

Kita bagi 500 dah bising letak kat muka depan surat kabar.

Anonymous September 2, 2010 at 12:44 AM  

salam,

Ya bersyukurlah dengan apa yang kita dah dapat selama 53 tahun merdeka ini. inilah kerajaan yang telah menolong meningkatkan martabat rakyat majoriti malaysia.

ingatlah! mencuba menukar kerajaan hari ini, mungkin akan menyesal kemudian hari. pertahankan kerajaan sedia ada untuk generasi kita 10, 100 tahun akan datang.

pru-13, kita ubah semula selangor, kedah, penang, dan kita lingkupkan langsung PR, PAS, DAP dan yang seangkatan dengannya yang hendak menghancurkan majoriti kita.

-art-

AloQStaQ September 2, 2010 at 8:29 AM  

Aku pun pikiq sama gak clown, aku tengok, peniaga dok kalut naikkan harga barang kalau depa dengaq penjawat awam dapat bonus/insentif ... walaupun sekadar seratus dua ... elok buat-buat senyap dah la ... syarikat swasta kasi bonus 5 bulan gaji, tak bising apa2 pun ... hehe

art,
kita kekalkan pemerintah yang ada demi masa depan anak cucu cicit kita agar tidak dipijak2 di tanah air sendiri ...

Anonymous September 5, 2010 at 7:13 AM  

nak habak kat hampa semua.Kami ni sayang Dato Najib.Tapi yg menyampah ni puak-puan di bahagian dan cawangan hampa yang ranggi dan sombong tak habeh-habeh.Semua bantuan bagi kroni depa sahaja.Lagu sapa tak meluat.Ketua bahagian dikedah lagi terok dok jaga kroni dan kaki ampu dia sahaja.

  © Blogger template 'Solitude' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP